Welk toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

• eliasb
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 19:13
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw toetsenbord, omdat mijn Logitech G110 is begonnen met het weigeren van diensten.
Aangezien ik veel lof hoor over de mechanische variant van de toetsenbord wil ik mij daar ook aan wagen.

Ik heb voor mezelf duidelijk op een rijtje gezet wat ik van een mooi ramplankje zou willen/verwacht. Ik heb dit hieronder ook opgesomt.

Must
- US-layout
- Volledig toetsenbord (geen missende numbpad etc.)
- Rubber pods en/of redelijk qua gewicht (of iets in die richting, toetsenbord mag niet schuiven)
- Bedraad (Ik houd van draad, heb een aantal keer wireless geprobeerd, maar werd er niet blijer van)
- 6KRO(Key RollOvers) of meer

Pre
- Palmsteun
- Macro toetsen(enorm handig! Ik gebruik ze ook op mijn huidige toetsenbord, maar als het niet mogelijk is dan is het ook prima)
- No-nonsense Design (Geen gekke inkepingen etc.)
- Hoogte verstelbaar
- Verlichting

Verder maakt het merk (op Razer na) niet veel uit en mijn budget is 120 Euro(Er is wel wat speling).

Ik ben zelf een Applicatie ontwikkelaar in opleiding en zo nu en dan doe ik een game tussendoor.
Ik zal er wel bij vermelden dat ik steeds minder vaak een spelletje opstart.

Zelf heb ik al op mijn criteria gezocht en daar komen de volgende toetsenborden uit.

pricewatch: CM Storm Trigger (Black Switch)
- Voldoet aan al mijn "musts"
- Design is niet wat ik zou willen

pricewatch: Steelseries 6Gv2 (Qwerty)
- Heel mooi prijsje!
- Oogt nogal licht.

pricewatch: Ozone Strike Pro (Cherry MX Red)
- Met een bedrag van 85 Euro ook goed te doen!
- Lijkt mij nogal spel-gericht.

Dit zijn slechts enkele toetsenborden die mij opvielen. Zit hier iets voor mij tussen of weten jullie betere varianten?

Alvast bedankt,

P.s: Dit is mijn eerste CAA-topic, als ik iets mis of beter zou kunnen, dan hoor ik dat graag!

[ Voor 2% gewijzigd door eliasb op 01-03-2014 23:33 . Reden: P.s, toegevoegd ]

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Heb veel goed gehoord van de Corsair K70.
Heerlijk mechanisch ik geloof Cherry MX red, top bord.
Zit je wel precies op je budget.
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)

[ Voor 53% gewijzigd door bassonn op 01-03-2014 23:28 ]

• eliasb
bassonn schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:27:
Heb veel goed gehoord van de Corsair K70.
Heerlijk mechanisch ik geloof Cherry MX red, top bord.
Zit je wel precies op je budget.
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)
Zal er eens naar kijken! Raar dat ik 'm niet vond ik zag wel de K65 en de K90 langs komen maar de K70 miste ik compleet in mijn zoekresultaat

• bassonn
peachless schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:29:
[...]

Zal er eens naar kijken! Raar dat ik 'm niet vond ik zag wel de K65 en de K90 langs komen maar de K70 miste ik compleet in mijn zoekresultaat
Dat ik inderdaad gek, zelf ga ik de Steelseries 6gv2 halen ( vanwege mijn budget)
Als ik meer over had ging ik voor de K70, 2 maten van mij hebben dit bord en zijn zeeeer tevreden.

• eliasb
bassonn schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:49:
[...]

Dat ik inderdaad gek, zelf ga ik de Steelseries 6gv2 halen ( vanwege mijn budget)
Als ik meer over had ging ik voor de K70, 2 maten van mij hebben dit bord en zijn zeeeer tevreden.
Ik hoor heel vaak dat de 6GV2 een mooi instap model is en dat geloof ik ook wel alleen ik heb het idee alsof het heel licht is. Dat weerhoud mij ervan om er 1 te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door eliasb op 01-03-2014 23:53 . Reden: text toegevoegd ]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:02

Bad Brains

<(0.o)>

Qpad MK-85.
Voor dat geld is er geen betere.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:46
peachless schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:51:
[...]

Ik hoor heel vaak dat de 6GV2 een mooi instap model is en dat geloof ik ook wel alleen ik heb het idee alsof het heel licht is. Dat weerhoud mij ervan om er 1 te kopen.
Licht is hij niet, volgens mij is de 6GV2 juist extra zwaar doordat er een ijzeren plaat in zit.

Zucht...

• eliasb
Bad Brains schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:55:
Qpad MK-85.
Voor dat geld is er geen betere.
Ik kan 'm nergens vinden voor onder de 120. :(
SgtElPotato schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:55:
[...]

Licht is hij niet, volgens mij is de 6GV2 juist extra zwaar doordat er een ijzeren plaat in zit.
hmm ok, heb je ook ervaring met de 7G? dat leek mij ook iets omdat er een mooie palmsteun op lijkt te zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door eliasb op 02-03-2014 00:09 . Reden: quote toegevoegd ]

• bassonn
7G lijkt me irritant.... juist door de palmsteun.
De 6gv2 is gewoon lekker, Cherry MX bruin, tikt heel zacht. Verder niet kapot te krijgen, maat van me had stuk of 3 glazen cola overheen gegooid, werkt nog tot de dag van vandaag. Mechanisch en anti ghosting.

• eliasb
Bedankt allen ik ben eruit!

Het word de 6GV2

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Oogt misschien ligt maar dat is hij niet volgens deze review.
De bouwkwaliteit van dit toetsenbord is geweldig. Op de website van steelseries wordt het niet voor niets een tank genoemd. Het toetsenbord voelt erg zwaar aan (weegt volgens mij meer dan een kilo en de behuizing is van hard plastic. Het toetsenbord voelt zo zwaar aan omdat alle toetsen gemonteerd zijn aan een metalen plaat in het toetsenbord. Je kunt zonder problemen op dit toetsenbord meppen, als je dit nodig vindt.
peachless schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:22:
pricewatch: Ozone Strike Pro (Cherry MX Red)
- Met een bedrag van 85 Euro ook goed te doen!
- Lijkt mij nogal spel-gericht.
Dat spel-gericht lijkt me niet meer dan een paar voor gaming belangrijke toetsen die rood belicht worden.

Edit: Hmm ik meende gezien te hebben dat er nog geen reacties waren op dit topic... Reactie is een beetje overbodig zo :+

[ Voor 5% gewijzigd door Daanieyel op 03-03-2014 01:41 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Pagina: 1