Aangezien ik er lang uit beng geweest qua componenten zelfbouw. Vraag ik graag jullie advies voor een goede ontwikkelmachine. Deze machine gaat in principe 1x aan en dan nooit meer uit.
Eisen zijn standaard office, de enkele keer een game, Video editing, maar heel erg veel Visual Studio.
Grote projecten met meerdere subprojecten (+50) Virtual Machines (Hyper-V), SQL Server enz.. (gewone ontwikkelsoftware)
Budget is vrij ruim maar dit is wel een beetje het maximale (tot 2500, lager is beter) maar ik wil niet in een overkill uitkomen als ik het toch niet gebruik.. Maar het gaat me vooral om performance en ease of use en moet minimaal 2 jaar mee kunnen. Daarna zouden kunnen componenten vervangen worden.. (niet alles in eens maar in cylcles, zodat we weer up to date kunnen komen).
Het volgende is waar ik mee uit kwam:
Twijfel is bij de I4930 en Moederbord, ik dacht de mogelijkheid tot overklokken om meer snelheid te winnen lijkt mij een must, wil er het meeste uit kunnen halen.. En aangezien ik er de hele dag naast zit is stile ook wel een aangename eigenschap..
Stel dat ik besluit om het 29" display te vervangen door 2x 27" moet ik dan extra hardware hebben om 2 displays aan te sluiten of kan ik deze doorlussen..
Graag advies zodat ik de komende week de onderdelen kan gaan bestellen. Kast heb ik al besteld maar is een Tower model dus alle ruimte..
Bij voorbaat dank
Met vriendelijke groet,
Michael Hensen
Eisen zijn standaard office, de enkele keer een game, Video editing, maar heel erg veel Visual Studio.
Grote projecten met meerdere subprojecten (+50) Virtual Machines (Hyper-V), SQL Server enz.. (gewone ontwikkelsoftware)
Budget is vrij ruim maar dit is wel een beetje het maximale (tot 2500, lager is beter) maar ik wil niet in een overkill uitkomen als ik het toch niet gebruik.. Maar het gaat me vooral om performance en ease of use en moet minimaal 2 jaar mee kunnen. Daarna zouden kunnen componenten vervangen worden.. (niet alles in eens maar in cylcles, zodat we weer up to date kunnen komen).
Het volgende is waar ik mee uit kwam:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4930K Boxed | € 494,99 | € 494,99 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Rampage IV Black Edition | € 382,- | € 382,- |
| 1 | Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost | € 166,99 | € 166,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 94,85 | € 94,85 |
| 1 | AOC q2963Pm Zwart | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Corsair Hydro H105 | € 102,49 | € 102,49 |
| 2 | G.Skill Sniper F3-2400C11D-16GSR | € 152,50 | € 305,- |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Corsair CX750M | € 78,60 | € 78,60 |
| 1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 253,91 | € 253,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.342,73 | |
Twijfel is bij de I4930 en Moederbord, ik dacht de mogelijkheid tot overklokken om meer snelheid te winnen lijkt mij een must, wil er het meeste uit kunnen halen.. En aangezien ik er de hele dag naast zit is stile ook wel een aangename eigenschap..
Stel dat ik besluit om het 29" display te vervangen door 2x 27" moet ik dan extra hardware hebben om 2 displays aan te sluiten of kan ik deze doorlussen..
Graag advies zodat ik de komende week de onderdelen kan gaan bestellen. Kast heb ik al besteld maar is een Tower model dus alle ruimte..
Bij voorbaat dank
Met vriendelijke groet,
Michael Hensen
[ Voor 1% gewijzigd door mhensen op 02-03-2014 11:02 . Reden: mogelijkheid tot 2x27" ]