Toon posts:

AMD FX-6200 cooler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb momenteel een AMD FX-6200 met de stock koeler erop. Wanneer de pc onder load komt, wordt hij behoorlijk warm (68 graden Celsius, maximale temperatuur waar de cpu op mag draaien is 72 graden Celsius) en erg luidruchtig. Ook wanneer ik een filmpje aan het renderen ben, gaat mijn fan erg hard draaien en wordt ik gek van het geluid.

Ik wil in de toekomst graag overclocken op deze cpu. Heb er nu nog geen goed moederbord voor, maar dat komt nog wel.

De case die ik heb is een Rasurbo Xange. Mijn budget is tot 40 euro. De Scythe Mugen 4 PCGH en de Scythe Mugen 3 PCGH lijken mij erg goede koelers, maar er zijn nog veel meer ik ben niet echt een expert op dit gebied.

Voorkeur qua lucht- of waterkoeling heb ik niet, maar ik weet wel dat er niet veel waterkoelers zijn onder 40 euro.

Mijn vraag is nu: Welke cpu-cooler raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Genoemde koelers zijn inderdaad goede keuzes :)

Deze koeler gebruik ik zelf en is een goedkope maar goed presterende waterkoeler binnen je budget:
pricewatch: Cooler Master Seidon 120V

Ik zie dat de behuizing slechts 1 fan ingebouwd heeft welke mij niet optimaal lijkt voor voldoende airflow.

Ik raad je sterk aan om een extra casefan te plaatsen voor betere koeling, mogelijk ook de meegeleverde fan vervangen gezien dit een 'stille' fan is welke zodoende langzaam draait en weinig lucht zal verplaatsen.

EDIT:
Ik kan zo snel niet vinden wat de maximale hoogte mag zijn van je behuizing. Zodoende zou het kunnen dat een Mugen 3/4 te hoog zal zijn. Als je op safe wil spelen kan je dus het beste kiezen voor de door mij genoemde waterkoeler waardoor je tevens meteen een exhaust fan hebt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Axon op 01-03-2014 18:50 ]

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb één in het frontpanel (intake), één in de top van de achterkant (exhaust) en dan nog één aan de achterkant van mijn toppanel (ook exhaust). Deze fans zijn stil genoeg voor mij en geven voldoende airflow.

Hoogte qua cpucooler weet ik uit men hoofd ook niet. Zal ik even moeten meten.