Dag tweakerz,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ben componist en sounddesigner en gebruik 'm dus hoofdzakelijk voor muziekopname en productie. Ik heb al aardig wat onderzoek gedaan en heb een aardig idee welke specificaties voor mij belangrijk zijn. Hij moet in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
Qua merken een voorkeur voor Asus, Lenovo en Toshiba, want daar hoor ik goeie dingen over en/of heb ik goeie ervaring mee. MSI ken ik eigenlijk niet maar hebben goeie specs, zijn dit aanraders? Goeie kwaliteit?
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ben componist en sounddesigner en gebruik 'm dus hoofdzakelijk voor muziekopname en productie. Ik heb al aardig wat onderzoek gedaan en heb een aardig idee welke specificaties voor mij belangrijk zijn. Hij moet in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
- i7 processor.
- 8Gb intern geheugen of meer.
- Geheugen uit te breiden tot 16Gb of meer.
- SSD van minimaal 128Gb.
- Display liefst tussen de 15 en 16 inch. Mag eventueel ook rond de 17 inch liggen, maar vind ik wat onpraktisch om mee te nemen.
- Extra HDD is mooi meegenomen.
- FireWire-aansluiting zou goed uitkomen i.v.m. aansluiten van mijn geluidskaart. Maar je komt FW weinig meer tegen voor zover ik gezien heb, en ik wil ook overstappen naar een andere (USB-)geluidskaart.
- Maximale gewicht liefst rond de 3 kg.
- Degelijke videokaart, wil er ook af en toe eens een film op kunnen zien en moet soms ook muziek of geluid bij beeld editen.
- Liever Windows 7 dan Windows 8.
- Degelijke batterij (8 uur of meer).
Qua merken een voorkeur voor Asus, Lenovo en Toshiba, want daar hoor ik goeie dingen over en/of heb ik goeie ervaring mee. MSI ken ik eigenlijk niet maar hebben goeie specs, zijn dit aanraders? Goeie kwaliteit?