Er is er weer zo eentje... Dit keer ben ik het en ik ben op zoek naar een USB-stick van minimaal 64GB, USB 3.0, een strak uiterlijk en niet zo'n uitschuifding die dan je dan in je computer moet plempen 
Huidige stick: pricewatch: OCZ Rally 2 USB 2.0 Flash Drive 32GB Zwart
32GB is te klein, is USB 2.0 en vanaf de eerste dag, trok ik 'm al half uit elkaar en rammelt er iets binnenin.
Eisen zijn maximaal zo'n 6 tientjes a 7 tientjes, als dat gewoon een mooie snelheid oplevert. Wil graag een USB 3.0-stick (of ook eSata-compatible?) en het gebruik bestaat uit het 'transporteren' van muziek, films, opslaan van documenten en wat foto's. Zal soms aan een televisie hangen of tablet om een film te kopiëren / af te spelen, maar deze pricewatch: Corsair Flash Voyager Go 64GB Zwart met micro-USB en normale USB sprak me ansich aan, maar is 't denk weer niet door de onbeschermde normale USB-kant en 't minimale micro-USB gebruik. (daarbij vind ik 'n USB-OTG-kabeltje toch wat handiger, flexibeler en is wat minder schade-gevoelig imho)
Uiteraard ben ik de PW ingedoken en het wat filters aangezet, maar schiet mij maar lek...
Hebben jullie ervaringen, aanraders, andere opties... Minimaal 64GB / USB 3.0 / metaal / zwart/zilver/gek...
Ook heb ik het idee dat een metalen behuizing wat meer chique-ness uitstraalt en dus ook m'n voorkeur heeft.
Onderstaande sticks zijn gekozen op prijs / kleur / uiterlijk, maar van snelheden heb ik GEEN idee?
Zijn er websites met USB-stick-speed-databases, waar ik het een en ander kan vergelijken?
- pricewatch: Kingston DataTraveler Mini 3.0 64GB Zwart
€ 27,50: + goedkoop - plastic / Fabrikant zegt 70 read en 15 write
- pricewatch: Corsair Flash Voyager Go 64GB Zwart
€ 45,00: + micro-USB, - onbeschermde USB / Fabrikant zegt ?
- pricewatch: Corsair Flash Voyager USB 3.0 (CMFVY3A) 64GB Zwart
€ 50,00: - lelijk plastic / Fabrikant zegt 190 read en 55 write
- pricewatch: Corsair Flash Voyager GS USB 3.0 64GB Grijs
€65,00: + snelste - duurste: Fabrikant zegt 260 read en 70 write
Oftewel, redelijk simpele ziel, maar wil wat sneller dan de 6MB/seconde die ik nu haal
Huidige stick: pricewatch: OCZ Rally 2 USB 2.0 Flash Drive 32GB Zwart
32GB is te klein, is USB 2.0 en vanaf de eerste dag, trok ik 'm al half uit elkaar en rammelt er iets binnenin.
Eisen zijn maximaal zo'n 6 tientjes a 7 tientjes, als dat gewoon een mooie snelheid oplevert. Wil graag een USB 3.0-stick (of ook eSata-compatible?) en het gebruik bestaat uit het 'transporteren' van muziek, films, opslaan van documenten en wat foto's. Zal soms aan een televisie hangen of tablet om een film te kopiëren / af te spelen, maar deze pricewatch: Corsair Flash Voyager Go 64GB Zwart met micro-USB en normale USB sprak me ansich aan, maar is 't denk weer niet door de onbeschermde normale USB-kant en 't minimale micro-USB gebruik. (daarbij vind ik 'n USB-OTG-kabeltje toch wat handiger, flexibeler en is wat minder schade-gevoelig imho)
Uiteraard ben ik de PW ingedoken en het wat filters aangezet, maar schiet mij maar lek...
Hebben jullie ervaringen, aanraders, andere opties... Minimaal 64GB / USB 3.0 / metaal / zwart/zilver/gek...
Ook heb ik het idee dat een metalen behuizing wat meer chique-ness uitstraalt en dus ook m'n voorkeur heeft.
Onderstaande sticks zijn gekozen op prijs / kleur / uiterlijk, maar van snelheden heb ik GEEN idee?
Zijn er websites met USB-stick-speed-databases, waar ik het een en ander kan vergelijken?
- pricewatch: Kingston DataTraveler Mini 3.0 64GB Zwart
€ 27,50: + goedkoop - plastic / Fabrikant zegt 70 read en 15 write
- pricewatch: Corsair Flash Voyager Go 64GB Zwart
€ 45,00: + micro-USB, - onbeschermde USB / Fabrikant zegt ?
- pricewatch: Corsair Flash Voyager USB 3.0 (CMFVY3A) 64GB Zwart
€ 50,00: - lelijk plastic / Fabrikant zegt 190 read en 55 write
- pricewatch: Corsair Flash Voyager GS USB 3.0 64GB Grijs
€65,00: + snelste - duurste: Fabrikant zegt 260 read en 70 write
Oftewel, redelijk simpele ziel, maar wil wat sneller dan de 6MB/seconde die ik nu haal
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 03-03-2014 12:51 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit