Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik kan hier nergens iets over vinden maar heb het probleem regelmatig.
Iemand vraagt aan mij heb je het nummer van x voor me.
Vervolgens ben ik een kwartier bezig in mijn contacten om ergens iets te vinden hoe je "simpel" even een nr. doorstuurt.
Het lukt alleen maar door of het nummer te onthouden, waar ik heel slecht in ben, en daarna te sms'en of de betreffende contactpersoon te bewerken en het desbetreffende nr te selecteren en dan te kopiëren.
Kan het nog omslachtiger? nee dus.
Waarom is zoiets basaals zo ingewikkeld?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat opzoeken van contact, bewerken en doorsturen doe ik meestal, of als beide whatsapp hebben (jij en degene aan wie je nummer wil geven), dan druk je op de paperclip, kies contact, zoek je contact op, kies welke gegevens je wil delen en verzend het kaartje.

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
WhatsApp ondersteunt de mogelijkheid een contact bij te voegen.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zoek het contact in de dialer, klik op t plaatje, klik nog een keer op het plaatje, klik op de menu knop, en kies share

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ga naar het contact, druk op de menu knop, kies delen, klaar ;)

• MatMich
AktiveHate schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:41:
Ga naar het contact, druk op de menu knop, kies delen, klaar ;)
Was dat maar waar.
Dat werkt dus niet.
Ten eerste staat er alleen "contactpersoon verzenden" en vervolgens kan je dan alleen kiezen voor sms en dat werkt dus niet, het bericht komt nooit aan.

• MatMich
Tk55 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:40:
Zoek het contact in de dialer, klik op t plaatje, klik nog een keer op het plaatje, klik op de menu knop, en kies share
Werkt dus niet zie antwoord boven ik kan alleen via sms (vcard) en nogmaals dat werkt dus niet.

• MatMich
Vooralsnog lijkt dus alleen de Whatsapp mogelijkheid te werken waarvoor dank.
Maar nogmaals, ik vind het van de zotte dat je met een smartphone zo een beetje alles kan maar even snel wat gegevens van x naar y sturen zijn ze nu net even vergeten te implementeren

[ Voor 3% gewijzigd door MatMich op 03-03-2014 00:35 ]

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
MatMich schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:34:
Vooralsnog lijkt dus alleen de Whatsapp mogelijkheid te werken waarvoor dank.
Maar nogmaals, ik vind het van de zotte dat je met een smartphone zo een beetje alles kan maar even snel wat gegevens van x naar y sturen zijn ze nu net even vergeten te implementeren
Ik druk op de 3 pijltjes van menu en zie dan de optie "Send contact"

• MatMich
midego schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:38:
[...]

Ik druk op de 3 pijltjes van menu en zie dan de optie "Send contact"
pijltjes o.i.d. zie ik niet ik kan achter een contactpersoon op een soort adresboekje drukken en daarna kan ik via het menu ook die verzendoptie vinden maar je kan alleen Vcards versturen en dat gaat schijnbaar als mms en dat ondersteund mijn provider (Hollands Nieuwe) dus niet.
Dus nogmaals waarom makkelijk als het moeilijk ook niet lukt ;)
En de providers zich maar afvragen waarom iedereen liever whatsapp ipv sms verkiest.
Maar het zou eigenlijk oneindig veel makkelijker zijn als het gewoon in android zat.
Je ziet een contactpersoon en kan direct via het menu de desbetreffende gegevens cut en pasten naar een sms.
Nu moet je dus eerst naar een contact en dan op bewerken en dan kan je eventueel iets kopiëren.
Fijn allemaal als je gewoon even op iemands vraag "stuur mij even het nummer van x, wil je?" wil reageren.
Nu ben je daar dus idioot lang mee bezig.
Het is een veel gevraagde vraag en zou 10 keer makkelijker moeten zijn.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
als je in de bewerk modus van een contact zit kan je met een long press op het nummer ook gewoon "copy" en vervolgens in wat voor berichten app "paste"

Strava

• MatMich
Prulleman schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:56:
als je in de bewerk modus van een contact zit kan je met een long press op het nummer ook gewoon "copy" en vervolgens in wat voor berichten app "paste"
Zoals ik dus al zei.
Maar nogmaals dit vind ik een belachelijke workaround voor zo een simpel iets

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
O. Inderdaad, niet goed gelezen, maar ik zie het probleem niet zo.. standaard delen functionaliteit voor apps die het ondersteunen, anders copy paste. Kost je 5 seconden, afgezien van het opzoeken van de juiste contact

Strava

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Contact oproepen, achterkanten van je smartphones tegel elkaar, via nfc verzenden. Al zovaak gedaan, echt het makkelijkste... (als de andere ook nfc heeft :P)
Pagina: 1