dit is waarschijnlijk niet de schakelaar die je moet hebben, als ik de specificaties zo zie.
het lijkt er namelijk op, dat dit geen drukknop, maar echt een schakelaar is (indrukken is aanzetten, nog een keer indrukken is uitzetten), dit werkt niet goed met je computer.
de schakelspanning en stroom (de 12v 3A die je noemde) hoef je je niet druk om te maken, je schakelt totaal geen vermogen met het knopje wat je op je moederbord aansluit, dus wat dat betreft is iedere knop goed.
als je zo'n mooie verlichtte knop wil gebruiken, is het wel belangrijk om te bedenken hoe die aangesloten kan worden.
de powerled van je computer is gewoon een ledje, wat rechtstreeks op het moederbord aangesloten kan worden.
alles wat nodig is om te zorgen dat het ledje niet uitbrandt, zit al in het moederbord.
sommige schakelaars met een ledje erin, zijn zo gemaakt, dat je er rechtstreeks 12v op kan zetten, en hebben dus een eigen ingebouwde weerstand.
Als je deze op je moederbord aansluit, zal je bijzonder weinig licht krijgen.
ik zal eens kijken of ik wat moois kan vinden wat wel zou moeten werken
-- edit --
ik kan hiet niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt erop dat deze wel zouden kunnen werken.
http://dx.com/p/16mm-meta...reset-271023#.UxMmxxR5Pis
de schakelaar sluit je aan op je moederbord (2 pinnen van de knop, NO en C (of P, wat erop staat verschilt nog wel eens), en de verlichting draait op 12V, die zou je van je voeding af kunnen halen (zo'n molex connector bijvoorbeeld, die je in oudere harde schijven steekt. geel is +12, zwart is ground).
[
Voor 19% gewijzigd door
nick_haak op 02-03-2014 13:45
]