HD met bad sectors

Pagina: 1
Acties:

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
ik heb hier een HD van me broertje van 8.4 gig 5400 rpm (seagate) laatst komt die dwerg naar me toe en zegt windows start heel moeizaam op alsof hij warm moet draaien

nou ben ik ff gaan kijken en als hij opstard (koud) hoor je een lange piep als die klinkt doet de HD nix als hij afgelopen is boot hij weer.

nou ben ik in win gaan kijken en kwam 1.29 mb aan bad sectors tegen...nou weet ik bijna zeker dat dat gepiep hierdoor komt alleen heeft nix efect om ze wegte krijgen (scandisk\defrag gedaan)en nix werkte

heeft iemand een idee om ze weg te halen
verder bestaat zijn sys uit :
duron 600@800
128 100mhz ecc
winME voledig upgegrade
msi k7t pro

zijn HD werkt op umda 66
ik kom er niet uit maar dit is ook voor mij belang want al mijn mp3tjes staan op zijn pc >:) HELP MIJ\HEM PLZZZ.

Verwijderd

misschien help het om de hele hd te formatten, maja das wel weer een k*t werkje :(

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
al geprobeerd helpd ook niet :((

Verwijderd

Dan heb je toch ook geen mp3tjes meer? :?

Verwijderd

Hd is (zo goed als ) overleden (alvast) gecondoleerd

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bad-Sectors kun je niet 'wegtoveren', dat zijn rotte plekken op je schijf. Als dat nu al 1,29 mb is, dan gaat dat alleen nog maar verspreiden. Waarschijnlijk heeft je kop een keertje voor de lol lopen headbangen. Koop maar een nieuwe, deze is niet te vertrouwen (en te klein, maar dat is wat anders...)

Verwijderd

Wat denk je van een low level format....!!!!
Als het goed gaat dan heb je na een normale format (nadat je een low level format gedaan hebt) een 'nieuwe' schijf.

Kijk eens hier:
http://www.seagate.com/support/kb/disc/low_level_ata.html

En download hier de tool:

http://www.seagate.com/support/disc/download/DWIZ242.EXE

(IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR SCHADE DIE EVENTUEEL IS AANGEBRACHT NA OF DOOR MIJN ADVIES!!!)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gelukkig net op tijd:

GEEN LOW LEVEL FORMAT!!!

HET IS NIET NODIG, EN MEESTAL SCHADELIJK (sorry dat ik schreeuw)

Als een HD bad sectors heeft is ie meestal op het einde van zijn leven.

Verwijderd

Dat zeg ik Gamma ...err gecondoleerd.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:48

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Inderdaad .. je schijf is aan het overlijden gecondoleerd !

MAAR als je schijf niet ouder is dan 3 jaar zit hij hoogstwaarschijnlijk nog in de GARANTIE :) :)

Op de meeste schijven zit 3 jaar fabrieksgarantie dus niet naar je leverancier rennen want die vinden dat niet leuk of zeggen na 1 jaar verloopt onze garantie.
Je moet dus ff naar de site van seagate gaan naar warrenty ofzo .. moet je zelf maar ff zoeken en dan kun je meestal aan de hand van het serienummer van je drive checken oftie nog in de garantie zit ... zoja .. ff een RMA nummer aanvragen ( telefonisch of per mail ) schijfje opsturen (meestal ergens in engeland ofzo ) dus kost rond de 25 tot 40 piek en een paar weekjes later heb je fijn een splinternieuwe schijf .. mooi of niet .. ik heb zo al 4 schijven 1 seagate 2 quantums en een maxtor geruild .. het kost een paar tientjes en wat geduld maar dan heb je weer wel een mooie nieuwe schijf :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

als ie bad sectors heeft zit ie aan zijn einde?? dacht ik ook maar ik heb een bewijs liggen thuis van een hdd met 2,1 gb. Heeft altijd bad sectors en loopt al 3 jaar met bad sectors 8-)
maar, hij was in het begin toen ie bad sectors had super traag (30 minuten voor windhoos op te starten) maar nu werkt ie weer goed :) :) na paar keer formatten (lees: 30 keer of zo) en 2 low lever formats

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
k dan me mp3,s had ik ff op me 40 gig maxtor gezet maar dat ging ook niet helemaal lekker

en dat terugsturen is die dwerg het niet mee eens (kan hij niet meer counter-striken)

maar goed tis wel het beste mischien

tnx in iedergeval

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Op zaterdag 09 juni 2001 00:07 schreef Jeff_P het volgende:
en dat terugsturen is die dwerg het niet mee eens (kan hij niet meer counter-striken)

tnx in iedergeval
Dwerg... roflmao >:)

Sorry ben melig vandaag :D
Pagina: 1