Toon posts:

Zelf pc bouwen voor het eerst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers :) ,

Ik ga voor het eerst een pc samenstellen en in elkaar zetten om een snel en goed werkende pc te hebben. Maximaal wil ik 700 euro uitgeven.
Ik heb zelf al veel informatie opgezocht en veel vergelijkingen gemaakt van de componenten en de prijs ervan. Zoals de processors van intel... i5-4670k vs i5-4670 vs i7 4770K vs i7 4770.
Zal ik de boxed of tray nemen?

Alleen wil ik graag weten of ik een goede samenstelling heb gemaakt en of het goed genoeg is voor de dagelijkse computer taken, foto en video bewerking.
Zal het niet te veel geluid maken ook niet erg warm worden? Want dat vind ik erg belangrijk.

Dits mijn pc samenstelling.:

http://postimg.org/image/nbxah56ab/

Deze behuizing wil ik kopen, want bij Azerty hebben ze niet de zwarte met usb 3.0 aan de voorkant.
Nu moet ik het wel ergens anders los kopen.: http://www.alternate.nl/h...se&activeClassName=pccase

Ook denk ik eraan om in plaats van de Gigabyte videokaart, deze videokaart te gebruiken.: Club 3D Radeon PokerSeries HD 7790 royalKing

Dus wat vinden jullie ervan?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 03:15 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:27

Thomg

Aww yiss

Deze hoort onder Desktop Aankoopadvies waar het DAA beleid van toepassing is.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Leuk man! Maar wat wil je er mee. Voor Office, beetje internet, casual spelletje, Photoshop en een HD-filmpje heb je een leuke config.

Voor het serieuze game-werk schiet je te kort qua videokaart. En ik ga er vanuit dat je gaat gamen, omdat je er aan denkt om die 7770 te vervangen met een 7790.

Waarom volg je niet de best-buy guide die net weer geplaatst is?
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2014

Als je kiest voor het basisgamesysteem dan zit je redelijk rond hetzelfde bedrag als nu en kan je echt veel meer met je systeem qua games!

www.ping-win.nl

Verwijderd

Wat is er met die geheugenprijs gebeurd? is dat 32 gb ofzo? is wel behoorlijk prijzig.. dat zou ik er zeker niet inzetten, daar heb je helemaal niks aan.
pak even wat goedkoper geheugen ofzo, je zit nu gewoon meer te betalen voor het geheugen dan voor iets anders. ik zou gewoon 8 gb 1600 geheugen pakken, en dat hoeft echt niet meer te kosten als 70 euro.

het verschil tussen een tray processor en een boxed processor is: een boxed zit een koeler bij, en bij een tray moet je zelf een koeler bijkopen.

even de belangrijkste vraag: waar wil je hem voor gebruiken? gamen, video editing, of gewoon een beetje browsen en casual gamen. hiervoor heb je gewoon verschillende machines nodig.
een snel en goed werkende pc kan heel veel betekenen. dus wat wil je er mee doen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 05:11 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:27
Je pc verbruikt nog geen 200W, waarom neem je een (matige) 750W voeding?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-04 17:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> DAA

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
1. Dit topic hoort in het DAA forum thuis
2. Zet het lijstje wat je tot nu toe hebt in een wenslijstje. Handleiding Pricewatch
3. Wat wil je met het systeem gaan doen? Dat is namelijk nogal essentieël voor een goede keuze.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

laat maar..

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 06:37 ]

Pagina: 1