Doel van deze PC.
Gamen, welke games geen idee nog. Vroeger veel gegamet, ben toen over gegaan op iMac voor development en PS3 voor games. Maar het spelen op de PS3 kan ik alleen als mijn vriendin niet thuis is. Dus dat geeft soms problemen ( als in ik kan niet spelen
). De iMac is uit 2010 en is niet echt geschikt voor games.
Development: Ik ben software developer, we maken veel gebruik van vagrant machines ( VM ) en die slurpen nogal veel geheugen. Veel geheugen is dus wel een eis. Systeem moet ook Windows ( gaming ) en Linux ( development ) ondersteunen.
Geluidsniveau: hoe stiller hoe beter... De computer staat in de woonkamer.
Budget: Ongeveer 1000€ ( ik zit er dus nu al boven, maar ik heb niet echt een idee hoe ik die verstandig om laag krijg )
Dan nu het complete lijstje. Ik een beetje met een schuin oog gekeken naar BBG.
tips trucs en of opmerkingen zijn welkom
Gamen, welke games geen idee nog. Vroeger veel gegamet, ben toen over gegaan op iMac voor development en PS3 voor games. Maar het spelen op de PS3 kan ik alleen als mijn vriendin niet thuis is. Dus dat geeft soms problemen ( als in ik kan niet spelen
Development: Ik ben software developer, we maken veel gebruik van vagrant machines ( VM ) en die slurpen nogal veel geheugen. Veel geheugen is dus wel een eis. Systeem moet ook Windows ( gaming ) en Linux ( development ) ondersteunen.
Geluidsniveau: hoe stiller hoe beter... De computer staat in de woonkamer.
Budget: Ongeveer 1000€ ( ik zit er dus nu al boven, maar ik heb niet echt een idee hoe ik die verstandig om laag krijg )
Dan nu het complete lijstje. Ik een beetje met een schuin oog gekeken naar BBG.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,50 | € 192,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3G | € 269,99 | € 269,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,91 | € 85,91 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 74,- | € 74,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.059,14 | |
- CPU: Standaard
- Videokaart: Ik wou een beetje meer kick voor mijn game pc zodat hij tenminste over 2 jaar ook nog gebruikt kan worden.
- Moederbord: Hier had ik niet echt heel veel eisen, de moederbord van de BBG had geen review. En ik heb een ongefundeerde voorkeur voor de Z87 chipset. Verder heeft dit moederbord support voor een tweede videokaart als dat nodig blijkt. Support voor 4 fans
- Geheugen: Ik doen nogal veel software development, in combinatie met vagrant machines ( VM's ) die slurpen geheugen.
- HD's: SSD minimum eis. 2 TB HD mag elke willekeurig andere zijn. Ik vond 1 TB al genoeg en ik verwacht niet dat ik die 2 TB ooit ( komende jaar ) nodig zal hebben
- WLAN adapter: Geen kabel mogelijkheid naar mijn werkplek
- Kast: Goede reviews, mooi in design, stil, ermm tja...
- Voeding: Goede stevige voeding die deze computer zal overleven en door mag gaan naar de volgende PC. Goede voeding is IMHO de basis van een stabiele PC. Hier wil ik het liefst niet op bezuinigen.
tips trucs en of opmerkingen zijn welkom
[ Voor 4% gewijzigd door LuCarD op 02-03-2014 15:47 . Reden: Voeding vergeten.... Had ik al wel geselecteerd ]
Programmer - an organism that turns coffee into software.