eoc5611p engenius niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11 15:23
Situatie: Ik heb 3 engenius eoc5611p outdoor acces points, welke ik alle 3 als ap gebruik / wil gebruiken.

Eentje werkt prima, en kan ik gewoon benaderen, de andere 2 heb ik op marktplaats gekocht waarvan ik eentje heb aangesloten en geconfigureerd, en een tijdje later stopte deze ineens met werken. Toen heb ik de 2e die ik nog had liggen van marktplaats, maar die kon ik niet aan de praat krijgen. Blijkt nu dat beide exact hetzelfde doen, of beter gezegd: NIET doen... Onderstaande geld dus voor beide.

Een reset werkt niet. Heb het gedaan zoals op de site van engenius staat, 10 seconden reset knop indrukken, en inderdaad, de lampjes knipperen even en lijkt gereset. Echter, ik kan ze niet benaderen via 192.168.1.1 ( mij netwerkadapter staat in de goeie ip range ) Toch lijkt hij wel gereset, lampjes branden goed. En hij geeft geen wifi signaal, maar dat klopt op zich. Want na reset staat hij standaard in bridge mode.

Als reset niet werkt heb ik een 2e optie gevonden op de engenius website. Firmware update via telnet. Echter, via telnet moet ik hem benaderen via 192.168.1.1 , en je raad het al, ook telnet vind ze beide niet.

Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen ?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Doen de POE adapters het wel goed, als je die van de werkende op de 'niet werkende' zet doet dat iets?
Hang ze eens aan je netwerk en probeer met netscan (even googlen) te kijken of hij wel wat ziet, je moet dus wel ranges scannen.

Staat de werkende AP soms nog standaard IP waarom de andere het niet doen?
Zie je ze wel in je router? (mijn router laat alle apparaten zien die op mijn netwerk zitten).
En het resetten kan soms wat problematisch zijn, ik heb er gehad die ik wel 3 keer moest resetten voordat hij ook echt gereset was.

Succes.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ewal
Bedankt voor je reactie.
De POE is goed. Want momenteel heb een pc zonder verdere netwerk.
AP rechtstreeks op pc, met pc op vast ip adres 192.168.1.10
Daarmee moet ik een 5611p kunnen benaderen op 192.168.1.1 na een reset
Die ene die wel goed werkt, die kan ik dus gewoon benaderen op dezelfde manier.
Maar die andere 2 niet, ik gebruik dan dezelfde poe en adapter en lan kabels. Dus moet werken.
Ik heb die andere 2 ook al meerdere keren gereset, maar lijkt wel alsof ze niet gereset worden.
Ik zal netscan even googelen en proberen, ik hoop dat je in die tool kan scannen op elke range zonder dat mij netwerkadapter in die range hoeft te staan.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:39
Doen ze het wel als je ze los gebruikt? Dus als je je oorspronkelijke werkende AP helemaal uitzet, en je dan 1 van je nieuwe aanzet en reset?

• ewal
Nee, ik probeer ze juist los te testen, zodat ik zeker weet dat er niks "in de weg" zit. ( dus ap rechtstreeks op pc met pc in goeie range )

Die ene werkt gewoon, maar als die vervang door 1 van die andere 2 kan ik ze gewoon niet benaderen. Ook niet na reset.

• prutser001

prutser001

http://noquest.com/network/eoc-5610-revive/

Probeer dit anders 'even'

Of anders deze : http://engenius-europe.nl...ole-firmware-for-recovery

[ Voor 48% gewijzigd door prutser001 op 02-03-2014 23:50 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ewal
In die eerste link stond een hele goeie tip om via telnet in te loggen, en dat was om binnen 2 seconden in te loggen via telnet, om in de bootloader te komen. Dus, dat lukt. Ook kan ik de commando's geven en laten uitvoeren. Echter, de files naar het apparaat kopieeren lukt me niet. Ik heb alles goed staan in tftp, maar zodra ik telnet de commando geeft om een file te kopieeren krijg ik de melding dat hij de bestanden niet kan vinden of kopieeren. Ik moet hierbij wel eerlijk zeggen dat dit mijn eerste ervaring met telnet is.

• prutser001

prutser001

in tftp (volgens de handleiding) moet je je 'basedir'? opgeven en daar zouden de files moeten komen?
Gelukkig heb ik nog geen defecte Engenius gehad dus kan ik niet echt een tip geven.

• ewal
Ja dat klopt, die basedir heb ik ook verwezen naar de map waar de bestanden staan
Pagina: 1