Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben voor mijn vader op zoek naar een nieuwe pc, de oude is inmiddels een jaar of tien oud.

Hij heeft mij een budget gegeven van 400 euro. In eerste instantie zat ik aan de volgende pc te denken:

- Acer XC 105 voor 392 euro.

Toen zag ik de BBG van januari 2014 en kwam het idee op om zelf iets samen te stellen. Een jaar of tien geleden heb ik weleens een 3d-kaart verwisseld en intern geheugen vervangen. Maar ik weet dus echter niet of het lukt om een hele pc te assembleren. Ik zag bij de webshop van 4 launch wel een assemblage-service voor 65 euro. Vandaar heb ik al mijn onderdelen geselecteerd op beschikbaarheid bij 4 launch. Ik heb mezelf gebaseerd op het BBG-basissysteem van januari 2014. Zie de bijgevoegde onderdelen.

Ik heb concreet twee vragen:
- Is de assemblage-service de moeite waard?
- Is het de moeite waard om zelf wat te assembleren in verglijking met de Acer xc-105?
  • AMD A8-5600K
  • ASRock FM2A88M
  • Samsung 840 series EVO
  • Kingston HyperX 4GB x2
  • Antect NSK3100 behuizing (geen bewuste keuze, prijs was oké en de looks ook)
Ben benieuwd naar jullie mening en antwoorden.

Groeten,
Wouter
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03 22:09

Meemzeh

Je weet wel

Hallo WvanBenthem!

Laat ik als allereerste zeggen dat het zelf in elkaar zetten van een pc moeilijker lijkt dan het is!
Er staan diverse tutorials op YouTube mocht je er zelf niet uitkomen. Er is zelfs voor zowat elke configuratie wel een tutorial. Ik zou dus gewoon lekker die 65 euro besparen door het zelf te doen. Zo leer je er van en haal je er ook meer lol/voldoening uit!

Ten tweede wil ik je ook vragen te vermelden voor welk gebruik meneer hem in dienst neemt.
Probeer je te houden aan deze eisen: DAA beleid

Hierdoor kan iedereen precies zien aan welke eisen je pc moet voldoen en wat je er voor over hebt.
Eventueel kun je ook neerzetten wat je al in je wenslijstje hebt staan en waarom.

Gebruik de volgende vragen:
Wat wil je doen met de desktop?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je al componenten die je niet opnieuw hoeft aan te schaffen?
Wat denk je allemaal nodig te hebben in je nieuwe systeem?
(Maak een lijstje, weet je niet hoe? kijk dan hier: Handleiding Pricewatch)
Waarom heb je deze apparaten aan je wenslijst toegevoegd?
Heb je nog bepaalde voorkeuren voor merken?
Ga je overklokken?
Wil je nog iets liefs zeggen tegen je mede-Tweakers?

Voor een voorbeeld kijk hier: Game PC € 900,-

[ Voor 43% gewijzigd door Meemzeh op 02-03-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59
Lees de volgende twee topics ook even door;

Handleiding Pricewatch
DAA beleid

:Y)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Zelf assembleren is het altijd waard, leuk om te doen en je weet wat je erin zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was voor mij 15 geleden dat voor het laatse zelfbouw heb gedaan maar u 3 weken terug nieuw
Moederbord Asrock FM2A88M-HD+ AMD A6 5400K black Edition en geheugen 4 gig ddr3 1866 dat alles voor
Mooi bedrag van 145 Euro bij alternat online alleen nu wil ik nog een nieuwe kast hebben denk aan een htpc Kast lekker klein dus moet alles er weer uit niet zo groot probleem leuke hobby is het en kennsen vragen nu Of ik er voor hen ook een kan maken voor een normale PC met 200 Euro kom je al aadig in de richting en dan nog wat Euro"s voor me zelf ik heb al gekeken wat met de nieuwe amd AM1 kom je er zelfs onder 200 Eur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:32:
Het was voor mij 15 geleden dat voor het laatse zelfbouw heb gedaan maar u 3 weken terug nieuw
Moederbord Asrock FM2A88M-HD+ AMD A6 5400K black Edition en geheugen 4 gig ddr3 1866 dat alles voor
Mooi bedrag van 145 Euro bij alternat online alleen nu wil ik nog een nieuwe kast hebben denk aan een htpc Kast lekker klein dus moet alles er weer uit niet zo groot probleem leuke hobby is het en kennsen vragen nu Of ik er voor hen ook een kan maken voor een normale PC met 200 Euro kom je al aadig in de richting en dan nog wat Euro"s voor me zelf ik heb al gekeken wat met de nieuwe amd AM1 kom je er zelfs onder 200 Eur uit
En wat is je punt?
Dit is helemaal niet van toepassing op dit topic.
T is ook zeer onleesbaar.
Misschien even een eigen topic aanmaken?
Pagina: 1