Toon posts:

windows 8 pc sloom!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

sinds een paar weken is mijn computer ontzettend sloom!
programma's laden langzaam, programma's hebben veel lag en de frames in games is met ongeveer 40 gedaald!!!.
ik heb alleen geen idee waar dit aan kan liggen! heeft iemand tips?

wat heb ik al gedaan:

- virusscannen (avg & malwarebytes)
- schijfdefragmentatie
- ccleaner
- programma's verwijderen
- schijfopruiming van windows (ccleaner is uitgebreider maar toch voor het geval dat :D )
- msconfig - ik heb hier alle dingen weggehaald die niet van AVG of microsoft waren (zijn er nog andere dingen die weg kunnen die wel van microsoft zijn?)

het ligt in ieder geval niet aan de specs van mijn laptop:

windows 8 64 bit
nvidia geforce 710M 2GB VRAM (gisteren update gedaan maar daarvoor was de pc al sloom)
intel core i7 3632qm 2,2 GHZ (3,2 met turboboost)
6GB ram
2GB readyboost
500GB HDD

ik hoop dat iemand me kan helpen met nog wat tips of zo :D

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Check de SMART van de HDD eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:38:
Check de SMART van de HDD eens.
met smart kun je fouten opsporen in de hdd met behulp van de bios toch? ik lees net dat je dat aan kan zetten. als dit zo is hoe doe ik dit? en is het gewoon veilig?
ik kan er verder niet veel over vinden of zo!
ik weet ook niet de snelheid van mijn RAM en HDD. behalve dan dat het ram DDR3 is maar dat is geen snelheid!

ik heb deze laptop nu een half jaar en heb hem nog nooit open gehaald of laten vallen oid. dus ik ga ervan uit dat er niks kapot is!

edit: aan torrents ed doe ik niet!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de SMART waardes van je HDD uitlezen met een programma als HDTune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 23:53
broncontrole opstarten (perfmon)
processorgebruik: zijn er processen met hoog % processorgebruik?
idem met schijfactiviteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Voer uit in het commandprompt (als administrator uitgevoerd):
-sfc/scannow
-DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Ze zijn bijna hetzelfde, alleen download het tweede commando de onbeschadigde Windows bestanden opnieuw van het internet en vervangt je beschadigde bestanden hiermee; het eerste commando probeert dit zelf te repareren. Voer dus eerst het tweede commando uit.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajouin schreef op maandag 03 maart 2014 @ 01:00:
broncontrole opstarten (perfmon)
processorgebruik: zijn er processen met hoog % processorgebruik?
idem met schijfactiviteit
de schijf wordt heel erg belast. in taakbeheer staat er ook vaak dat de schijf rond de 97% is! hoe kan ik dit omlaag krijgen?
mrtnptrs schreef op maandag 03 maart 2014 @ 01:53:
Voer uit in het commandprompt (als administrator uitgevoerd):
-sfc/scannow
-DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Ze zijn bijna hetzelfde, alleen download het tweede commando de onbeschadigde Windows bestanden opnieuw van het internet en vervangt je beschadigde bestanden hiermee; het eerste commando probeert dit zelf te repareren. Voer dus eerst het tweede commando uit.
als ik de 2e intyp bij CMD staat er:
the Online/Cleanup-Image/Restorehealth option is unknown.
for more information refer to the help by running DISM.exe

DISM kan ik op een of andere reden niet opstarten dus die hulp kan ik niet krijgen :(
ik heb geen idee of command 1 wel werkt! deze heb ik nog niet uitgevoerd omdat je zei dat je eerst command 2 moest doen!

edit: oeps ik had er een spelfout in zitten :| maar nu krijg ik het volgende bericht:
deployment Image servicing and mangement tool
versionL 6.2.9200.16384

het ziet er niet uit alsof de computer iets aan het doen is. meer alsof hij me een gegeven laat zien! of is dit wek goed en moet ik nu gewoon command 1 intypen?
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:19:
Je kunt de SMART waardes van je HDD uitlezen met een programma als HDTune.
ik heb in het programma gekeken bij de tabbladen health:
daar stond dat alles in de harde schijf OK was.
en ik heb ook een error scan gedaan:
en die geeft ook aan dat alles ok is (alle vakjes ware groen gekleurd)

als jullie screenshots nodig hebben oid hoor ik het wel!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:39:
[...]

de schijf wordt heel erg belast. in taakbeheer staat er ook vaak dat de schijf rond de 97% is! hoe kan ik dit omlaag krijgen?
Je kan in de details zien welk proces zoveel leest/schrijft op de HDD, daar zou je moeten zoeken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kunt ook met realtemp en gpu Z kijken of je cpu en gpu niet te warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog ergens een SD kaartje gevonden van 2GB die ik nu ook gebruik in readyboost scheelt wel weer wat. ik heb trouwens ooit een virtual ram ingesteld! dat staat momenteel op:
begingroote: 2048MB
maximale grooteL 5000MB
kan dit misschien een oorzaak zijn?
Sj44k13 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:42:
Je kunt ook met realtemp en gpu Z kijken of je cpu en gpu niet te warm worden.
ik weet niet waar ik het zag. maar ergens toen ik keek naar hoeveel % mijn hdd gebruikt zag ik staan dat de cpu ongeveer 32 graden is. is dit veel of weinig? volgens mij valt dat nog wel mee!
SinergyX schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:42:
[...]

Je kan in de details zien welk proces zoveel leest/schrijft op de HDD, daar zou je moeten zoeken.
euhm ik heb even 2 screenshots gemaakt van het tabblad prestatie's in taakbeheer en van het tabblad details. wat zou ik eventueel weg kunnen halen (stoppen)?
de plaatjes heb ik even in mijn dropbox gezet!

https://www.dropbox.com/s.../taakbeheer%20details.jpg
https://www.dropbox.com/s/eraaxler77h31xn/taakbeheer.jpg

hopelijk heb je hier iets aan!
schijf 2 (die staat in foto 2) is de USB stick die ik gebruik voor readyboost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kan je bij je tweede screenshot (schijf activiteit) de tab Broncontrole openen openen?
Hierin kan je als het goed is zien welke processen de load op je HDD geven.
Post van dit eens screenshot.

Zet ook bij je taakbeheer de optie command line (pad weergave in Windows 7 als ik het goed heb) aan.
Afbeeldingslocatie: http://b2b.cbsimg.net/gallery/6373857-620-295.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:22:
euhm ik heb even 2 screenshots gemaakt van het tabblad prestatie's in taakbeheer en van het tabblad details. wat zou ik eventueel weg kunnen halen (stoppen)?
de plaatjes heb ik even in mijn dropbox gezet!

https://www.dropbox.com/s.../taakbeheer%20details.jpg
https://www.dropbox.com/s/eraaxler77h31xn/taakbeheer.jpg

hopelijk heb je hier iets aan!
schijf 2 (die staat in foto 2) is de USB stick die ik gebruik voor readyboost!
Screenshot 2 zie je onder je grote grafiek een optie 'broncontrole openen'.

Hiermee krijg je per 'onderdeel' (CPU, geheugen, schijf) alle processen te zien, dit ziet er zo uit:
http://www.pcpret.nl/weetjes/figs/win7bronc1.jpg

Daar kan je alle invididuele processen zien, en dus ook welke die 100% activiteit heeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:39:
[...]
het ziet er niet uit alsof de computer iets aan het doen is. meer alsof hij me een gegeven laat zien! of is dit wek goed en moet ik nu gewoon command 1 intypen? [...]
Er zit telkens een spatie voor de / he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Caelorum schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:41:
[...]

Er zit telkens een spatie voor de / he!
ja daar kwam ik al achter! als ik dat doe krijg ik de gegevens te zien over de version!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:33:
[...]

Screenshot 2 zie je onder je grote grafiek een optie 'broncontrole openen'.

Hiermee krijg je per 'onderdeel' (CPU, geheugen, schijf) alle processen te zien, dit ziet er zo uit:
http://www.pcpret.nl/weetjes/figs/win7bronc1.jpg

Daar kan je alle invididuele processen zien, en dus ook welke die 100% activiteit heeft.
he! ik heb zelf eens lopen kijken. en zoals ik al vermoede was de oorzaak het virtual geheugen. ik heb dit nu weer gezet op: door systeem bepalen. en nu is het geheugen rond de 5% :D

maar nog steeds is mijn pc vrij traag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Waarin merk je dat je pc nog steeds sloom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LnC schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:27:
Waarin merk je dat je pc nog steeds sloom is?
voornamelijk in het laden van dingen (pc opstarten, programma's starten, games die een wereld laden etc.). maar een paar weken geleden had ik al een topic gemaakt dat ik een SSD wil kopen in mijn laptop. hier heb ik al uitgebreid antwoord op gekregen en ik weet dat ik:

een 256 GB SSD moet kopen en hem moet plaatsen op de plek van de HDD. en de HDD moet ik op de plek zetten van de DVD speler met behulp van een caddy. helaas was dit nog niet mogelijk vanwege onverwachtse andere kosten!

maar wat ik probeer te zeggen is:
dat met een SSD de laad tijden ook wel erg verbeterd worden. of heeft iemand verder nog tips hoe ik zonder SSD (nu dus) toch nog de laadsnelheid te verbeteren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Je moet dat tweede commando gewoon uitvoeren en een tijdje wachten, er komt dan vanzelf een soort stutusbalkje tevoorschijn, die doorloopt, maar vaak een tijd op 20% of 40% blijft staan, maar dan moet je dus gewoon even geduld hebben.

Als je wil, zou ik d.m.v. Teamviewer wel even naar je computer willen kijken en dit en nog wat andere dingen bekijken en proberen om je problemen op te lossen? PM me maar als je dit wilt, heb ik al bij meerdere mensen met succes gedaan. :)

[ Voor 34% gewijzigd door mrtnptrs op 04-03-2014 01:31 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:11:
[...]

he! ik heb zelf eens lopen kijken. en zoals ik al vermoede was de oorzaak het virtual geheugen. ik heb dit nu weer gezet op: door systeem bepalen. en nu is het geheugen rond de 5% :D

maar nog steeds is mijn pc vrij traag!
En een herstart helpt niet? Maar gaat al de goede kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
is readyboost zinvol met 6 GB RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 17:17
Readyboost is nauwelijks zinvol tenzij je echt 256mb ram hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal!

ik denk dat ik ergens in het syteem een fout heb zitten!
sinds gister avond start mijn laptop niet meer op. (nou ja. eerst moet ik alles ontkoppelen, vervolgens de batterij eruit halen, en dan er weer in). ik krijg het acer beginsscherm (waar dan bij staat acer beyond the limits) waar normaal het laad windows 8 rondje aan het draaien is. maar deze staat er niet bij en het scherm begint helemaal te knipperen en na een minuutje of 10 loopt hij vast. ik heb al geprobeerd om een systeemherstel uit te voeren maar dit werkt niet.
ik krijg de melding: systeemherstel is niet gelukt mogelijk staat er een virusscanner aan. toen heb ik alle scanners uitgezet en toe werkte het nog niet!

maar nu heb ik even al mijn balangrijke bestanden op een USB stick gezet. om vervolgens even een fabriekshertel te doen!

maar ik ben vrij bang dat er iets mis gaat! want zoals ik al zei de pc start slecht op. en om het herstel te doen moet de pc herstarten. en ik ben dus bang dat de pc dan weer blijft klemmen bij dat acer beginscherm. dus ik heb hier nu 2 vragen over: 1) moet ik gewoon fabrieksherstel uitvoeren omdat hij toch niet zal vastlopen 2) als hij WEL vastloopt en ik druk mijn pc uit, batterij eruit, en dan weer aan. gaat het fabrieksherstel dan vrolijk door waar het gebleven was of heb ik dan een probleem?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:58:
hallo allemaal!

ik denk dat ik ergens in het syteem een fout heb zitten!
sinds gister avond start mijn laptop niet meer op. (nou ja. eerst moet ik alles ontkoppelen, vervolgens de batterij eruit halen, en dan er weer in). ik krijg het acer beginsscherm (waar dan bij staat acer beyond the limits) waar normaal het laad windows 8 rondje aan het draaien is. maar deze staat er niet bij en het scherm begint helemaal te knipperen en na een minuutje of 10 loopt hij vast. ik heb al geprobeerd om een systeemherstel uit te voeren maar dit werkt niet.
ik krijg de melding: systeemherstel is niet gelukt mogelijk staat er een virusscanner aan. toen heb ik alle scanners uitgezet en toe werkte het nog niet!

maar nu heb ik even al mijn balangrijke bestanden op een USB stick gezet. om vervolgens even een fabriekshertel te doen!

maar ik ben vrij bang dat er iets mis gaat! want zoals ik al zei de pc start slecht op. en om het herstel te doen moet de pc herstarten. en ik ben dus bang dat de pc dan weer blijft klemmen bij dat acer beginscherm. dus ik heb hier nu 2 vragen over: 1) moet ik gewoon fabrieksherstel uitvoeren omdat hij toch niet zal vastlopen 2) als hij WEL vastloopt en ik druk mijn pc uit, batterij eruit, en dan weer aan. gaat het fabrieksherstel dan vrolijk door waar het gebleven was of heb ik dan een probleem?

alvast bedankt!
Dan lijkt het erop dat je slome pc een voorteken was van hardwarefalen (knipperend beeld>>>iets met de videokaart?). Maar lukt het niet om het tweede commando dat ik je gaf uit te voeren? Nogmaals: ik zou je graag op afstand willen helpen om evt. je computer weer op orde te krijgen, zou je dat willen? Drivers van je harde schijf en videokaart bijwerken misschien?

[ Voor 5% gewijzigd door mrtnptrs op 04-03-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:38:
[...]

Dan lijkt het erop dat je slome pc een voorteken was van hardwarefalen (knipperend beeld>>>iets met de videokaart?). Maar lukt het niet om het tweede commando dat ik je gaf uit te voeren? Nogmaals: ik zou je graag op afstand willen helpen om evt. je computer weer op orde te krijgen, zou je dat willen? Drivers van je harde schijf en videokaart bijwerken misschien?
dat zou eventueel kunnen! maar ik denk het persoonlijk niet! het lijkt er meer op alsof hij windows niet kan starten oid. want zoals ik al zei: normaal zie ik een rondje draaien (teken dat de pc aan het laden is) deze is verdwenen!

en als je een probleem hebt met de videokaart lijkt het mij dat de pc vaker zou moeten knipperen en niet alleen bij het opstarten van de pc!

dit is wat ik zie als ik hem opstart (dit begint ook te knipperen)
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-jK0M5sQE814/UHWm31WpViI/AAAAAAAAARk/WoO0cps4LBs/w800-h800/G%252BProfile_Acer_Tagline.jpg

maar dat ik die afbeelding te zien krijg bij het opstarten is normaal, bij een asus computer krijg je ook bij het opstarten even het asus logo te zien, en bij samsung hetzelfde (en alle andere merken).

dus....

edit: ik zou even de videokaart settings resetten naar default!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

[b][message=41877944,noline]koningpierre schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:09[/message

edit: ik zou even de videokaart settings resetten naar default!
Dat zou ik inderdaad even doen en de driver ervan bijwerken en kijken of dit je probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:13:
[...]

Dat zou ik inderdaad even doen en de driver ervan bijwerken en kijken of dit je probleem verhelpt.
momenteel heb ik de nieuwste update van de nvidia geforce. ook een paar dagen terug geinstalleerd bedenk ik me net. misschien is hier wel iets misgegaan. ik heb alleen geen idee hoe ik hem weer downgrade.

en ik heb ook geen idee hoe ik de intel drivers kan updaten. kan hier niets over vinden!

ook kwam ik ergens op de site van microsoft tegen dat ik mijn pc misschien. kaal moet opstarten via msconfig. en dan steeds 1 programma weer aanzetten en kijken welk programma de oorzaak is.

link: http://answers.microsoft....26-43bd-8c37-40abf0e4fb43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:16:
[...]

momenteel heb ik de nieuwste update van de nvidia geforce. ook een paar dagen terug geinstalleerd bedenk ik me net. misschien is hier wel iets misgegaan. ik heb alleen geen idee hoe ik hem weer downgrade.

en ik heb ook geen idee hoe ik de intel drivers kan updaten. kan hier niets over vinden!

ook kwam ik ergens op de site van microsoft tegen dat ik mijn pc misschien. kaal moet opstarten via msconfig. en dan steeds 1 programma weer aanzetten en kijken welk programma de oorzaak is.

link: http://answers.microsoft....26-43bd-8c37-40abf0e4fb43
Heeft het resetten van de instellingen van de videokaart geholpen? Kijk gewoon op de site van Intel voor de laatste drivers. Probeer de drivers van je Nvidia videokaart dan opnieuw te downloaden en te installeren. Dat kaal opstarten zou ik inderdaad eens een keer proberen en kijken of dat misschien helpt.

Je hebt toch ook niet heel toevallig twee anti-virusprogramma's tegelijk draaien op je pc, dit kan ook flinke (prestatie)problemen geven (zoals Avast en/of AVG en/of MSE bijmekaar etc.)?

Maar je hebt dus geen behoefte aan dat ik er zelf even naar kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:22:
[...]

Heeft het resetten van de instellingen van de videokaart geholpen? Kijk gewoon op de site van Intel voor de laatste drivers. Probeer de drivers van je Nvidia videokaart dan opnieuw te downloaden en te installeren. Dat kaal opstarten zou ik inderdaad eens een keer proberen en kijken of dat misschien helpt.

Je hebt toch ook niet heel toevallig twee anti-virusprogramma's tegelijk draaien op je pc, dit kan ook flinke (prestatie)problemen geven (zoals Avast en/of AVG en/of MSE bijmekaar etc.)?

Maar je hebt dus geen behoefte aan dat ik er zelf even naar kijk?
het opnieuw instellen van de videokaart heeft niet geholpen
ik heb de pc 2 keer opnieuw opgestart 1 maal knipperde het beeld niet en 1 keer wel!

qua virusscanner staan alleen windows defender en AVG tegelijk aan (nou ja tot daarnet want de gratis 90 dagen van avg zijn voorbij)

ik heb liever niet dat een random persoon van internet in mijn computer zit. is verder niks persoonlijks maar je hoort tegenwoordig zoveel verhalen!

maar ik zal even kijken om de pc kaal op te starten!

edit: ik heb even snel een filmpje gemaakt van het opstarten als hij knippert om het wat duidelijker te krijgen. (deze video wordt momenteel verwerkt zodra hij klaar is zet ik de link hier neer)

edit 2: mocht het echt niet werken. dan breng ik de pc denk ik naar de mediamarkt en laat ik hem opsturen. er zit nog garantie op dus dit hoeft geen probleem te zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:39:
[...]

het opnieuw instellen van de videokaart heeft niet geholpen
ik heb de pc 2 keer opnieuw opgestart 1 maal knipperde het beeld niet en 1 keer wel!

qua virusscanner staan alleen windows defender en AVG tegelijk aan (nou ja tot daarnet want de gratis 90 dagen van avg zijn voorbij)

ik heb liever niet dat een random persoon van internet in mijn computer zit. is verder niks persoonlijks maar je hoort tegenwoordig zoveel verhalen!

maar ik zal even kijken om de pc kaal op te starten!

edit: ik heb even snel een filmpje gemaakt van het opstarten als hij knippert om het wat duidelijker te krijgen. (deze video wordt momenteel verwerkt zodra hij klaar is zet ik de link hier neer)

edit 2: mocht het echt niet werken. dan breng ik de pc denk ik naar de mediamarkt en laat ik hem opsturen. er zit nog garantie op dus dit hoeft geen probleem te zijn!
Windows Defender en AVG gaan ook niet samen, download de Free-versie van AVG en schakel Windows Defender uit. Maar heb je nu dus dat tweede commando geprobeerd (en even gewacht hierbij?!)

Maakt niet uit dat je me niet vertrouwd; niet iedereen is namelijk te vertrouwen of heeft er verstand van :) Als je het toch wilt, kun je me altijd een PM sturen. Ik weet bijna zeker dat het me uiteindelijk wel zou lukken om je computer weer goed te krijgen. Maar bij garantie ben je hem wel een tijd kwijt, maar op zich is het natuurlijk helemaal geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja! de pc start weer normaal. ik heb de pc aangezet een paar keer met dat kale opstarten en toen kwam ik erachter dat er een programma van microsoft was uitgeschakeld! geen idee hoe dit kan. want ik weet zelf dat je nooit microsoft dingen moet wegklikken in msconfig.

maar goed de reden waarom ik het topic ben gestart is er nog steeds. de pc is ontzettend traag!
ik zie elke keer in ieder terug komen dat ik ook de processor en intel HD graphics moet updaten dus dat zal ik even doen en ik zal even windows defender uitschakelen!

ik heb trouwens even een update gevonden voor de processor van begin dit jaar! ik weet niet of er nieuwere al uit zijn want ik snap er persoonlijk niks van :P

in ieder geval kan ik deze downloaden? volgens mij wel toch? er stond bij:
- voor 3e generatie 3rd Generation Intel® Core™ Processors with Intel® HD Graphics 4000/2500
- windows 8 64 bit

link: https://downloadcenter.in...639&lang=eng&wapkw=update

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:55:
ja! de pc start weer normaal. ik heb de pc aangezet een paar keer met dat kale opstarten en toen kwam ik erachter dat er een programma van microsoft was uitgeschakeld! geen idee hoe dit kan. want ik weet zelf dat je nooit microsoft dingen moet wegklikken in msconfig.

maar goed de reden waarom ik het topic ben gestart is er nog steeds. de pc is ontzettend traag!
ik zie elke keer in ieder terug komen dat ik ook de processor en intel HD graphics moet updaten dus dat zal ik even doen en ik zal even windows defender uitschakelen!
Zul je zelf wel perongeluk hebben uitgeschakeld dat microsoft programmatje :) Shit happens ;)

Voor de vierde keer ( :( ): Heb je nu dat tweede commando ook al laten uitvoeren om eventuele problemen in Windows die voor een langzame computer zorgen te laten herstellen?! Beetje letten op HoOfDlEtTeRgEbRuIk lijkt me ook geen slecht idee ;) Kijk gewoon even op de Intel website of er updates voor je hardware aanwezig zijn. De automatische updatezoeker van Intel mist nogal eens wat, dus ik zou het gewoon allemaal handmatig opzoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door mrtnptrs op 04-03-2014 17:05 . Reden: advies kun je nooit genoeg krijgen! ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:01:
[...]

Zul je zelf wel perongeluk hebben uitgeschakeld dat microsoft programmatje :) Shit happens ;)

Voor de vierde keer ( :( ): Heb je nu dat tweede commando ook al laten uitvoeren om eventuele problemen in Windows die voor een langzame computer zorgen te laten herstellen?!
haha sorry :D
ik heb nog even een klein stukje erbij geschreven in mijn vorige bericht over de update van de processor!

ik zou nu even kijken naar de commands!

edit: het programma loopt nu! ik laat weten als het gelukt is!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:03:
[...]

haha sorry :D
ik heb nog even een klein stukje erbij geschreven in mijn vorige bericht over de update van de processor!

ik zou nu even kijken naar de commands!

edit: het programma loopt nu! ik laat weten als het gelukt is!
Ik heb mijn vorige post ook nog aangevuld. Maar die 2 GB readyboost is toch helemaal niet nodig met zoveel RAM geheugen en maakt je computer alleen maar traag, kijk eens of het uitschakelen van Readyboost helpt. HOOFDLETTERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:55:

ik heb trouwens even een update gevonden voor de processor van begin dit jaar! ik weet niet of er nieuwere al uit zijn want ik snap er persoonlijk niks van :P

in ieder geval kan ik deze downloaden? volgens mij wel toch? er stond bij:
- voor 3e generatie 3rd Generation Intel® Core™ Processors with Intel® HD Graphics 4000/2500
- windows 8 64 bit

link: https://downloadcenter.in...639&lang=eng&wapkw=update
Ik ga even uitzoeken of je de goede driver te pakken hebt :)

EDIT: laat anders toch even de automatische update-zoeker er naar kijken, dat is dan alvast een begin: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect Wat geeft het als uitslagen?

EDIT2:

Bevat je computer dan een Intel videokaart (welke dan precies?) en een NVidia videokaart?

[ Voor 10% gewijzigd door mrtnptrs op 04-03-2014 17:16 . Reden: vragen zijn er ook nooit genoeg ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:10:
[...]

Ik ga even uitzoeken of je de goede driver te pakken hebt :)

EDIT: laat anders toch even de automatische update-zoeker er naar kijken, dat is dan alvast een begin: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect Wat geeft het als uitslagen?

EDIT2:

Bevat je computer dan een Intel videokaart (welke dan precies?) en een NVidia videokaart?
ik moet nu even ergens naartoe dus ik zou er vanavond even naar kijken!

de Nvidia videokaart is de gefore 710M
de intel videokaart is de HD graphics 4000. maar deze zit standaard ingebouwd in de processor!

de commands zijn uitgevoerd en ik merk wel dat het wat soepelere draait dus daarvoor alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:20:
[...]

ik moet nu even ergens naartoe dus ik zou er vanavond even naar kijken!

de Nvidia videokaart is de gefore 710M
de intel videokaart is de HD graphics 4000. maar deze zit standaard ingebouwd in de processor!

de commands zijn uitgevoerd en ik merk wel dat het wat soepelere draait dus daarvoor alvast bedankt!
Dan zou ik niet met de driver voor de Intel kaart aan de gang gaan; heeft mij ook eens problemen opgeleverd :( Probeer die automatische update-checker van Intel zelf eens. Veel plezier vanavond dan, ben er de hele avond, dus als je wat wilt vragen..... :) Maar zijn dus eigenlijk nu je problemen verholpen?

Zou je ook een DXDiag bestand kunnen uploaden naar bijv. Google Drive of Dropbox, zodat wij al je systeemspecs. Via Google kun je vinden hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:27:
[...]

Dan zou ik niet met de driver voor de Intel kaart aan de gang gaan; heeft mij ook eens problemen opgeleverd :( Probeer die automatische update-checker van Intel zelf eens. Veel plezier vanavond dan, ben er de hele avond, dus als je wat wilt vragen..... :) Maar zijn dus eigenlijk nu je problemen verholpen?

Zou je ook een DXDiag bestand kunnen uploaden naar bijv. Google Drive of Dropbox, zodat wij al je systeemspecs. Via Google kun je vinden hoe dit moet.
hoi!

ik heb hier de download link van dxdiag https://www.dropbox.com/s/iybwta8ncv1j9cm/DxDiag.txt

op de site van intel staat bij ELKE driver unknown or invalid!
bij die van Nvidia staat: not found maar dat is ook wel logisch aangezien deze niet van Intel is!

edit: wat moet ik nou wel updaten en wat niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
staat in uw BIOS / UEFI dat je Nvidia kaart primair is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:24:
[...]

hoi!

ik heb hier de download link van dxdiag https://www.dropbox.com/s/iybwta8ncv1j9cm/DxDiag.txt

op de site van intel staat bij ELKE driver unknown or invalid!
bij die van Nvidia staat: not found maar dat is ook wel logisch aangezien deze niet van Intel is!

edit: wat moet ik nou wel updaten en wat niet?
Het eerste wat ik zie is dat je de Windows 8.1 update nog niet hebt geïnstalleerd, dit zou ik eerst even doen. Jij hebt namelijk versie 6.2, Build 9200 en ik heb de nieuwe versie 6.3, build 9600 van Windows 8(.1)

Kijk vantevoren even hier naar: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/update-to-windows81

Ik zou hier gewoon even kijken op de website van je laptopmaker en daar kijken naar de nieuwste drivers:
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers Ik zou vooral die laatste NVidia driver installeren die speciaal is gemaakt voor je laptop. Ook die BIOS updates lijken me relevant.

Maar hoe oud is je computer eigenlijk?

En hoe kom je erbij NVidia drivers te installeren, in het DXdiag log zie ik helemaal geen Nvidia kaart staan. Weet je het zeker?

Edit:
Dit is wat ik vind halverwege over de videokaart van NVidia:

Name: NVIDIA GeForce 710M
Device ID: PCI\VEN_10DE&DEV_1140&SUBSYS_06911025&REV_A1\4&21C4C802&0&0008
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Drs\dbInstaller.exe, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 441120 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Drs\nvdrsdb.bin, 2/8/2014 19:34:51, 1171192 bytes
Driver: C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nvaci.inf_amd64_571e4f649e20e871\NvCplSetupInt.exe, 1.00.0001.0000 (Dutch), 2/8/2014 19:34:51, 74318784 bytes
Driver: C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\coprocmanager\Nvd3d9wrap.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 141336 bytes
Driver: C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\coprocmanager\detoured.dll, 2/8/2014 19:34:51, 13088 bytes
Driver: C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\coprocmanager\nvdxgiwrap.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 105792 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\coprocmanager\Nvd3d9wrapx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 163472 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\coprocmanager\detoured.dll, 2/8/2014 19:34:51, 13088 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\coprocmanager\nvdxgiwrapx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 123808 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\license.txt, 2/8/2014 19:34:51, 21898 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI\MCU.exe, 1.01.5150.29973 (Dutch), 2/8/2014 19:34:51, 842528 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI\nvdebugdump.exe, 6.14.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 224032 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI\nvidia-smi.1.pdf, 2/8/2014 19:34:51, 50243 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI\nvidia-smi.exe, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 328480 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI\nvml.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 543520 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\OpenCL\OpenCL.dll, 1.00.0000.0000 (English), 2/8/2014 19:34:51, 53024 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\OpenCL\OpenCL64.dll, 1.00.0000.0000 (English), 2/8/2014 19:34:51, 61216 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\nvlddmkm.sys, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 12324640 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\nvpciflt.sys, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 32544 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\NvFBC64.dll, 6.14.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 875296 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\NvIFR64.dll, 6.14.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 892192 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvapi64.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 3090184 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvcompiler.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 25256224 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvcuda.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 11636176 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvcuvenc.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 2782496 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvcuvid.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 3142432 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvd3dumx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 17715784 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvinfo.pb, 2/8/2014 19:34:51, 24544 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvinitx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 174296 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvoglshim64.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 353504 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvoglv64.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 31432480 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvopencl.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 11589272 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvumdshimx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 947296 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvwgf2umx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 18257576 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\NvFBC.dll, 6.14.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 844576 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\NvIFR.dll, 6.14.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 863520 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvapi.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 2713728 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvcompiler.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 17560352 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvcuda.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 9728064 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvcuvenc.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 2410784 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvcuvid.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 2956576 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvd3dum.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 14669032 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvinit.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 148528 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvoglshim32.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 305600 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvoglv32.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 23683360 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvopencl.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 9690424 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvumdshim.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 832424 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvwgf2um.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 15740232 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvdispco6433489.dll, 2.00.0038.0004 (English), 2/8/2014 19:34:51, 1885472 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvdispgenco6433489.dll, 2.00.0018.0002 (English), 2/8/2014 19:34:51, 1515296 bytes

[ Voor 92% gewijzigd door mrtnptrs op 05-03-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:53:
[...]

Het eerste wat ik zie is dat je de Windows 8.1 update nog niet hebt geïnstalleerd, dit zou ik eerst even doen. Jij hebt namelijk versie 6.2, Build 9200 en ik heb de nieuwe versie 6.3, build 9600 van Windows 8(.1)

Kijk vantevoren even hier naar: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/update-to-windows81

Ik zou hier gewoon even kijken op de website van je laptopmaker en daar kijken naar de nieuwste drivers:
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers Ik zou vooral die laatste NVidia driver installeren die speciaal is gemaakt voor je laptop. Ook die BIOS updates lijken me relevant.

Maar hoe oud is je computer eigenlijk?

En hoe kom je erbij NVidia drivers te installeren, in het DXdiag log zie ik helemaal geen Nvidia kaart staan. Weet je het zeker?

Edit:
Dit is wat ik vind halverwege over de videokaart van NVidia:

Name: NVIDIA GeForce 710M
Device ID: PCI\VEN_10DE&DEV_1140&SUBSYS_06911025&REV_A1\4&21C4C802&0&0008
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Drs\dbInstaller.exe, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 441120 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Drs\nvdrsdb.bin, 2/8/2014 19:34:51, 1171192 bytes
Driver: C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nvaci.inf_amd64_571e4f649e20e871\NvCplSetupInt.exe, 1.00.0001.0000 (Dutch), 2/8/2014 19:34:51, 74318784 bytes
Driver: C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\coprocmanager\Nvd3d9wrap.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 141336 bytes
Driver: C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\coprocmanager\detoured.dll, 2/8/2014 19:34:51, 13088 bytes
Driver: C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\coprocmanager\nvdxgiwrap.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 105792 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\coprocmanager\Nvd3d9wrapx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 163472 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\coprocmanager\detoured.dll, 2/8/2014 19:34:51, 13088 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\coprocmanager\nvdxgiwrapx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 123808 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\license.txt, 2/8/2014 19:34:51, 21898 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI\MCU.exe, 1.01.5150.29973 (Dutch), 2/8/2014 19:34:51, 842528 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI\nvdebugdump.exe, 6.14.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 224032 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI\nvidia-smi.1.pdf, 2/8/2014 19:34:51, 50243 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI\nvidia-smi.exe, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 328480 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI\nvml.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 543520 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\OpenCL\OpenCL.dll, 1.00.0000.0000 (English), 2/8/2014 19:34:51, 53024 bytes
Driver: C:\Program Files\NVIDIA Corporation\OpenCL\OpenCL64.dll, 1.00.0000.0000 (English), 2/8/2014 19:34:51, 61216 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\nvlddmkm.sys, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 12324640 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\nvpciflt.sys, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 32544 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\NvFBC64.dll, 6.14.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 875296 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\NvIFR64.dll, 6.14.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 892192 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvapi64.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 3090184 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvcompiler.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 25256224 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvcuda.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 11636176 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvcuvenc.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 2782496 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvcuvid.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 3142432 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvd3dumx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 17715784 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvinfo.pb, 2/8/2014 19:34:51, 24544 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvinitx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 174296 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvoglshim64.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 353504 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvoglv64.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 31432480 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvopencl.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 11589272 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvumdshimx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 947296 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvwgf2umx.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 18257576 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\NvFBC.dll, 6.14.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 844576 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\NvIFR.dll, 6.14.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 863520 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvapi.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 2713728 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvcompiler.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 17560352 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvcuda.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 9728064 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvcuvenc.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 2410784 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvcuvid.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 2956576 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvd3dum.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 14669032 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvinit.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 148528 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvoglshim32.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 305600 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvoglv32.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 23683360 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvopencl.dll, 8.17.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 9690424 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvumdshim.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 832424 bytes
Driver: C:\WINDOWS\SysWow64\nvwgf2um.dll, 9.18.0013.3489 (English), 2/8/2014 19:34:51, 15740232 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvdispco6433489.dll, 2.00.0038.0004 (English), 2/8/2014 19:34:51, 1885472 bytes
Driver: C:\WINDOWS\system32\nvdispgenco6433489.dll, 2.00.0018.0002 (English), 2/8/2014 19:34:51, 1515296 bytes
ik heb een nogal slechte ervaring met windows 8.1! mijn pc werd er ontzettend sloom van (toen was hij snel en na de update direct heel traag)!

ik zal dit weekend even kijken naar de driver updates ben deze week nogal druk :+ !
de pc is trouwens wel sneller. echt wel merkbaar verschil!

ik kan zelf ook nergens info vinden over de geforce videokaart. alleen op de sticker die op de laptop geplakt staat, staat een sticker van nvidia geforce. en bij de specs sticker staat hij er ook op. en dat er in configuratiescherm een ding bij staat met nvidia configuratie zegt ook wel genoeg!

edit: ik had het command: sfc/scannow nog niet uitgevoerd dus dat had ik net even gedaan!
en na die tijd kreeg ik de volgende melding:
windows resource protection found corrupt files but was unable to fix it. en dan een locatie waar een log bestand staat. dit logbestand wou ik even bekijken alleen ik had geen toestemming om het bestand te bekijken. is dit een probleem? of moet ik gewoon denken van: zal wel, laat maar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajouin schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:57:
staat in uw BIOS / UEFI dat je Nvidia kaart primair is??
de hd graphics staat primair. deze regelt de de dingen dus zoals het scherm ed. en de nvidia gaat werken bij het editen van dingen, gamen etc.

hoezo? want de opstart problemen zijn verholpen hoor :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:56:
[...]

ik heb een nogal slechte ervaring met windows 8.1! mijn pc werd er ontzettend sloom van (toen was hij snel en na de update direct heel traag)!

ik zal dit weekend even kijken naar de driver updates ben deze week nogal druk :+ !
de pc is trouwens wel sneller. echt wel merkbaar verschil!

ik kan zelf ook nergens info vinden over de geforce videokaart. alleen op de sticker die op de laptop geplakt staat, staat een sticker van nvidia geforce. en bij de specs sticker staat hij er ook op. en dat er in configuratiescherm een ding bij staat met nvidia configuratie zegt ook wel genoeg!

edit: ik had het command: sfc/scannow nog niet uitgevoerd dus dat had ik net even gedaan!
en na die tijd kreeg ik de volgende melding:
windows resource protection found corrupt files but was unable to fix it. en dan een locatie waar een log bestand staat. dit logbestand wou ik even bekijken alleen ik had geen toestemming om het bestand te bekijken. is dit een probleem? of moet ik gewoon denken van: zal wel, laat maar zitten?
Ik zou dan nogmaals het tweede commando uitvoeren (DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth), want deze fout werd bij mij ook op die manier opgelost. Kopieer het commando gewoon naar het commandoprompt die als administrator is uitgevoerd. Ik zou Windows 8.1 alsnog installeren, maar vantevoren de aanwijzingen van Acer (http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/update-to-windows81) volgen. Hierna moet je die drivers weer herinstalleren en zou er geen vertraging meer op moeten treden. Zou je dit alsnog willen proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door mrtnptrs op 05-03-2014 21:20 . Reden: less lazy :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:15:
[...]

Ik zou dan nogmaals het tweede commando uitvoeren (DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth), want deze fout werd bij mij ook op die manier opgelost. Kopieer het commando gewoon naar het commandoprompt die als administrator is uitgevoerd. Ik zou Windows 8.1 alsnog installeren, maar vantevoren de aanwijzingen van Acer (http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/update-to-windows81) volgen. Hierna moet je die drivers weer herinstalleren en zou er geen vertraging meer op moeten treden. Zou je dit alsnog willen proberen?
Ja hoor! Ik zal er dit weekend naar kijken! Want zoals ik al zei ben ik erg druk morgen! Ik houd jullie op de hoogte!

Trouwens die 2e command vind ik nogal vaag want ik kan de vooruitgang van het process niet zien! En ik krijg ook geen melding als het is voltood of zo! Doe ik misschien iets fout (weet dat er moeilijk iets fout kan gaan want ik doe gewoom copy-paste :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:32:
[...]

Ja hoor! Ik zal er dit weekend naar kijken! Want zoals ik al zei ben ik erg druk morgen! Ik houd jullie op de hoogte!

Trouwens die 2e command vind ik nogal vaag want ik kan de vooruitgang van het process niet zien! En ik krijg ook geen melding als het is voltood of zo! Doe ik misschien iets fout (weet dat er moeilijk iets fout kan gaan want ik doe gewoom copy-paste :P )
Ok, maar hoe lang wacht je nadat je het commando hebt ingevoerd en op ENTER hebt gedrukt?

Zou je desnoods even een filmpje (die het proces gedurende minstens een kwartier volgt, van begin tot eind) van wat er gebeurd, kunnen uploaden?

[ Voor 11% gewijzigd door mrtnptrs op 05-03-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:42:
[...]

Ok, maar hoe lang wacht je nadat je het commando hebt ingevoerd en op ENTER hebt gedrukt?

Zou je desnoods even een filmpje (die het proces gedurende minstens een kwartier volgt, van begin tot eind) van wat er gebeurd, kunnen uploaden?
Ongeveer 20 min. Ik zal wel even een video opnemen en dan versnellen.
Ik probeer het zo snel mogelijk online te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:51:
[...]

Ongeveer 20 min. Ik zal wel even een video opnemen en dan versnellen.
Ik probeer het zo snel mogelijk online te krijgen!
Niet vergeten naar beneden te scrollen in the commandpormpt-window, zodat je ook kan zien wat er komt te staan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:18:
[...]

Niet vergeten naar beneden te scrollen in the commandpormpt-window, zodat je ook kan zien wat er komt te staan! :)
oeps! ik scrolde wat naar beneden en toen stond er finished onder. 8)7

het stappenplan wat ik nu in ieder geval ga doen:

1) windows 8.1 instaleren
2) alle drivers update zoals staat beschreven op de site http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
3) die 2 commands uitvoeren

mist er nog iets?

edit: ik heb als eerste stap de nieuwste bios versie geinstalleerd voor mijn laptop. want dat werd aangeraden door acer!

maar er stond ook bij dat ik nvidia/intel VGA stuurprogramma's moest verwijderen hoe doe ik dit? of is dit niet nodig?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

[b]koningpierre schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:35:

mist er nog iets?

edit: ik heb als eerste stap de nieuwste bios versie geinstalleerd voor mijn laptop. want dat werd aangeraden door acer!

maar er stond ook bij dat ik nvidia/intel VGA stuurprogramma's moest verwijderen hoe doe ik dit? of is dit niet nodig?
Ziet er goed uit! Zoek eens op Google hoe je dit moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euhm dan even de laatste stap,

ik heb op de driver download site mijn laptop opgezocht. maar daar stond alleen de: acer aspire V3-571G serie. en ik heb een laptop IN die serie.

volgens mij zijn dit de updates die ik moet doen of niet? (chipset is de processor en het moederbord toch?)

ik heb op de driver download site mijn laptop opgezocht. maar daar stond alleen de: acer aspire V3-571G serie. en ik heb een laptop IN die serie.

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/foto%20driver%20updates.jpg?_subject_uid=171571153&w=AADZU-yheoxlWLI9sRI7r6grufIoUWGoQjuF0EMTyiDnWg
edit: sorry dat de foto niet werkte |:(

ben ik er een vergeten of doe ik er zelfs nog een te veel

hopelijk is dit dan de laatste stap :D

windows 8.1 is trouwens succesvol geinstalleerd en ik heb veel minder lag als de voorgaande keer dat ik windows 8.1 had!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:28:

volgens mij zijn dit de updates die ik moet doen of niet? (chipset is de processor en het moederbord toch?)

[afbeelding]
edit: sorry dat de foto niet werkte |:(

ben ik er een vergeten of doe ik er zelfs nog een te veel

hopelijk is dit dan de laatste stap :D

windows 8.1 is trouwens succesvol geinstalleerd en ik heb veel minder lag als de voorgaande keer dat ik windows 8.1 had!
HUH? Er staat wat dubbel in je laatste bericht. Windows 8.1 is dus geïnstalleerd en je hebt vantevoren je grafische drivers eraf gegooid en je BIOS geüpdatet via die Acer website (download daar dan wel de drivers voor windows 8.1!!!)? Daar kon ik je computer inderdaad ook vinden. Heb je dan nu weer opnieuw je grafische driver geïnstalleerd en loopt Windows 8.1 soepel?

Je vorige bericht is zeer onduidelijk (wat bedoel je nou?) en je afbeelding doet het nog steeds niet!!!! En gebruik nou eens hoofdletters, je bent toch geen 6 meer! Een chipset is niet hetzelfde als een processor. Zoek dit gewoon even op via Google! Heb je nou ook Readyboost uitgeschakeld? Dit maakt je computer alleen maar traag! Kom op, een beetje meer eigen inzet mag wel en zorg eens dat ik niet dingen 3 keer moet vragen voordat je er op in gaat! Dit is zeer irritant. Hoe oud is je computer nou, dit heb ik bijv. ook al een keer gevraagd!?

[ Voor 16% gewijzigd door mrtnptrs op 08-03-2014 17:30 . Reden: lekker negatief :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:17:
[...]

HUH? Er staat wat dubbel in je laatste bericht. Windows 8.1 is dus geïnstalleerd en je hebt vantevoren je grafische drivers eraf gegooid en je BIOS geüpdatet via die Acer website (download daar dan wel de drivers voor windows 8.1!!!)? Daar kon ik je computer inderdaad ook vinden. Heb je dan nu weer opnieuw je grafische driver geïnstalleerd en loopt Windows 8.1 soepel?

Je vorige bericht is zeer onduidelijk (wat bedoel je nou?) en je afbeelding doet het nog steeds niet!!!! En gebruik nou eens hoofdletters, je bent toch geen 6 meer! Een chipset is niet hetzelfde als een processor. Zoek dit gewoon even op via Google! Heb je nou ook Readyboost uitgeschakeld? Dit maakt je computer alleen maar traag! Kom op, een beetje meer eigen inzet mag wel en zorg eens dat ik niet dingen 3 keer moet vragen voordat je er op in gaat! Dit is zeer irritant. Hoe oud is je computer nou, dit heb ik bijv. ook al een keer gevraagd!?
Sorry!
Mijn pc is nu ongeveer 1 jaar oud. En ik heb nu readyboost geinstalleerd!
Ik heb inderdaad eerst het VGA stuurprogramma verwijderd, toen de bios geupdate en toen Windows 8.1 geinstalleerd (Oftewel alle stappen die op de site van Acer stonden). Windows 8.1 loopt wel soepel op de pc. Het werkt een stuk beter als de voorgaande keer dat ik 8.1 installeerde!

Maar om dan even terug te komen op mijn vorige bericht:
Op de site van Acer kun je alleen de serie laptops vinden! (Notebook -> Aspire -> V3-571G). Oftewel je hebt één ''site'' waar je alle updates kunt vinden voor de: Aspire V3-571G serie.

Maar je hebt natuurlijke verschillende modellen in die serie. Zo heeft mijn laptop geen Atheros Lan stuurprogramma maar een van Broadcom. Maar toch staat de update van Atheros ertussen omdat er ook notebooks zijn in die serie die wel de Atheros hebben!

Dus waar het op neer komt:
Wat zijn de updates die ik moet instaleren? Sommige weet ik wel zoals de Intel VGA, Nvidia VGA en de Realtek Audio!

Geen idee waarom die foto het niet doet... Dus ik heb even copy-paste gedaan:
Ik heb even 'een vierkantje gezet om de drivers die ik dacht te moeten hebben!
Sorry dat de kwaliteit niet helemaal HD is! Maar anders werd de resolutie niet ondersteunt!

Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/0/AACy0DElUt_MiDyo2KwjGMNXzJHk5YfLZ1XZjpNGx95DFQ/12/171571153/jpeg/32x32/3/_/1/2/ok.jpg/X75zM6XHDHPhAvVOrn0JLtgVgcgd5KbU8UQJy0Mxtnw?_subject_uid=171571153&size=1024x768

als de foto nog niet werkt kun je hem hier bekijken:https://photos-2.dropbox....d=171571153&size=1024x768

Alvast bedankt!

P.s ik heb op de hoofdletters gelet en ik heb opgezocht wat een chipset is!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:21:
[...]

Sorry!
Mijn pc is nu ongeveer 1 jaar oud. En ik heb nu readyboost geinstalleerd!
Ik heb inderdaad eerst het VGA stuurprogramma verwijderd, toen de bios geupdate en toen Windows 8.1 geinstalleerd (Oftewel alle stappen die op de site van Acer stonden). Windows 8.1 loopt wel soepel op de pc. Het werkt een stuk beter als de voorgaande keer dat ik 8.1 installeerde!

Maar om dan even terug te komen op mijn vorige bericht:
Op de site van Acer kun je alleen de serie laptops vinden! (Notebook -> Aspire -> V3-571G). Oftewel je hebt één ''site'' waar je alle updates kunt vinden voor de: Aspire V3-571G serie.

Maar je hebt natuurlijke verschillende modellen in die serie. Zo heeft mijn laptop geen Atheros Lan stuurprogramma maar een van Broadcom. Maar toch staat de update van Atheros ertussen omdat er ook notebooks zijn in die serie die wel de Atheros hebben!

Dus waar het op neer komt:
Wat zijn de updates die ik moet instaleren? Sommige weet ik wel zoals de Intel VGA, Nvidia VGA en de Realtek Audio!

Geen idee waarom die foto het niet doet... Dus ik heb even copy-paste gedaan:
Ik heb even 'een vierkantje gezet om de drivers die ik dacht te moeten hebben!
Sorry dat de kwaliteit niet helemaal HD is! Maar anders werd de resolutie niet ondersteunt!

[afbeelding]

als de foto nog niet werkt kun je hem hier bekijken:https://photos-2.dropbox....d=171571153&size=1024x768

Alvast bedankt!

P.s ik heb op de hoofdletters gelet en ik heb opgezocht wat een chipset is!
Ten eerste: Schakel Readyboost uit! Dit maakt je computer alleen maar trager met de hoeveelheid RAM geheugen die je hebt!!!! Readyboost is alleen goed als je heel weinig RAM-geheugen hebt.

Ten tweede: er staan inderdaad meer updates op die pagina dan je nodig hebt, ik zou beginnen met het installeren van de drivers voor Intel, Nvidia en Realtek. Download wel dan alleen de drivers voor Windows 8.1.

Ten derde: de afbeelding en de link werken nog steeds niet! Heb je de foto's wel op openbaar staan?

Ten vierde: Eindelijk hoofdletters! Houden zo! :)

Maar de computer is nu dus sneller als toen je de beginpost schreef? Ik wil nog steeds zelf eventueel wel helpen met die drivers te installeren als je wilt? Aanbod staat nog steeds open! :) Heb vanavond toch niks te doen en mij kun je wel vertrouwen.

Maar ik zou trouwens ook nog eens een volledige scan met MBAM uitvoeren om te kijken of echt alle virussen verwijderd zijn, veel anti-virusprogramma's missen nog wel eens wat virussen en de resten ervan. MBAM is de beste second-opinion-anti-malwarescanner die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:00:
[...]

Ten eerste: Schakel Readyboost uit! Dit maakt je computer alleen maar trager met de hoeveelheid RAM geheugen die je hebt!!!! Readyboost is alleen goed als je heel weinig RAM-geheugen hebt.

Ten tweede: er staan inderdaad meer updates op die pagina dan je nodig hebt, ik zou beginnen met het installeren van de drivers voor Intel, Nvidia en Realtek. Download wel dan alleen de drivers voor Windows 8.1.

Ten derde: de afbeelding en de link werken nog steeds niet! Heb je de foto's wel op openbaar staan?

Ten vierde: Eindelijk hoofdletters! Houden zo! :)

Maar de computer is nu dus sneller als toen je de beginpost schreef? Ik wil nog steeds zelf eventueel wel helpen met die drivers te installeren als je wilt? Aanbod staat nog steeds open! :) Heb vanavond toch niks te doen en mij kun je wel vertrouwen.

Maar ik zou trouwens ook nog eens een volledige scan met MBAM uitvoeren om te kijken of echt alle virussen verwijderd zijn, veel anti-virusprogramma's missen nog wel eens wat virussen en de resten ervan. MBAM is de beste second-opinion-anti-malwarescanner die ik ken.
Oh sorry dat was een ''typfout'' readyboost stond al uit 8)7
Ik zal nog even een scan doen met MBAM!
De pc is vele male sneller als toen ik het topic startte! alleen nog wat lichte lag op games. Maar dat komt omdat ik nog even de videokaart settings moet veranderen naar prestatie's i.p.v kwaliteit! En de graphics staan nog op optimaal en die had ik eerder op medium!

Drivers updaten moet me wel lukken. Ik maak vanavond even een back-up van de pc. Dat sowieso! Het is toch gewoon .exe uitvoeren. En gewoon goed lezen wat je doet of niet? (En dan bedoel ik de driver updaten niet het back-upen)

Maar alvast bedankt! Kan ik weer fatsoenlijk en lagloos video's maken voor mijn youtube kanaal! (Ja, ik weet wat je nu denkt: *zucht* weer z'n iemand die een poging doet om een grote youtuber te worden :) )

edit: Doet deze link het wel? https://www.dropbox.com/s/bzo836mogc5cm6i/ok.jpg
Als ik uitlog uit dropbox dan werkt deze link gewoon!

edit 2: Ik heb de windows 8.1 64 bit updates aangeklikt :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 20:23 . Reden: hoofdletters:D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:17:
[...]

Oh sorry dat was een ''typfout'' readyboost stond al uit 8)7
Ik zal nog even een scan doen met MBAM!
De pc is vele male sneller als toen ik het topic startte! alleen nog wat lichte lag op games. Maar dat komt omdat ik nog even de videokaart settings moet veranderen naar prestatie's i.p.v kwaliteit! En de graphics staan nog op optimaal en die had ik eerder op medium!

Drivers updaten moet me wel lukken. Ik maak vanavond even een back-up van de pc. Dat sowieso! Het is toch gewoon .exe uitvoeren. En gewoon goed lezen wat je doet of niet? (En dan bedoel ik de driver updaten niet het back-upen)

Maar alvast bedankt! Kan ik weer fatsoenlijk en lagloos video's maken voor mijn youtube kanaal! (Ja, ik weet wat je nu denkt: *zucht* weer z'n iemand die een poging doet om een grote youtuber te worden :) )

edit: Doet deze link het wel? https://www.dropbox.com/s/bzo836mogc5cm6i/ok.jpg
Als ik uitlog uit dropbox dan werkt deze link gewoon!

edit 2: Ik heb de windows 8.1 64 bit updates aangeklikt :*)
Mooi, dan zijn je problemen dus eigenlijk opgelost, maar je hebt dan dus niet de drivers uit de afbeelding geinstalleerd, want die zijn voor Windows 8. Niet voor 8.1. Je hebt dus zeker 8.1 aangeklikt?

Dit is wat je zou moeten zien: https://drive.google.com/...4TXh1RHc/edit?usp=sharing

[ Voor 3% gewijzigd door mrtnptrs op 08-03-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:37:
[...]

Mooi, dan zijn je problemen dus eigenlijk opgelost, maar je hebt dan dus niet de drivers uit de afbeelding geinstalleerd, want die zijn voor Windows 8. Niet voor 8.1. Je hebt dus zeker 8.1 aangeklikt?

Dit is wat je zou moeten zien: https://drive.google.com/...4TXh1RHc/edit?usp=sharing
Ik heb nog niks geinstalleerd! Maar moet ik gewoon alles instaleren? Of moet ik nog wat dingen weglaten?
Ik heb trouwens geen virussen heb net nog even een scan gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:49:
[...]

Ik heb nog niks geinstalleerd! Maar moet ik gewoon alles instaleren? Of moet ik nog wat dingen weglaten?
Ik heb trouwens geen virussen heb net nog even een scan gedaan!
Begin eerst eens met die van NVidia, als dat goed gaat kijken we wel verder. Maar heb je dan dus de VOLLEDIGE scan van MBAM uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:17:
[...]

Begin eerst eens met die van NVidia, als dat goed gaat kijken we wel verder. Maar heb je dan dus de VOLLEDIGE scan van MBAM uitgevoerd?
De nvidia is goed geupdate! Geen problemen en de FPS in games is gestegen! Voor de rest geen verschil in snelheid. Maar de meeste problemen zijn weg!
En ik heb de volledige scan gedaan ja! Hij had niks gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Is de algemene snelheid van het systeem nu ook weer verder gestegen of hetzelfde gebleven of is dit weer verslechterd? Welke problemen heb je dan nog op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zondag 09 maart 2014 @ 00:45:
Is de algemene snelheid van het systeem nu ook weer verder gestegen of hetzelfde gebleven of is dit weer verslechterd? Welke problemen heb je dan nog op dit moment?
Het enige probleem is dat de harde schijf weer op 90% staat. Ook als ik gewoon een word bestandje aan het bewerken ben voor school. En dat is niet echt een ''intensieve" taak voor de pc! Ook heb ik geen virussen!

Doordat de harde schijf steeds zo overbelast wordt krijg je steeds: dit programma reageert niet meer! En ik denk dat het ook wel prestatie's verminderd.

Voor de rest heb ik geen problemen meer. En zoals al eerder gezegd: ik spaar voor een SSD die ook wel handig zijn! Of niet? Dan zet ik alle programma's en Windows op de SSD. Waardoor er ook meer ruimte vrij komt op de HDD. Want 500GB is niet super veel! En de SSD maakt de software ook sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 08:37:
[...]

Het enige probleem is dat de harde schijf weer op 90% staat. Ook als ik gewoon een word bestandje aan het bewerken ben voor school. En dat is niet echt een ''intensieve" taak voor de pc! Ook heb ik geen virussen!

Doordat de harde schijf steeds zo overbelast wordt krijg je steeds: dit programma reageert niet meer! En ik denk dat het ook wel prestatie's verminderd.

Voor de rest heb ik geen problemen meer. En zoals al eerder gezegd: ik spaar voor een SSD die ook wel handig zijn! Of niet? Dan zet ik alle programma's en Windows op de SSD. Waardoor er ook meer ruimte vrij komt op de HDD. Want 500GB is niet super veel! En de SSD maakt de software ook sneller!
Zou je een screenshots kunnen posten van alle tabbladen van Taakbeheer (vooral wanneer de belasting van je systeem hoog is), dan kan ik er verder naar kijken. Ik denk namelijk dat ik wel een oplossing weet. :)

Ik zou nog maar even geen SSD kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 08:37:
[...]

Denk wel dat het wat vlotter gaat met een ssd , vergelijk de reactietijd eens in de broncontrole . Dit is alleen van proces System wat ook de pagefile beheerst en andere windows procesen :)

W8.1 met update
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/844txWIlNG8xTLuRXeEjciHK/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:41:
[...]

Denk wel dat het wat vlotter gaat met een ssd , vergelijk de reactietijd eens in de broncontrole . Dit is alleen van proces System wat ook de pagefile beheerst en andere windows procesen :)

W8.1 met update
[afbeelding]
Ik heb een restart gedaan van de pc en alles was weer goed :D
Ik denk dat het kwam omdat MBAM en AVG tegelijk aan stonden! Ik was vergeten AVG uit te zetten!
Maar alle problemen zijn opgelost ik heb nergens meer last van!
Dus heel erg bedankt hiervoor!

Maar ik heb nog 1 klein vraagje buiten dit alles en misschien heb je er wel antwoord op :D
Ik run op mijn laptop een kleine minecraft server (hooguit 4 mensen tegelijk) deze server. Momenteel stop ik 2GB RAM geheugen in die server! Af en toe is er wat FPS drop maar dat komt omdat een goed lopende server zeker 4GB RAM nodig heeft. Toen las ik eergisteren toevallig iets over een RAM-disk. dan dat ik daarmee op mijn HDD 4GB RAM kan maken (Dat ongeveer dezelfde kracht geeft als 3GB normaal RAM). En dat ik daar dan mijn server op kan laten lopen. Zodat mijn server meer RAM heeft en zodat mijn PC ook weer gewoon 6GB kan gebruiken. Heb je hier toevallig nog enige ervaring mee.
Zo ja? Is het verstandig?
Zo nee? Dan ga ik er ook niet aan beginnen want het is niet echt nodig. maar het zou wel handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:05:
[...]

Ik heb een restart gedaan van de pc en alles was weer goed :D
Ik denk dat het kwam omdat MBAM en AVG tegelijk aan stonden! Ik was vergeten AVG uit te zetten!
Maar alle problemen zijn opgelost ik heb nergens meer last van!
Dus heel erg bedankt hiervoor!

Maar ik heb nog 1 klein vraagje buiten dit alles en misschien heb je er wel antwoord op :D
Ik run op mijn laptop een kleine minecraft server (hooguit 4 mensen tegelijk) deze server. Momenteel stop ik 2GB RAM geheugen in die server! Af en toe is er wat FPS drop maar dat komt omdat een goed lopende server zeker 4GB RAM nodig heeft. Toen las ik eergisteren toevallig iets over een RAM-disk. dan dat ik daarmee op mijn HDD 4GB RAM kan maken (Dat ongeveer dezelfde kracht geeft als 3GB normaal RAM). En dat ik daar dan mijn server op kan laten lopen. Zodat mijn server meer RAM heeft en zodat mijn PC ook weer gewoon 6GB kan gebruiken. Heb je hier toevallig nog enige ervaring mee.
Zo ja? Is het verstandig?
Zo nee? Dan ga ik er ook niet aan beginnen want het is niet echt nodig. maar het zou wel handig zijn!
Virtueel geheugen ophogen dus? Nee, niet verstandig, maakt je computer heel erg traag, omdat je minecraft server dan constant je harde schijf aanspreekt. Dan is alles dadelijk weer voor niks geweest! Maar alle problemen zijn dus nu echt opgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:21:
[...]

Virtueel geheugen ophogen dus? Nee, niet verstandig, maakt je computer heel erg traag, omdat je minecraft server dan constant je harde schijf aanspreekt. Dan is alles dadelijk weer voor niks geweest! Maar alle problemen zijn dus nu echt opgelost? :)
Okee! Dan weet ik genoeg!
mijn laptop nu weer helemaal snel en de problemen zijn de opgelost :D

Heel erg bedankt voor de snelle reactie's en de hulp!

Mvg,
Pierre :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:15:
[...]

Okee! Dan weet ik genoeg!
mijn laptop nu weer helemaal snel en de problemen zijn de opgelost :D

Heel erg bedankt voor de snelle reactie's en de hulp!

Mvg,
Pierre :)
Case solved! Als je nog problemen hebt, dan PM me maar!

Pagina: 1