Beste tweakers,
Ik ben op zoek naar een server voor een klein bedrijf waar maximaal 5 personen tegelijk verbonden zijn met de server. Wat ik zoek is een server die snel toegankelijk is en makkelijk op te zetten en onderhouden is.
De server moet uiteraard 24/7 draaien en zal voornamelijk gebruikt worden als centrale opslag, waar alle andere PC's dan vanaf werken.
Omdat er niet heel veel vereisten zijn t.o.v. de thuisserver uit de BBG heb ik deze als uitgangspunt gepakt:
Een andere optie zou een NAS van Synology zijn:
Wat ik vooral wil weten is het volgende
-of de prestaties van een zelfgebouwde server beter zullen zijn dan die van één kant en klare NAS.
-welke software ik het beste op de zelfgebouwde server kan zetten (met gebruiksgemak als belangrijkste punt)
Ik ben op zoek naar een server voor een klein bedrijf waar maximaal 5 personen tegelijk verbonden zijn met de server. Wat ik zoek is een server die snel toegankelijk is en makkelijk op te zetten en onderhouden is.
De server moet uiteraard 24/7 draaien en zal voornamelijk gebruikt worden als centrale opslag, waar alle andere PC's dan vanaf werken.
Omdat er niet heel veel vereisten zijn t.o.v. de thuisserver uit de BBG heb ik deze als uitgangspunt gepakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 30,44 | € 30,44 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 56,50 | € 56,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M1A1333C9 | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 51,- | € 51,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 207,88 | |
Een andere optie zou een NAS van Synology zijn:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Synology DS414 | € 381,50 | € 381,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 381,50 | |
Wat ik vooral wil weten is het volgende
-of de prestaties van een zelfgebouwde server beter zullen zijn dan die van één kant en klare NAS.
-welke software ik het beste op de zelfgebouwde server kan zetten (met gebruiksgemak als belangrijkste punt)
'I reject your reality and substitute my own'