Synology DS414 i.c.m. SABnzbd - Rechten problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-12-2025
Sinds dit weekend ben ik de trotse eigenaar van een Synology DS414. Ik heb succesvol SABnzbd geïnstalleerd op de NAS, echter krijg ik het niet helemaal aan de praat zoals ik wil.

Hoe ik het ingericht heb:

1. Share aangemaakt genaamd 'Data' (/volume1/Data) met daarin een x aantal folders, waaronder de folder 'Downloads' (/volume1/Data/Downloads).

2. SABnzbd package geïnstalleerd, de folders toegewezen aan /volume1/Data/Downloads (dus /volume1/Data/Downloads/Incomplete etc.).

Op de share heeft de user admin standaard rechten, ik heb verder geen gebruikers / groepen toegevoegd. Vanuit Windows kan ik de share (na authenticeren) gewoon benaderen.

Zodra ik SABnzbd opstart krijg ik foutmeldingen als 'Cannot change permissions' en 'Cannot create directory /volume1/Data/Downloads/Incomplete'.

Ik heb al verschillende zaken gegoogled / geprobeerd, zoals m.b.v. putty de owner van de folders wijzigen (chown sabnzbd:users /volume1/Data/Downloads/Incomplete) etc. Helaas krijg ik het niet aan de praat...

Ik heb SABnzbd een aantal keer opnieuw geïnstalleerd, nieuwe shares aangemaakt etc. Helaas blijkt niks te werken.

Opvallend is dat als ik binnen DSM de groep EVERYONE lees- en schijfrechten geef dan gaat alles gewoon goed.. Dit is natuurlijk niet iets wat je wilt...

Heeft iemand nog een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door SparksNL op 02-03-2014 23:01 ]

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-12-2025
Inmiddels heb ik NZBget in gebruik genomen, wat overigens ook nog vele malen beter / sneller blijkt te werken dan SABnzbd (op een NAS). Topic kan dicht wat mij betreft ;-)

Verwijderd

Mag voortaan in het Synology Packages topic - Synology heeft drie eigen topics hier op GoT. ;)

Dit topic is gesloten.