Minecraft Server - Rang kwijt, geld kwijt - Onredelijke AV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Vorig jaar mei heeft mijn zoon op een Nederlandse Minecraft server de rang "Elite" aangeschaft van zijn zakgeld voor €25.-. Met Deze aankoop was hij onbeperkt "Elite".

Afgelopen februari heeft er server onderhoud plaats gevonden. Hierbij is er wat mis gegaan volgens de beheerder waardoor van 75% van de gebruikers niet meer kan worden vast gesteld welke rang ze hebben. Hierop heeft de beheerder besloten van iedereen de rang te verwijderen. En de komende periode kan iedereen een nieuwe rang kopen met 15% korting (voor €17,- de rang Elite).

Hierop heb ik de beheerder gemaild dat ik niet met deze gang van zaken eens ben. Ik hierbij als bewijs van aanschaf een Paypal e-mail en een mailwisseling die ik met hemzelf gedaan had over de aanschaf destijds.
Hij erkende dat hij zich dit inderdaad herinnerde en dat mijn zoon idd de rang Elite heeft. Maar hij wil geen uitzondering maken omdat hij anders te veel zeur mails krijgt.

Maar nou komt het "mooiste" hij verwijst hierbij naar de Algemene Voorwaarden van de server. Die luiden dat je geld kunt doneren en dat je daarbij een rang krijgt. Maar die rang kan -ondanks dat hij onbeperkt is- ten alle tijden afgenomen worden. Hier de letterlijke tekst:
» Aankopen of donaties zijn niet terug te draaien, eenmaal iets gekocht heeft u het voor altijd. Indien gewenst kunnen wij uw aankoop verwijderen of doorgeven aan een andere speler. Het geld kunt u niet terug krijgen.

» Na het doneren kan een rank en/of andere vorm van beloning worden verwijderd indien wij daar noodzaak toe zien zonder een restitutie te geven.
Dit lijkt me nu typisch een geval van onredelijke AV, de zwarte lijst. Je kunt niet een electronisch goed verkopen en dan in de AV stellen dat het ten alle tijden verwijderd kan worden.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een afspraak maken met het Juridisch Loket of je rechtsbijstand een belletje geven (als je die hebt)

De motivatie v/d beheerder dat ie anders teveel zeur e-mails krijgt is bespottelijk, dat zij de zaakjes niet goed op orde hadden tijdens server onderhoud, hoeft niet jouw zoon te duperen.

Opvallend trouwens dat ze hun eigen AV niet toepassen; "eenmaal iets gekocht heeft u het voor altijd"

"rank kan worden verwijderd indien wij daar noodzaak toe zien" dat onderhoud aan de server noodzakelijk is, dat zij zo, maar dat zij dat gaan gebruiken als excuus voor het ontnemen van jouw zoon's Elite status... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De redenatie van waarom niet aanzetten is onzin. Er komt geen gezeur als hij structureel iedereen toegang geeft als er a) bewijs wordt geleverd dat b) valt te checken tegen zijn eigen administratie (bankrekening, mails, etc). Dan is er geen sprake van voortrekken of willekeur.
Ja, dat kost (ook) de beheerder werk. Maar dat is een consequentie van wel geld vragen maar geen nette administratie voeren, niet een update vooraf testen, niet backuppen etc.

-

Er zijn best redenen te bedenken wanneer het redelijk is om een rang te verwijderen, bijv als iemand zich misdraagt. Daar is hier (vwb je zoontje) geen sprake van, maar de regel an sich lijkt me niet onredelijk bezwaarlijk. (Al is het wel erg breed omschreven. En slecht Nederlands :X )

Heeft hij een rang gekocht, of heeft hij een donatie gedaan waarbij als dank die elite-rang is gegeven? Maakt misschien uit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Het woord donatie is nog nooit gevallen tot nu. Mijn zoon wilde ook geen donatie doen maar de rang Elite hebben. Je kon en kunt gewoon kiezen uit verscheidene rangen die elk hun prijs hadden en hebben. Daarachter stond en staat: "eenmalig". Net zoals het er nu staat:

Minecraft Server Opties Rangen

Hij geeft nu korting op een rang. Je kunt toch geen korting op een donatie geven?

Ik heb rechtsbijstand. O ja, het ging in totaal om 3000 accounts en mijn zoon zei dat er kinderen waren op de server die gewoon €75.- kwijt waren. Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal maar kan.

Het is wel lekker makkelijk voor de beheerder zo. Hij kan idd ook zeggen: Stuur me een gedateerde afschrift dan herstel ik je rang, maar ja, dan moet je moeite doen hè en het kost geld.

[ Voor 14% gewijzigd door immetjes op 02-03-2014 11:54 . Reden: Screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Rechtsbijstand zal je voor een schadepost van 25 euro door de bank genomen niet helpen, maar dat zul je even na moeten kijken in de voorwaarden.

Ik denk dat dit typisch een gevalletje "gelijk hebben =!= gelijk krijgen" is, hoe jammer het ook mag zijn.... Vind het namelijk wel erg dubieus dat de beheerder door een "crash" alle accounts kan resetten en opnieuw geld kan vangen.... Wat je nog kunt doen? Misschien de beheerder blijven bestoken met belletjes / mails... O, en natuurlijk een andere beheerder zoeken ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het wordt echt tijd dat we in NL iets krijgen als de Small Claims Court in de UK. Als het gaat om een klein bedrag is er gewoon geen geschikte manier om je gelijk te halen.

Dat gezegd, er is wel een optie: schakel een incassobureau in.

Dus:
- stel de tegenpartij schriftelijk in gebreke, met een redelijke termijn voor het oplossen. In dit geval kun je stellen dat de voorwaarden waarnaar verwezen worden ambigu en onredelijk zijn, en je je beroept op eerdere communicatie waarmee je kunt aantonen in je recht te staan.
- als tegenpartij niet binnen gestelde termijn tegemoet komt, een no-cure, no-pay incassobureau inschakelen. Kost je niets, aangezien zij hun kosten op de tegenpartij verhalen.

Dit gaat trouwens niet altijd werken. De tegenpartij kan altijd roepen "laat maar voorkomen". In dat geval zal de incassobureau alsnog naar de kantonrechter moeten, en dat doen ze zeker niet voor EUR 25.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Je begint toch even aan je zelf te twijfelen met zoiets. Rechtsbijstand had ik ook al aan gedacht, maar dan voor €25.- mmmmm.

Andere Minecraft server heb ik mijn zoon ook al aangeraden en dat heeft ie gedaan. Want wie zegt me dat de Server over drie maanden niet weer "crashed" en iedereen weer moet lappen?

Het is wat dion_b schrijft: Zolang je de bedragen klein houdt kom je met oplichting gewoon weg in NL (m'n gevoel zegt me wel dat dit geen oplichting is, maar gewoon onhandigheid).

[ Voor 8% gewijzigd door immetjes op 02-03-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit past beter in het Shpping Forum :)

SG >> SF

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die small claims zijn inderdaad heel erg lastig te verhalen. Wat je ook kan proberen is om met meerdere ouders een no-cure no-pay incassobureau in te schakelen. Zo gaat het om een veel groter bedrag en is het wellicht wel mogelijk om het te laten voorkomen.

Zelfs als dat niet mogelijk is, dan sta je wel een stuk sterker met zijn allen. Daarnaast hoeft het niet zoveel tijd te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost.

Na wat e-mail wisseling heeft de admin na overleg met zijn team voor mijn duidelijke geval besloten de Elite status terug te geven. Mijn zoon is super blij. Dit zou voor andere leden vd server toch ook zo opgelost kunnen worden denk ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linkforsoad
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 20:52
Wat ik in dit soort gevallen een leuk discussiepunt vind is het al eerder aangehaalde "donatie". Men spreekt in-game stelselmatig over kopen, zo wordt het ook gepresenteerd, je koopt je rank via "winkel.server.nl" of "kopen.server.nl", maar zodra er iets aan de hand is roept men heel hard dat je enkel een donatie hebt gedaan en dus pech hebt. In mijn ogen niet juist overigens.
Pagina: 1