Ik heb hier een 2,5 jaar oude zelfbouw pc staan, ik had hem een half jaar niet gebruikt dus ik wilde hem weer gebruiken. Ik heb de pc stofvrij geblazen en toen installeerde ik Windows 8.1 Pro. Opeens begon de pc een paar keer vast te lopen, opnieuw opstarten hielp maar na een paar minuten gebeurde hetzelfde. Toen heb ik hem opnieuw geinstalleerd met Windows 8 Pro, dat hielp niet.
Toen heb ik memtest gedraaid en kwamen er 2 balkjes uit met errors en die eruit gehaald. Het hielp niet, de pc liep weer vast. Er komt geen rare lucht uit de voeding dus lijkt de voeding het probleem niet. De temperaturen zijn ook goed behalve AUX in SpeedFan staat op 124 graden maar dat was altijd al zo. De harde schijf heb ik op een andere pc aangesloten en gescand met HDtune, geen fouten. Hebben jullie nog ideeën wat er mis kan zijn?
Specs pc:
Asrock H55m Pro
Intel Core i3 540 met Scythe Mugen 3 PCGH
WD Blue 500GB
TP-Link TL-WN851ND (nieuw erin gezet)
Kingston ValueRam 2x 2gb (KVR1066D3N7K2/4G) (2 dezelfde bankjes eruit gehaald vanwege errors)
Samsung Super-WriteMaster SH-S223C
OCZ 500w StealthXStream 2
Toen heb ik memtest gedraaid en kwamen er 2 balkjes uit met errors en die eruit gehaald. Het hielp niet, de pc liep weer vast. Er komt geen rare lucht uit de voeding dus lijkt de voeding het probleem niet. De temperaturen zijn ook goed behalve AUX in SpeedFan staat op 124 graden maar dat was altijd al zo. De harde schijf heb ik op een andere pc aangesloten en gescand met HDtune, geen fouten. Hebben jullie nog ideeën wat er mis kan zijn?
Specs pc:
Asrock H55m Pro
Intel Core i3 540 met Scythe Mugen 3 PCGH
WD Blue 500GB
TP-Link TL-WN851ND (nieuw erin gezet)
Kingston ValueRam 2x 2gb (KVR1066D3N7K2/4G) (2 dezelfde bankjes eruit gehaald vanwege errors)
Samsung Super-WriteMaster SH-S223C
OCZ 500w StealthXStream 2