• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn pc crasht soms als hij idle is voor bepaalde tijd. Ik ben dan even afk en als ik terugkom is het beeld weg en doet mijn pc niets meer. Ik heb het echt nooit zelf zien gebeuren.

Dit gebeurt alleen als er echt niets actief is. Volgens mij is het bijvoorbeeld nog nooit gebeurd als ik een torrent downloadde of zo.

Ik heb een core i7 920, een Asus p6t moederbord, 12gb Kingston valueram en een gigabyte 7950. Alle componenten draaien stock, al heb ik mijn cpu op 1.1v draaien ipv 1.2. Als ik het voltage op auto zet gebeurt het echter ook.

Laatst heb ik mijn stock koeler vervangen voor een scythe mugen 4 pcgh, dus alle kabels opnieuw aangesloten, maar blijkbaar heeft dat niet geholpen.

Iemand tips?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:22

TommieW

Numa numa.

Staat er nog iets in de logboeken?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Welke Windows versie?

Ik heb dit zelfde probleem sinds dat ik Windows 8.1 heb. Daarvoor nooit problemen gehad.

Ik heb het opgelost door bij energiebeheer alle stand-by instellingen uit te zetten.,

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Cobiwan
  • Niet online
Windows 8.1. Ik dacht dat ik ook alles uit had staan, maar misschien zie ik iets over het hoofd? Dat snelle starten van Windows staat nog wel aan. Ik ga ook c state van mijn processor in de bios uitzetten.

Logboeken wilde ik nog gaan bekijken maar toen ik tijdje geleden keek werd ik niet veel wijzer.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Snel starten voor windows is meer voor tablets bedoelt. Sommige systemen starten niet goed op zoals USB drivers, ook kunnen sommige moederborden er niet tegen, Ik zou Windows snel starten altijd uitzetten. Zie hier voor meer informatie.

Krijg je een BsoD of reset hij gewoon automatisch ? Automatische resets kunnen te wijten zijn aan de chipset, de voeding of het geheugen. Hij gaat uit als hij op Idle staat, maar is het een crash of is het echt een shutdown omdat je niks doet ?

Maar heb je legale of illegale windows ? Sommige Illegale windows hebben een aangepast register omdat PB mensen bijvoorbeeld wat windows fucnties zoals smartscreen willen uitzetten. Maar soms werken bepaalde instellingen niet. Dan kan je proberen om met CC cleaner het register te scannen. Maar als je het register cleant en schoonmaakt kan het zijn dat (A je problemen krijgt en (B dat een evt creak of KMS niet goed meer werkt. Ik raad aan om alleen te scannen,

Wat ook een optie is, is om te klokken hoelang het duurt voordat de PC uitgaat. Als het bijvoorbeeld 2 uur duurt kan je je pc instellen dat hij na 1.45 uur in standby gaat. Dan gaat de PC in elk geval niet in shutdown.

Maar de energie instellingen nakijken is denk ik het beste begin.

TIME TO UPGRADE !!!

• Cobiwan
  • Niet online
Legale windows. Nee de pc staat aan en geeft geen beeld en reageert nergens op. Ik heb het nooit zien gebeuren dus weet niet of er eerst een bsod komt. Ik had eerst soms dat hij het zelfde deed als ik Windows 'afsloot'. Dat lag toen aan een bluetooth stikje in combinatie met snel starten.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Meestal word er een reset gedaan na een BsoD en geen shutdown. Je kan die feature uitzetten door naar windows opstart settings (in win 7 moest je nog op f8 drukken voordat windows opstartte) en daar kan je uitzetten dat na een BSoD de pc opnieuw opstart/uitgaat. Misschien helpt dat.

Bij win 8.1 moet je volgensmij bij Run ''shutdown /r /o /f /t 00'' Dan ga je naar het repair menu en dan kan je dat volgensmij selecteren. Je kan ook de F8 weer terug krijgen op windows 8.1 maar dan moet je iets in de MS-DOS prompt/Powershell doen.

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1