Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thunderbird-emails overzetten naar andere laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thunderbird-emails overzetten naar andere laptop

Hoe kan ik mijn email-archief uit Thunderbird overzetten naar een andere laptop met Thunderbird?

De bron-laptop werkt met Windows 8.1 en de doel-laptop werkt met Windows 7.

Het is een heel uitgebreid archief met veel email-mappen.

Ik heb de direct onderliggende map uit de Profile-map op de doel-laptop vervangen door de corresponderende map uit de bron-laptop.

Maar daarna kan ik Thunderbird niet meer openen op de doel-laptop. Ik kriig daar dan de volgende fout-melding: "Uw Thunderbird-profiel kan niet worden geladen. Het is mogelijk niet aanwezig of ontoegankelijk."

Ik heb dus op de doel-laptop de volgende map vervangen: C:\Users\User Name\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\yodu207p.default

Ik heb die map vervangen door: C:\Users\User Name\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\a655ak5g.default

En die map a655ak5g.default is dus afkomstig van de bron-laptop.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topic van 2 dagen geleden al bekeken (samen met de zoekfunctie): Thunderbird gegevens exporteren...? Wat heb je zelf al gezocht?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:37
Idd, ff zoeken dan had je dit topic ook gezien. >:)

Antwoord is overigens erg simpel, gewoon de je profieldata 1:1 kopiëren naar de een externe disk en weer terugzetten op je nieuwe PC.