Toon posts:

omnios en iperf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort omnios met nappit geïnstalleerd en zit nu met het volgende probleem.
Ik zou graag de NFS performance testen met iperf maar ik vind nergens hoe dit te installeren.
Het zit blijkbaar niet in de standaard repos.
Iemand een stap voor stap uitleg hoe dit toch te installeren?
Omnios is nog nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je de eerste Google-hit al bekeken? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is die tutorial die ik gebruikt heb om het ding in de eerste plaats op te zetten. :-)
Bij de installatie van napp it komt iperf dus niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En als je iperf zonder argumenten op de command line draait, krijg je te zien waar 't commando in te vinden is. En laat nou net de naam van het package hetzelfde zijn als de naam van het commando.

Een beetje meer inzet kan geen kwaad. Je suf googlen heeft niet veel zin als het antwoord zo logisch is als dat de zon in 't oosten opkomt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 06:38:
Het is die tutorial die ik gebruikt heb om het ding in de eerste plaats op te zetten. :-)
Bij de installatie van napp it komt iperf dus niet mee.
Dan had je dat wel even mogen melden in de startpost ;)

Heb je iperf zoals hierboven gezegd al geprobeerd uit te voeren?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:25:
En als je iperf zonder argumenten op de command line draait, krijg je te zien waar 't commando in te vinden is. En laat nou net de naam van het package hetzelfde zijn als de naam van het commando.

Een beetje meer inzet kan geen kwaad. Je suf googlen heeft niet veel zin als het antwoord zo logisch is als dat de zon in 't oosten opkomt.
Euh, waar haal jij dat ik dit nog niet heb geprobeerd?
Misschien een beetje kort door de bocht niet?

OT: uiteraard heb ik eerste het command zonder argumenten uitgevoerd.
Dit geeft helaas een command not found terug.

een pkg install iperf geeft ook dat het pakket niet gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je vermeld niet wat je hebt geprobeerd, conclusie: het komt over alsof je helemaal niks geprobeerd hebt ;)

edit: Kijk eens in /var/web-gui/data/tools/ ? Daar zou ie moeten staan volgens http://forums.servethehom...ance-works.html#post26052

edit2: Als ie daar niet staat, dan maar met de hand installeren: http://pkgsrc.smartos.org...013Q1/net/iperf-2.0.5.tgz , blijkbaar kunnen de packages die daar staan in OmniOS gebruikt worden, in http://forums.servethehom...ance-works.html#post26052 wordt daar namelijk naartoe gelinkt. Weliswaar voor Nano, maar misschien dat de iperf package van daar werkt?

[ Voor 95% gewijzigd door Raven op 03-03-2014 13:00 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:21:
[...]

Euh, waar haal jij dat ik dit nog niet heb geprobeerd?
Misschien een beetje kort door de bocht niet?
Niet als je geen enkele, duidelijke informatie geeft over het OS dat je gebruikt. Er zijn zoveel smaken voor van alles en nog wat, dat ik (en anderen) niet alles uit 't hoofd ken en gelijk weet welk package systeem er achter zit en hoe slim (of dom) het is als je een onbekend commando invult.
OT: uiteraard heb ik eerste het command zonder argumenten uitgevoerd.
Dit geeft helaas een command not found terug.

een pkg install iperf geeft ook dat het pakket niet gevonden kan worden.
Als je met pkg install moet werken, zit je niet op een standaard distro. Dit heb je niet duidelijk aangegeven en daardoor worden verkeerde aannames gedaan. Een volwaardige Linux distro geeft namelijk over 't algemeen aan waar een commando gevonden kan worden. Zoals dit:
$ iperf
The program 'iperf' is currently not installed.  To run 'iperf' please ask your administrator to install the package 'iperf'
iperf: command not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Hero of Time: De naam van het OS staat in de topictitel ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Blijkbaar, ik ging er vanuit dat het een softwarepakket was, ipv een OS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:40:
Je vermeld niet wat je hebt geprobeerd, conclusie: het komt over alsof je helemaal niks geprobeerd hebt ;)

edit: Kijk eens in /var/web-gui/data/tools/ ? Daar zou ie moeten staan volgens http://forums.servethehom...ance-works.html#post26052

edit2: Als ie daar niet staat, dan maar met de hand installeren: http://pkgsrc.smartos.org...013Q1/net/iperf-2.0.5.tgz , blijkbaar kunnen de packages die daar staan in OmniOS gebruikt worden, in http://forums.servethehom...ance-works.html#post26052 wordt daar namelijk naartoe gelinkt. Weliswaar voor Nano, maar misschien dat de iperf package van daar werkt?
Dit was de winnend tip :)
De directory staat wel niet in je path dus moet je het programma runnen als een script ./iperf

Bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:16:
Blijkbaar, ik ging er vanuit dat het een softwarepakket was, ipv een OS. ;)
Wel raar dat ze dan OS in de naam hebben gestoken... Lame excuse!

Maar euh die link werkt niet meer :( tot een paar weken terug had ik die iperf draaiende op mijn smartOS maar na een clean install is die vanzelfsprekend ook weg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Iperf zit gewoon in pkgsrc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1