Beste medetweakers,
Ik ben van plan dit systeem in elkaar te steken en kwam tot enkele bedenkingen:
1ste bedenking is of de koeler wel op dit mobo en in deze kast zal passen. Het schijnt een zeer grote, zware koeler te zijn. Aangezien dit mijn 1ste build zal zijn vind ik het moeilijk om de juiste afmetingen in te schatten en vraag ik me af of deze koeler componenten kan hinderen zoals gpu, 5.25 drive-bay en geheugen. Ook in hoogte, volgens tek sindycate zou de behuizing tot 18cm hoge koeltorens kunnen bergen, maar op foto is het moeilijk in te schatten of dit wel zo is.
Waarom zou ik deze koeler kiezen? Voornamelijk omdat deze zeer stil zou zijn en goede koelprestaties neerzet. Maar ook om het esthetische zwart
.
Nu heb ik nog 2 andere alternatieve, nl. deze:
Als iemand nog beter adviezen heeft, zou ik deze uiteraard graag weten
.
Mobo ben ik aan het twijfelen tussen deze 2:
Beide lijken mij zeer goed om wat ik er mee wil doen (video-editting, muziek produceren. 3d-modelling en gamen). Ik ben eerder geneigd om voor de asus te kiezen, omdat die mij betrouwbaarder en stabieler oogt dan de msi (ik weet het, is vooral gevoelsmatig en weinig rationeel).
Heel het systeem lijkt misschien nogal overkill, maar bedoeling is om een betrouwbaar systeem op te stellen waar ik de komende 6 jaar mee verder kan
.
Ik ben van plan dit systeem in elkaar te steken en kwam tot enkele bedenkingen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,90 | € 279,90 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Gene | € 158,03 | € 158,03 |
| 1 | Asus GTX780-DC2OC-3GD5 | € 434,- | € 434,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | Xigmatek Aquila Window Zwart | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,99 | € 81,99 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 47,90 | € 47,90 |
| 1 | NZXT FZ-140 LED, 140mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 71,05 | € 71,05 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,30 | € 13,30 |
| 1 | Cooler Master VS V650S | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 74,- | € 74,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.365,02 | |
1ste bedenking is of de koeler wel op dit mobo en in deze kast zal passen. Het schijnt een zeer grote, zware koeler te zijn. Aangezien dit mijn 1ste build zal zijn vind ik het moeilijk om de juiste afmetingen in te schatten en vraag ik me af of deze koeler componenten kan hinderen zoals gpu, 5.25 drive-bay en geheugen. Ook in hoogte, volgens tek sindycate zou de behuizing tot 18cm hoge koeltorens kunnen bergen, maar op foto is het moeilijk in te schatten of dit wel zo is.
Waarom zou ik deze koeler kiezen? Voornamelijk omdat deze zeer stil zou zijn en goede koelprestaties neerzet. Maar ook om het esthetische zwart
Nu heb ik nog 2 andere alternatieve, nl. deze:
| 1 | be quiet! Shadow Rock Slim | € 36,04 | € 36,04 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 58,99 | |
Als iemand nog beter adviezen heeft, zou ik deze uiteraard graag weten
Mobo ben ik aan het twijfelen tussen deze 2:
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Gene | € 158,03 | € 158,03 |
| 1 | MSI Z87M Gaming | € 132,31 | € 132,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 290,34 | |
Beide lijken mij zeer goed om wat ik er mee wil doen (video-editting, muziek produceren. 3d-modelling en gamen). Ik ben eerder geneigd om voor de asus te kiezen, omdat die mij betrouwbaarder en stabieler oogt dan de msi (ik weet het, is vooral gevoelsmatig en weinig rationeel).
Heel het systeem lijkt misschien nogal overkill, maar bedoeling is om een betrouwbaar systeem op te stellen waar ik de komende 6 jaar mee verder kan