Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lego Mindstorms RCX 2.0 seriële tower via usb met Bricxcc

Pagina: 1
Acties:

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 20:42
Geen idee of dit ook daadwerkelijk de goede plaats is, maar vooruit:

Drie jaar geleden heb ik me een setje Lego Mindstoms met de RCX gekocht. Op de steen staat model 2.0, de gebruikshandleiding van de set zei 1.5 (set was tweedehands, met een Spaanse? handleiding). Goed, dus er zat een seriële tower bij. Inmiddels geen pc meer met een dergelijke COM poort, maar wel een laptop en een seriële naar USB adapter (hardware id: USB\VID_0711&PID_0230&REV_0103). Echter krijg ik de software (Bricx Command Center) niet aan de praat met de RCX. De toren gebruikt COM3 (eerst 13, heb dit veranderd omdat ik anders niet genoeg opties had in Bricx) en wordt wel herkend door de software, maar de RCX zelf niet. De volgende melding wordt weergegeven: Cannot find brick. Switch it on or move it closer and press OK.

De RCX staat gewoon aan, en heb hem op verschillende afstanden met verschillende modi geprobeerd (short range op de tower of long range), maar niets werkte. Op google is hier zeer weinig over te vinden.
Iemand enig idee?

Did you try turning it off and on again?