• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-02 14:46
Vandaag een nieuwe voeding (Coolermaster V550S) en kast gekocht.

Oude kast open, alles uitgehaald, mobo (Asus P8 Z68-V Pro) met daarop de koeler (Scythe Mugen) en processor (i5 2500K) zo overgezet in de nieuwe kast, een Fractal Design R4.

Bij opstarten een rode cpu led en een groene DRAM led, scherm reageert niet en blijft zwart. Afstandspinnen zitten erin, alles is goed vastgezet.

Heb alle fan kabels eruit gehaald, het geheugen (G-Skill) in A1, B1, A2 en B2 gehad en de SATA kabels uit de SSD en HDD's gehaald. Geen resultaat.

Mijn trukendoos is leeg, iemand anders een idee? Vanmorgen draaide alles nog als een tierelier, dus ik moet ergens een fout gemaakt hebben.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:42
Probeer de oude voeding eens.

• partyondude
Done, zelfde verhaal.

Zou m'n processor het niet fijn gevonden hebben om met mobo en koeler direct overgezet te zijn? Heb die dus niet van het mobo afgehaald.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Gaan er bij het opstarten wel fans draaien van b.v. de CPU en de GPU? Wellicht dat de GPU niet helemaal goed in het PCIe slot zit, of diens stroomkabels zitten niet goed.

Verder zou je ook eens de clear CMOS jumper om kunnen zetten om het bios te resetten. Hier staat hoe je dat doet. Jouw moederbord heeft deze jumper rechts onderin zitten volgens deze afbeelding.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• partyondude
Jup, de case, cpu en gpu fans gaan gewoon draaien. Heeft dat clearen van de CMOS jumper gevolgen?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Enige gevolg is dat het je bios reset, dus een eventueel ingestelde overclock of fan settings zijn weg (terug naar fabrieksinstellingen).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• partyondude
Dat lijkt me geen ramp. Ga ik proberen.

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alle molexstekkers ook goed aangesloten op het moederbord? dus de 4 pins voor de cpu ook?

Verwijderd

Ik zou alles uit de kast halen en het moederbord op een stuk karton leggen, vervolgens voeding, 1 geheugenreepje en 1 ssd/harddisk aansluiten en videokaart plaatsen. Ben benieuwd.
Je droeg geen fleecetrui en schoenen met dikke spekzolen tijdens het overzetten? ;)

• partyondude
Ondertussen zit alles in elkaar en doet de pc het weer. Alleen, sinds het clearen van dat CMOS geheugen moet ik altijd via de BIOS booten, via boot override in het boot menu. Redelijk irritant, heb geen idee wat ik hier aan kan doen. Heb de BIOS een update gegeven naar de laatste versie.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Heb je toevallig een usb-stick in het systeem zitten waar hij van af probeert te booten.
Ik neem aan dat je ook al handmatig de bootvolgorde hebt aangepast zodat de schijf met je OS bovenaan staat.

• partyondude
Geen stick erin en jazeker, de SSD staat als primary boot ingesteld. Ik weet het dus even niet meer.

• partyondude
Iemand nog enig idee?

Bij het opstarten moet ik dus de BIOS in en dan via force boot ga ik alsnog naar WIN8. Dit is zo sinds ik de CMOS een reset gegeven heb.
Pagina: 1