Juist ja...kan een laptop docking station (HP) aan een muur gehangen worden?
Heb vandaag mijn dock ontvangen en deze komt op mijn bureau om gekoppelt te worden via een KVM switch.
Dit zou de meest normale opstelling zijn:

+ geen gezeur, gewoon een normale plaats
- neemt veel ruimte in beslag
Er zitten onder de dock ook een 3 tal haken - duidelijk om hem aan 3 schroeven vast te zetten.
Heb er geen foto van gemaakt..maar dit geleende plaatje geeft het idee wel:

Hiermee denk ik dus meteen aan wandmontage! De gaatjes zijn zo gemaakt - dat hij maar 1 kant op kan hangen... Op deze wijze zou hij dan komen te hangen, maar dan iets hoger:

+ goed gebruik maken van de ruimte!
- laptop van enkele kg hangt aan het docking station
- uitkijken bij 'releasen' van de laptop dat hij niet valt.
- kabelgootje nodig omdat de usb + dvi + voedingskabel nu 'boven' er uit steken
Nu is mijn vraag: kán dat eigenlijk wel / is dat wel verstandig? Ik blijf normaal ver uit de buurt van docks - werk liever op de laptop zelf. In dit geval kan het niet anders..maar ik wil bij voorkeur de laptop EN dock niet slopen. Any tips?
Heb vandaag mijn dock ontvangen en deze komt op mijn bureau om gekoppelt te worden via een KVM switch.
Dit zou de meest normale opstelling zijn:

+ geen gezeur, gewoon een normale plaats
- neemt veel ruimte in beslag
Er zitten onder de dock ook een 3 tal haken - duidelijk om hem aan 3 schroeven vast te zetten.
Heb er geen foto van gemaakt..maar dit geleende plaatje geeft het idee wel:

Hiermee denk ik dus meteen aan wandmontage! De gaatjes zijn zo gemaakt - dat hij maar 1 kant op kan hangen... Op deze wijze zou hij dan komen te hangen, maar dan iets hoger:

+ goed gebruik maken van de ruimte!
- laptop van enkele kg hangt aan het docking station
- uitkijken bij 'releasen' van de laptop dat hij niet valt.
- kabelgootje nodig omdat de usb + dvi + voedingskabel nu 'boven' er uit steken
Nu is mijn vraag: kán dat eigenlijk wel / is dat wel verstandig? Ik blijf normaal ver uit de buurt van docks - werk liever op de laptop zelf. In dit geval kan het niet anders..maar ik wil bij voorkeur de laptop EN dock niet slopen. Any tips?
[ Voor 5% gewijzigd door X-Kiwi op 28-02-2014 23:20 ]
Kiwi !