Optimaal systeem om 2 monitoren en 1 TV aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 23:31
Beste mensen,

Mijn huidige setup is a volgt; ik heb een grafkaart met 2 hdmi poorten en een s-video uitgang. Ik gebruik twee monitoren die standaard aan staan op de hdmi poorten en aan de s-video uitgang hangt mijn oude tv. Ik download series en films en die kijk ik dus op de TV. Dit doe ik door in control panel\display\screen resolution even tijdelijk mijn 2e monitor uit te schakelen en die te vervangen door mijn TV. Aangezien de drie stekkers permanent in mijn grafkaart zitten is dit geen issue.

Nou wil ik echter graag mijn TV gaan vervangen door een fatsoenlijke moderne flatscreen TV die zelf ook een hdmi poort heeft.

Mijn veronderstelling is is dat het de kwaliteit ernstig verbetert als ik de nieuwe TV via hdmi aansluit ipv via s-video. Ik heb echter ernstig weinig verstand van dit soort zaken, maar het leek me logisch. Kan iemand dit bevestigen dan wel aangeven waarom het niet juist is?

Ervan uitgaande dat het klopt zit ik dus met de volgende vraag; hoe kan ik mijn setup het beste aanpassen?

Wat zijn de mogelijkheden?

Een grafkaart kopen met 3 hdmi poorten? Ik meen dat deze er zijn maar dat weet ik niet zeker. En vermoedelijk zijn ze vrij duur als ze bestaan.

Ik heb gekeken naar hdmi splitters en schakelaars maar ik vind alleen apparaatjes die meerdere bronnen op 1 beeldscherm aansluiten (niet relevant) en apparaatjes die het beeld van 1 bron tegelijkertijd op 2 beeldschermen tonen. Eigenlijk wil ik dat mijn 2e beeldscherm uit gaat als mijn TV aangaat en dat het beeld niet op beide schermen tegelijk te zien is. Bestaat er ook zoiets? Dus een schakelaar die simpelweg tussen doel A en doel B wisselt?

Er zijn volgens mij ook van die streaming kastjes maar ik had het idee dat dat overbodige luxe is en energieverspilling en bovendien onhandig aangezien je dan eerst je bestanden van je harde schijf naar zo'n kast moet verplaatsen, of heb ik dat mis? Ook hier heb ik weinig verstand van. :P

Is er nog een ander alternatief waar ik niet aan heb gedacht?

Enig advies wordt zeer op prijs gesteld. :)

• Nachtschade
Anyone? :p

• Nachtschade
:(

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Je zou zoiets kunnen nemen http://www.kabeltje.com/h...itch-en-splitter-3-in-uit
Daar kun je switchen tussen de diverse beedschermen.

[ Voor 17% gewijzigd door Read op 10-03-2014 21:16 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Nachtschade
Ah, zo'n ding bestaat dus toch. Dank je wel.

Enig idee of dit problemen kan opleveren als er een resolutieverschil bestaat tussen de monitor en de TV?

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

welke resolutie hebben ze?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Nachtschade
De monitor is 1680x1050. De TV weet ik nog niet aangezien ik die nog moet kopen.
Pagina: 1