Welke app om goed te streamen

Pagina: 1
Acties:

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:05
Binnenkort ga ik mijn Marantz SR 4300 uopgraden naar (zeer waarschijnlijk) de NAD D7050. Een upgrade inderdaad, want ik ga van een surround receiver naar een stereo versterker. De Marantz is prima voor allerlei surround opties, maar stereo weergave is niet meer van deze tijd. De reviews over de nieuwe NAD zijn erg lovend. Ik wil gewoon fatsoenlijk stereo op mijn B&W CM7.

De NAD is volledig digitaal en biedt moderne opties als streaming via DLNA en bluetooth.

Mijn vraag betreft de streaming via DLNA. Ik ben op zoek naar een geschikte app op mijn android telefoon en tablet. Muziek staat op een PC en is zowel MP3, flac (16 bit) en flac (24 bit). Er zijn diverse apps, ik heb er diverse bekeken, maar de één is instabiel, de andere kan geen flac. Enzovoort. Stabiliteit en flac is dus een vereiste!

- Welke app gebruik jij en waarom?
- Vind jij DLNA een schikte manier of zou je zelf voor een echte streamer gaan (zoals een bluesound streamer)

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

En de app van NAD zelf ?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-01 08:34
een iPhone? zit immers airplay op de NAD

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06-2025
Indien je met een NAS wil werken ga dan voor een Synology, die DS Audio app is fantastisch op ios, android en WP....

Die NAD D7050 ziet er leuk uit maar is die beefy genoeg voor je CM7's ?

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:05
@Stellarc, dat is alleen een afstandsbediening voor input selectie en volume.
@jpvk007. Nee dank je, maar nee bedankt zeg. *kuch*
@Benga, ik ga niet met een NAS werken. Ik heb een uitstekend HTPCtje die als nas fungeert.

Homo sapiens non urinat in ventum

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als je stabiel wil streamen moet je AirPlay gebruiken of een RTSP achtige opstelling. De eerste is makkelijk maar kan je buiten een iOS of Mac OS X device om meestal niet stabiel genoeg afspelen om dat de meeste apparaten hacky oplossingen gebruiken. De RTSP optie is wat complexer en werkt wel goed maar behalve als je goed met Linux en dergelijke over weg kan geen optie. Er zijn vast wel Windows GUI's voor, maar die werken door Windows's netwerk stack dan weer verre van prettig.

Je zou nog kunnen kijken naar PulseAudio sinks of Google's streaming opties.

Een ander punt is: wat ondersteunt je NAD? DLNA is niet echt een standaard die wat zegt over wat je kan. Het werkt vaker niet dan wel en kwaliteit en goede codec ondersteuning is vaak ver te zoeken. Dus als je geen AirPlay wil/kan gebruiken en DLNA gewoon niet goed werkt moet je een eigen oplossing maken.

Er zijn wel diverse netwerk optische streaming apparaatjes waar je via het netwerk je audio in pompt en aan de andere kant digitaal je stream in een DAC kan stoppen, alleen is dat meestal RTSP enz. dus dan moet je een RTSP server hebben.

Misschien is een apparaatje met MPD er op en een host met MPD waar je muziek staat het beste.

[ Voor 4% gewijzigd door johnkeates op 02-03-2014 21:20 ]

Pagina: 1