Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn huidige game pc.
Heb mij een poos niet verdiept in de hardware op de markt, dus het is weer even wennen.
Ben onlangs de Bitfenix Prodigy tegen gekomen, en sindsdien kan er geen andere behuizing meer aan tippen.
Op moment heb ik het volgende op papier staan:
Het frontpanel wordt vervangen door een mesh uitvoering. De 200mm fan zal aan de voorzijde dienen als intake. Van de beide 120mm fans zal eentje aan de achterzijde, en eentje in de bovenzijde als output dienen.
De CPU cooler is ter overweging, mijn voorkeur gaat wel uit naar fans ipv water.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt voor 95% gebruikt voor gamen ( BF4 + DLC's ). Daarnaast voor browsen / Office taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget wat ik wil uitgeven aan de nieuwe pc ligt tussen de € 1200 - € 1300.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor - IIyama Prolite B2409HDS
Toetsenbord - Razer Blackwidow Tournament Edition
Muis - Madcatz R.A.T. 5
Headset - Razer Carcharias
Daarnaast gebruik ik een Razer Armadillo cord controller en Razer Sphex muismat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn keuze voor het MSI moederbord + videokaart is i.v.m. MSI VGA boost.
Ik weet niet hoeveel dit in de praktijk oplevert, dus of het echt een voorkeur is...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De Bitfenix is een kleine behuizing, dus hij zal naast de monitor komen te staan. Dus enigszins een stil systeem zou fijn zijn. ( Tijdens gamen draag ik altijd de headset, dus mag load wat meer geluid maken ).
Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overklokken. Wellicht dat dit in de toekomst veranderd.
Echter lees ik ook regelmatig op forums dat dit voor een hedendaagse game pc geen must is.
Verdere vragen:
Ik maak mij vooral zorgen over de tempratuur in een kleine behuizing. Zal deze acceptabel zijn of is het misschien toch veiliger een ATX build te nemen?
Liggen de prestaties van een M-ITX systeem gelijk aan die van een ATX build?
Verbeteringen / aanpassingen ten opzichte van de geselecteerde componenten?
Bedankt voor het lezen! Kan niet wachten op alle tips van jullie!
Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn huidige game pc.
Heb mij een poos niet verdiept in de hardware op de markt, dus het is weer even wennen.
Ben onlangs de Bitfenix Prodigy tegen gekomen, en sindsdien kan er geen andere behuizing meer aan tippen.
Op moment heb ik het volgende op papier staan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,50 | € 192,50 |
| 1 | MSI Z87I Gaming AC | € 147,03 | € 147,03 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3G | € 269,99 | € 269,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | BitFenix Prodigy Wit | € 64,40 | € 64,40 |
| 1 | BitFenix Molex naar 3x 3-Pin adapter | € 4,92 | € 4,92 |
| 1 | BitFenix Prodigy Mesh Zwart/Zilver | € 14,11 | € 14,11 |
| 1 | Raijintek THEMIS | € 23,- | € 23,- |
| 1 | Corsair AF120 Performance Edition Twin Pack, 120mm | € 21,- | € 21,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 115,49 | € 115,49 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,30 | € 13,30 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 240GB | € 147,30 | € 147,30 |
| 1 | BitFenix Spectre Pro All Black 200mm | € 13,31 | € 13,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.130,25 | |
Het frontpanel wordt vervangen door een mesh uitvoering. De 200mm fan zal aan de voorzijde dienen als intake. Van de beide 120mm fans zal eentje aan de achterzijde, en eentje in de bovenzijde als output dienen.
De CPU cooler is ter overweging, mijn voorkeur gaat wel uit naar fans ipv water.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt voor 95% gebruikt voor gamen ( BF4 + DLC's ). Daarnaast voor browsen / Office taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget wat ik wil uitgeven aan de nieuwe pc ligt tussen de € 1200 - € 1300.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor - IIyama Prolite B2409HDS
Toetsenbord - Razer Blackwidow Tournament Edition
Muis - Madcatz R.A.T. 5
Headset - Razer Carcharias
Daarnaast gebruik ik een Razer Armadillo cord controller en Razer Sphex muismat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn keuze voor het MSI moederbord + videokaart is i.v.m. MSI VGA boost.
Ik weet niet hoeveel dit in de praktijk oplevert, dus of het echt een voorkeur is...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De Bitfenix is een kleine behuizing, dus hij zal naast de monitor komen te staan. Dus enigszins een stil systeem zou fijn zijn. ( Tijdens gamen draag ik altijd de headset, dus mag load wat meer geluid maken ).
Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overklokken. Wellicht dat dit in de toekomst veranderd.
Echter lees ik ook regelmatig op forums dat dit voor een hedendaagse game pc geen must is.
Verdere vragen:
Ik maak mij vooral zorgen over de tempratuur in een kleine behuizing. Zal deze acceptabel zijn of is het misschien toch veiliger een ATX build te nemen?
Liggen de prestaties van een M-ITX systeem gelijk aan die van een ATX build?
Verbeteringen / aanpassingen ten opzichte van de geselecteerde componenten?
Bedankt voor het lezen! Kan niet wachten op alle tips van jullie!