Hallo tweakers,
Ik zal binnenkort een pricewatch: Asus N56VV-S4069H kopen.
De netwerkkaart en HDD bevallen me echter niet, deze ga ik dan ook upgraden.
De netwerkkaart waar ik naartoe ga: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Nu de ssd. Hierover heb ik echter weinig idee hoe ik moet upgraden...
Als eerst zit ik met welke ssd ik ga halen. In feite is 120gb genoeg, maar een goedkope 240gb valt binnen mijn budget.
Ik dacht aan deze: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
Redelijk goedkoop en heeft erg hoge snelheden.
Maar mij werd deze geadviseerd: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Omdat deze betere 'stroomverliesbescherming' heeft.
Wat houdt het in als ik dit niet heb en welke is het best voor mijn keuze? Er zal windows op komen, enkele programma's als office, LaTeX, python en ruby programming, etc. en spellen die niet gigantisch veel in beslag nemen (League of legends).
Zelf heb ik een samsung 830 120gb in mijn desktop, als het kan een vergelijking met deze?
Ten tweede is hoe ik de originele windows 8 op mijn ssd krijg.
Kan ik de ssd in de hdd slot doen, de optische drive eruit halen en dan met een hdd caddy de oorspronkelijke hdd in de optische slot zetten? Kan ik dan ook, terwijl deze setup al zo staat, mijn hdd naar ssd clonen?
Hoe kan ik het het goedkoopst anders doen? Komt er bij één van de 2 ssd's (of een andere die jullie aanraden) al iets bij waarmee ik het handig kan installeren?
Welke cloon software wordt aangeraden? Is er gratis clone software?
Is er een betere manier dan clonen?
In het geval dat ik ga clonen, kan dit problemen opleveren met mijn BIOS of andere hardware?
Sorry voor de vele vragen, maar na veel reviews lezen komen veel onzekerheden in me op en wil ik dit toch graag weten voordat de laptop explodeert.
alvast bedankt,
Nick
Ik zal binnenkort een pricewatch: Asus N56VV-S4069H kopen.
De netwerkkaart en HDD bevallen me echter niet, deze ga ik dan ook upgraden.
De netwerkkaart waar ik naartoe ga: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Nu de ssd. Hierover heb ik echter weinig idee hoe ik moet upgraden...
Als eerst zit ik met welke ssd ik ga halen. In feite is 120gb genoeg, maar een goedkope 240gb valt binnen mijn budget.
Ik dacht aan deze: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
Redelijk goedkoop en heeft erg hoge snelheden.
Maar mij werd deze geadviseerd: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Omdat deze betere 'stroomverliesbescherming' heeft.
Wat houdt het in als ik dit niet heb en welke is het best voor mijn keuze? Er zal windows op komen, enkele programma's als office, LaTeX, python en ruby programming, etc. en spellen die niet gigantisch veel in beslag nemen (League of legends).
Zelf heb ik een samsung 830 120gb in mijn desktop, als het kan een vergelijking met deze?
Ten tweede is hoe ik de originele windows 8 op mijn ssd krijg.
Kan ik de ssd in de hdd slot doen, de optische drive eruit halen en dan met een hdd caddy de oorspronkelijke hdd in de optische slot zetten? Kan ik dan ook, terwijl deze setup al zo staat, mijn hdd naar ssd clonen?
Hoe kan ik het het goedkoopst anders doen? Komt er bij één van de 2 ssd's (of een andere die jullie aanraden) al iets bij waarmee ik het handig kan installeren?
Welke cloon software wordt aangeraden? Is er gratis clone software?
Is er een betere manier dan clonen?
In het geval dat ik ga clonen, kan dit problemen opleveren met mijn BIOS of andere hardware?
Sorry voor de vele vragen, maar na veel reviews lezen komen veel onzekerheden in me op en wil ik dit toch graag weten voordat de laptop explodeert.
alvast bedankt,
Nick