Beste devvers,
Ik probeer PHP te doorgronden en loop tegen een probleem aan. Ik heb een simpele werkende rekenmachine gemaakt:
reken.html
reken.php
Dit werkt. Als je op de button klikt, krijg je de uitkomst te zien op een verder lege pagina.
Ik heb nog geen zin om een controlemechanisme te programmeren dat controleert of beide tekstvelden zijn ingevuld.
Leuk en aardig, maar ik wil eigenlijk dat de uitkomst van de som rechts van de button wordt weergegeven. Als er dan op de button geklikt wordt, moeten de volledige som zichtbaar blijven, dus bijvoorbeeld:
4 * 4 =
Button klik!
4 * 4 = 16
Ik heb een poging gewaagd, maar 't lukt me niet:
Wat doe ik fout en hoe krijg ik dit werkend met alleen PHP en HTML?
Ik probeer PHP te doorgronden en loop tegen een probleem aan. Ik heb een simpele werkende rekenmachine gemaakt:
reken.html
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <html> <body> <form name="rekenen" action="reken.php" method="post"> <input type="text" name="a"> <select name="actie"> <option value="optellen">+</option> <option value="aftrekken">-</option> <option value="vermenigvuldigen">*</option> <option value="delen">/</option> </select> <input type="text" name="b"> <input type="submit" value="="> </form> </body> </html> |
reken.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?php switch ($_POST["actie"]) { case "optellen": echo $_POST["a"]+$_POST["b"]; break; case "aftrekken": echo $_POST["a"]-$_POST["b"]; break; case "vermenigvuldigen": echo $_POST["a"]*$_POST["b"]; break; case "delen": echo $_POST["a"]/$_POST["b"]; break; } ?> |
Dit werkt. Als je op de button klikt, krijg je de uitkomst te zien op een verder lege pagina.
Ik heb nog geen zin om een controlemechanisme te programmeren dat controleert of beide tekstvelden zijn ingevuld.
Leuk en aardig, maar ik wil eigenlijk dat de uitkomst van de som rechts van de button wordt weergegeven. Als er dan op de button geklikt wordt, moeten de volledige som zichtbaar blijven, dus bijvoorbeeld:
4 * 4 =
Button klik!
4 * 4 = 16
Ik heb een poging gewaagd, maar 't lukt me niet:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <html> <body> <form name="rekenen" action="" method="post"> <input type="text" name="a"> <select name="actie"> <option value="optellen">+</option> <option value="aftrekken">-</option> <option value="vermenigvuldigen">*</option> <option value="delen">/</option> </select> <input type="text" name="b"> <input type="submit" name="uitvoeren" value="="> <?php if (isset( $_POST["uitvoeren"])) { echo "lol"; switch ($_POST["actie"]) { case "optellen": echo $_POST["a"]+$_POST["b"]; break; case "aftrekken": echo $_POST["a"]-$_POST["b"]; break; case "vermenigvuldigen": echo $_POST["a"]*$_POST["b"]; break; case "delen": echo $_POST["a"]/$_POST["b"]; break; } } ?> </form> </body> </html> |
Wat doe ik fout en hoe krijg ik dit werkend met alleen PHP en HTML?
[ Voor 0% gewijzigd door BtM909 op 06-03-2014 10:33 ]