Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook onder 450 euro

Pagina: 1
Acties:

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo Allemaal,

Ik kom jullie om hulp vragen omdat ik het zelf ff niet meer weet. Voor mijn studie heb ik een HP Elitebook 8570w (Quad i7, 8 Gb RAM, AMD FirePro 4000 etc) dit apparaat weegt (vind ik) erg veel. Het is een werkpaard, maar hij is me te zwaar om elke dag overal mee naar toe te slepen.

Ik ben op zoek naar een 2e laptop die minder weegt voor onder de 450 euro. Het maakt mij niet uit of hij van een bekend merk is. Eventuele 'exotische' laptops zijn ook prima.

Wat ik graag zou willen:
-Minder als 2 kg
-Liefst 13.3 inch scherm
-Grafische programma's (cq Blender/Photoshop) moet hij redelijk kunnen draaien.

Wie heeft er een optie?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
Die heb ik als allereerst gecheckt. Die chromebooks zien er aantrekkelijk uit. Zet er linux op en dan heb je een cheap laptop. Ik denk alleen niet dat de processors in die apparaten Blender/Photoshop oid kunnen draaien...

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb de 14" HP chromebook en GIMP gaat redelijk vlot.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Misschien kan je tweedehands iets leuks vinden voor onder de 450euro? Hier heb je een tweedehands MacBook air uit eind 2010, maar let op: deze heeft maar 2GB ram. V&A aangeboden: Apple MacBook Air 13.3" 128GB (najaar 2010) Maar hij is wel erg licht.

[ Voor 68% gewijzigd door peakrever op 01-03-2014 20:53 ]

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-11 18:35
Voor 450 euro een ultrabook waarop je fatsoenlijk kunt photoshoppen?

Die zijn er niet, die HP Chromebook bijvoorbeeld heeft geen echte interne schijf (16 GB SSD, de meeste Chromebooks hebben geen grote schijf, het idee is namelijk dat je alles in de cloud opslaat) en maar 2 GB geheugen, dat is eigenlijk een netbook. Daarnaast draait Adobe Creative Suite alleen op Mac en Windows, niet?

Voor ongeveer 2x die prijs kun je een Sony Vaio Pro kopen (echt heel licht) of een Acer V7-482PG.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
denk dat je je budget nog een keer goed moet nakijken of dit nog past met je wensenlijst.
Wellicht dat er op marktplaats/V&A nog wat staat maar de kans is klein.

Het "werkpaard" elke dag meezeulen is misschien zwaar maar wellicht kan een rugzak je hiermee helpen. Is toch iets comfortabeler dan een schoudertas mocht je die gebruiken.

...

Pagina: 1