Welk ram-geheugen past op mijn moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01 17:55
Hallo. Ik heb een P5KPL-AM EPU Moederbord van Asus. Welk ram-geheugen past hierop? En welk is op het moment qua prijs-prestaties gezien het beste?

Op het moment heb ik 4GB aan ram geheugen erin zitten, maar dat is voor de spellen die ik graag wil spelen niet genoeg meer. En mijn videokaart is in orde, hij koste 250 euro. Dus moet het wel mijn ram geheugen zijn dat problemen veroorzaakt.

Alvast bedankt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat een videokaart duur was wil niet zeggen dat hij nog goed is. Laten we beginnen met "wat voor spellen"?

Dit is een Core2 Duo P31 moederbordje (LGA775) waar nog duidelijk bij staat: "Quad core ready". En helaas is dat... vrij oud. Hier gaat DDR2 op, op de website van Asus staat een QVL met wat voor geheugen getest & werkt...

En heel serieus, al >DENK< je dat je geheugen een probleem, durf ik haast te zeggen dat voor nieuwe games de hele machine een probleem is. Als de videokaart net zo oud is, ook de videokaart.

Ik denk dat je beter voor een nieuw systeem kan gaan; maar post eens:
* De gehele specs (alles, dus ook voeding)
* Welke spellen
* Welke resolutie ze op moeten draaien
* Welke kwaliteit je wilt

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-02 11:47
In 2 seconden gevonden: http://www.asus.com/Motherboards/P5KPLAM_EPU/

Oftewel DDR2 667, 800 en 1066mhz

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Met Umbrah.

Begin eens met de volgende vragen te beantwoorden:
*Hoe oud is je pc?
*Wat zijn specs?
*Is het zinvol om in een oude machine nog geld in te pompen?
*Kijk eens naar de leeftijd van je pc versus nieuwe betere en snellere spul?

Ik vermoed dat je dan al heel gauw de conclusie kan trekken dat je beter een nieuwe pc kan kopen, die je voor weinig geld al behoorlijke prestatie levert.

Johann Sebastian Bach

• Timba-
mja als je een quad core hebt, kun je ook gewoon geheugen voor 20 euro kopen en er nog een tijdje mee doen hoor.. Scheelt ook het gedoe van een systeem in mekaar zetten etc.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Timba- schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:19:
Scheelt ook het gedoe van een systeem in mekaar zetten etc.
Welk gedoe? Er zijn zat shops die het voor je doen als je het zelf niet kan. Je bestelt je PC en je vinkt de assemblage optie aan. Vaak doen ze zelfs de OS installatie voor je.

Een ander punt is natuurlijk de reden waarom je een zelfbouw PC zou willen als je niet zelf wil bouwen ;)

• Timba-
Ja goed ik vind het leuk om een systeem in mekaar te zetten, maar zover ik het heb begrepen deelt niet iedereen die mening.

En ja websites doen het ook, volgens mij rekenen ze dan alleen wel weer 50 euro ofzo. Zo is dat in ieder geval wel bij Alternate bijvoorbeeld.

In ieder geval, ik had ook tot voor kort een Q6600, en zo traag is het nou ook weer niet vergeleken de huidige generatie hoor :)
Pagina: 1