Toon posts:

Goeie oude AL440LX...

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit een AL440LX (PhoenixBios) met een PII 233 Mhz processor. Nu natuurlijk prehistorisch maar dat terzijde :) Ik wil mijn computer upgraden maar mijn budget is zeeeeeer strak zodat ik niet eens een nieuw mobo kan veroorloven :( Maar ja, op de site van Intel las ik dat ik nog een Celeron 433 Mhz kan gebruiken. Da's natuurlijk al een stuk beter (en goedkoop! :) maar zijn er zekere "trucjes" zodat ik een wat snellerere (celeron)processor in mijn computer kan plaatsen? Een converter ofzo...? Alvast bedankt voor jullie zeer intelligente suggesties :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
een lx kan niet hoger dan 66FSB (toch niet goed) maar da's een slot1 zeker?
huidige celeron zijn multiplier locked en dus doet het er niet toe of de chipset die kent of niet
er zijn idd van die convertors voor Socket370-Slot1, dus ik denk dat je tot dikke 700 moet kunnen, vanaf de Celeron800 zijn ze 100FSB d8 ik

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur zou dat ongeveer worden?

Verwijderd

Topicstarter
En hoe werkt dat? (Ja ja, newbie = me :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Pas op, er zijn 2 types Celeron in de omloop: de oude (0,25micron, als deze nog überhaupt in de omloop is) en de nieuwe Celeron'II' (0,18micron) gebaseerd op de Coppermine core. De laatste stelt wat meer eisen aan je moederbord zoals een lagere spanning. Deze spanning kan niet door alle oudere moederborden geleverd worden. Ik zou me even goed informeren wat betreft jouw moederbord en wat er met een eventuele BIOS update (waar je hoogstwaarschijnlijk toch niet onderuit komt) nu precies op past. Als er alleen het oudere type op past (wat ik welhaast denk) dan kun je dus maximaal tot 500MHz gaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft een celeron 500 Mhz een groot snelheidsverschil t.o.v. een PII 233 Mhz? De rest van mijn systeem is nl. redelijk snel (160 MB RAM, TNT2 32MB) en mijn processor sukkelt er een beetje achteraan. Dus de hamvraag: doen of niet doen?

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Je kan inderdaad maximaal een Celeron 500 plaatsen, maar let op: niet een Celeron 500A!
Grootste probleem daarbij is een correcte stroomvoorziening - dit is op te lossen met een adapter (http://www.powerleap.com/Products/iP3.htm), maar die zijn zo prijzig dat het allemaal al snel niet meer de moeite is.
Dan kan je beter een (2e hands?) mobo met BX-chipset op de kop tikken. Dan kan je later nog vrolijk upgraden naar een P3-1Ghz-100MhzFSB.

Verwijderd

Ik denk dat een P2-450 sneller is een Celeron1 500, dus waarom geen P2? Ik denk dat ze zoiezo niet duur meer zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee! Maar waar kun je die dingen nog krijgen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Oh nee, toch niet zo'n goed idee... de Intel-site zegt dat de max. PII-processor 300 Mhz is voor een AL440LX... of zijn daar nog oplossingen voor?

Verwijderd

Een PII kan niet op een LX bord, dus die valt af. Je moet kijken in je boekje van je moederbord of ie hogere FSB's aan kan (75 of 83 mhz.) dan kan je het beste een celeron 500 kopen en die dan ietsjes overklokken naar 624 Mhz. Dan is je computer zekers veel sneller dan nu en ook sneller dan een PII 450.

Verwijderd

wil je mijn mening? ik heb ook nog zo'n AL440LX met Cell 333Mhz in de kast liggen. ik deed een upgrade omdat dat bord met (voor mij) teveel hardware incompatible was. (e.g. Viper II), wazige vastlopers en blauwe schermen. En dat lag niet aan het geheugen, want datzelfde geheugen gebruik ik nu ook op mijn MSI K7T en dat gaat super prima.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Op vrijdag 08 juni 2001 23:05 schreef Vo0 het volgende:
Ik denk dat een P2-450 sneller is een Celeron1 500, dus waarom geen P2? Ik denk dat ze zoiezo niet duur meer zijn.
Eehm... 'n P2-450 draait op 100MHz FSB |:( , de max. P2 die erop kan is dus 333MHz (zou ook 366 kunnen zijn als die er is)...

Daarom dus... :)

If it ain't broke, fix it till it is...

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb ergens het zelfde bord liggen uit een oude Dell. Hij gaat tot 533 zelfs volgens een UpgradeGuide.

Ik heb hem nu met een 366 Cellie draaien. Helaas werkt de PII 333 NIET!! Die heb ik ook liggen maar werkt niet bij mij. Het zou wel moeten werken maar goed.

zie ook hier

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Feit: Op een 440LX gaat maximaal een PII-333Mhz. Vanaf 350Mhz waren de PII's namelijk 100Mhz FSB, daarvoor 66.

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
Celly2's verschillen maar op drie punten van een Celly1. Even solderen op je mobo en een Celly2 werkt er op. Zelf heb ik een Cel600 op een Abit ZM6 (ZX) draaien op 750, en ga hem nog op 900 zetten als ik een betere koeler heb.

Check dit: http://bws.sprintnet.pl/hardware/mainboards/przerobka/r_1stwords.html

Verwijderd

Heb ook al eens geprobeerd om een Celeron 500 op een LX-mobo te zetten (dmv converter). Niet echt een succes. Alle instructies opgevolgd (bios flashen, jumper settings, etc.), opgestart en hij deed het. Herstart pc, niks meer... CPU + MOBO leefde nog, maar ik heb het toch niet nog eens geprobeerd.

Als je het gaat proberen zou ik toch in ieder geval een slotconverter met voltage regeling kopen.

Verwijderd

Een PII kan niet op een LX bord, dus die valt af.

:? jaja, mooi verhaal!
LX kan tot p2-333... celeron weet ik niet precies maar wel tot minimaal 400 MHz!

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 17:27 schreef robgee het volgende:
Een PII kan niet op een LX bord, dus die valt af.

:? jaja, mooi verhaal!
LX kan tot p2-333... celeron weet ik niet precies maar wel tot minimaal 400 MHz!
Laten we nou niet alles door elkaar gaan gooien... Een PII kan zeker op een LX-mobo, dat geef je zelf al aan. Wat je bedoeld is waarschijnlijk een Celly 2 (Coppermine). Wat dat betreft heb je gelijk. Het is gewoon een lul-verhaal. Kan dus nooit |:(

BTW, lekkere site. Moet eerst alles selecteren voordat ik pas iets kan lezen.

• _JGC_
  • Laatst online: 02:07
Op zaterdag 09 juni 2001 12:51 schreef DarthRaider het volgende:
wil je mijn mening? ik heb ook nog zo'n AL440LX met Cell 333Mhz in de kast liggen. ik deed een upgrade omdat dat bord met (voor mij) teveel hardware incompatible was. (e.g. Viper II), wazige vastlopers en blauwe schermen. En dat lag niet aan het geheugen, want datzelfde geheugen gebruik ik nu ook op mijn MSI K7T en dat gaat super prima.
Ehm, was het niet die Viper2 die wazig was? Damn, nog geen normale D3D driver voor dat kutding. Nieuwe zullen ook NOOIT komen :(

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 20:33 schreef catfish het volgende:
een lx kan niet hoger dan 66FSB (toch niet goed) maar da's een slot1 zeker?
huidige celeron zijn multiplier locked en dus doet het er niet toe of de chipset die kent of niet
er zijn idd van die convertors voor Socket370-Slot1, dus ik denk dat je tot dikke 700 moet kunnen, vanaf de Celeron800 zijn ze 100FSB d8 ik
Je kunt de Intel (!!!) AL440LX (wonderbaarlijk genoeg) overklokken. Bussnelheid kan van 33 tot 40 mhz ;)

• _JGC_
  • Laatst online: 02:07
Op zaterdag 09 juni 2001 12:51 schreef DarthRaider het volgende:
Heb jij gewoon de schuld gegeven aan het verkeerde stuk hardware. Viper2 was de enige echte schuldige :r

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Je kan met iedere willekeurige celeron op 66 erop prikken, d'r zijn veel en veel meer convertertjes met voltageregeling dan alleen Powerleap - heb een Aopen die me nog geen E10 heeft gekost. Mail gewoon wat winkels want de meeste hebben ze allang niet meer op de prijslijst staan. De max van je mobo wordt dan dus de celeron 766..

Verwijderd

kheb nog wel een P2-333Mhz liggen... inclusief enorm koelblok... kopuh ??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 02 april 2002 09:25 schreef feeble het volgende:

[..]

Je kunt de Intel (!!!) AL440LX (wonderbaarlijk genoeg) overklokken. Bussnelheid kan van 33 tot 40 mhz ;)
Precies welke bussnelheid :?

Dat klinkt als PCI, de FSB is in-spec 66MHz. Als de PCI naar 40 gaat is de FSB 80. Maar goed, met CPUFSB was de AL440LX inderdaad op te krikken als mijn geheugen mij niet in de steek laat.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 11:58 schreef dion_b het volgende:

[..]

Precies welke bussnelheid :?

Dat klinkt als PCI, de FSB is in-spec 66MHz. Als de PCI naar 40 gaat is de FSB 80. Maar goed, met CPUFSB was de AL440LX inderdaad op te krikken als mijn geheugen mij niet in de steek laat.
Hmm inderdaad, ik was er even niet bij. PCI: 40 Mhz, FSB: 80 Mhz

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo'n Moederbord heb ik ook, van Dell met een PII 266 @300. (Ik heb de Intel BIOS erin P14) Als je met SoftFSB de bus gaat verhogen naar bijv. 70Mhz geeft ie allerlei rare vastlopers. Ik heb nog wel een Converter met PIII coppermine 667 liggen die ga ik eens proberen. >:) Volgensmij gaat het voltage automatisch goed met zo'n convertor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 02 april 2002 22:06 schreef Erik1 het volgende:
Zo'n Moederbord heb ik ook, van Dell met een PII 266 @300. (Ik heb de Intel BIOS erin P14) Als je met SoftFSB de bus gaat verhogen naar bijv. 70Mhz geeft ie allerlei rare vastlopers. Ik heb nog wel een Converter met PIII coppermine 667 liggen die ga ik eens proberen. >:) Volgensmij gaat het voltage automatisch goed met zo'n convertor.
Eh, een CuMine P3 667 draait normaal met 133MHz FSB en heeft een gelockte multiplier van 5. Dus als het al herkend wordt en een zinnige voltage krijgt (op zich een wonder) zal het op een LX mobo hooguit op 333MHz draaien in-spec, en zelfs de beste LX trekt max 83MHz- dan zou het zijn 412MHz.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1