Hi,
Mijn Denon heeft (zoals veel receivers) alleen een uitgang voor een actieve sub. Nu heb ik een passieve sub waar ik een amp tussen heb gezet. So far so good
Nu heeft mijn sub twee voice coils en 3 aansluitingen:
(aan de buitenkant van de kast heb ik 4 aansluitingen waarbij de twee negative terminals aan elkaar zitten in de filters, deze filters wil ik er nog uithalen omdat deze eigenlijk voor het doorlussen naar tweaters zijn)
Op internet ben ik natuurlijk al even aan het zoeken geweest en kom wel schema's tegen hoe je dvc subs kunt aansluiten op 1 versterker : http://www.crutchfield.co...ar/subwoofers_wiring.html maar deze hebben allemaal 4 aansluitingen en misschien zijn dit wel speciale drivers?
Hoe kan ik deze nu het beste aansluiten? Qua vermogen en impedantie kan het volgens mij allemaal (amp kan 2 - 16 ohm aan en 125 - 400 watt)
) Ik merk wel een verschil als ik beide coils aansluit maar ik wil niet dat de coils elkaar tegen gaan werken, ik weet ook niet hoe ze fysiek zitten en of ze dus een fase verschuiving hebben.
Iemand een suggestie? Als er nog meer info nodig is dan hoor ik dat graag!
Mijn Denon heeft (zoals veel receivers) alleen een uitgang voor een actieve sub. Nu heb ik een passieve sub waar ik een amp tussen heb gezet. So far so good
Nu heeft mijn sub twee voice coils en 3 aansluitingen:
code:
1
2
| |^^^^|^^^^| + - + |
(aan de buitenkant van de kast heb ik 4 aansluitingen waarbij de twee negative terminals aan elkaar zitten in de filters, deze filters wil ik er nog uithalen omdat deze eigenlijk voor het doorlussen naar tweaters zijn)
Op internet ben ik natuurlijk al even aan het zoeken geweest en kom wel schema's tegen hoe je dvc subs kunt aansluiten op 1 versterker : http://www.crutchfield.co...ar/subwoofers_wiring.html maar deze hebben allemaal 4 aansluitingen en misschien zijn dit wel speciale drivers?
Hoe kan ik deze nu het beste aansluiten? Qua vermogen en impedantie kan het volgens mij allemaal (amp kan 2 - 16 ohm aan en 125 - 400 watt)
- De amp in bridge mode zetten en maar 1 coil gebruiken (dit heb ik nu en dat werkt prima)
- De amp in bridge mode zetten en de twee coils parallel aansluiten
- De amp in bridge mode zetten en de twee coils in serie zetten (dus de common niet gebruiken)
- De amp in stereo mode zetten en twee maal dezelfde input geven
Iemand een suggestie? Als er nog meer info nodig is dan hoor ik dat graag!