Kan een docking station aan de muur hangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 09:03
Juist ja...kan een laptop docking station (HP) aan een muur gehangen worden?

Heb vandaag mijn dock ontvangen en deze komt op mijn bureau om gekoppelt te worden via een KVM switch.

Dit zou de meest normale opstelling zijn:
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/xba52x.jpg
+ geen gezeur, gewoon een normale plaats
- neemt veel ruimte in beslag

Er zitten onder de dock ook een 3 tal haken - duidelijk om hem aan 3 schroeven vast te zetten.
Heb er geen foto van gemaakt..maar dit geleende plaatje geeft het idee wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.h-peters.com/fonap/Fonera%20plaatjes%5CDSC_0074.jpg

Hiermee denk ik dus meteen aan wandmontage! De gaatjes zijn zo gemaakt - dat hij maar 1 kant op kan hangen... Op deze wijze zou hij dan komen te hangen, maar dan iets hoger:
Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/r1detl.jpg
+ goed gebruik maken van de ruimte!
- laptop van enkele kg hangt aan het docking station
- uitkijken bij 'releasen' van de laptop dat hij niet valt.
- kabelgootje nodig omdat de usb + dvi + voedingskabel nu 'boven' er uit steken

Nu is mijn vraag: kán dat eigenlijk wel / is dat wel verstandig? Ik blijf normaal ver uit de buurt van docks - werk liever op de laptop zelf. In dit geval kan het niet anders..maar ik wil bij voorkeur de laptop EN dock niet slopen. Any tips?

[ Voor 5% gewijzigd door X-Kiwi op 28-02-2014 23:20 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk niet dat het verstandig is. Geen idee hoe de verbinding met het dock is, en hoeveel gewicht er aan kan.. Ik zou dan eerder kijken naar een verticale stand. Doet eigenlijk het zelfde als op je 2de plaatje. Net zoveel ruimte, kan er niet uitvallen, je belast de connector ook niet (en anders precies 180 gedraaid met het dock onderop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
RaZ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:20:
Ik denk niet dat het verstandig is. Geen idee hoe de verbinding met het dock is, en hoeveel gewicht er aan kan.. Ik zou dan eerder kijken naar een verticale stand. Doet eigenlijk het zelfde als op je 2de plaatje. Net zoveel ruimte, kan er niet uitvallen, je belast de connector ook niet (en anders precies 180 gedraaid met het dock onderop).
Ik had ook een foto gemaakt van docking station onderop..maar ik bedacht mij omdat dit niet zomaar gemonteerd kan worden: de ophang-gaten wijzen de verkeerde kant op. Hij zou dus nooit blijven hangen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:44
Wat doet die laptop eigenlijk op dat bureau, er staat een enorme pc kast.
Geef die laptop gewoon een andere plek en als je er toch zo graag even op moet gebruik je gewoon RDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
jeroen3 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:24:
Wat doet die laptop eigenlijk op dat bureau, er staat een enorme pc kast.
Geef die laptop gewoon een andere plek en als je er toch zo graag even op moet gebruik je gewoon RDP.
De pc op het bureau is mijn gaming pc (goh, dat valt volgens mij ook wel op :+ ) en de laptop is puur werk.

En RPD zou wel kunnen, maar heb speciaal een KVM hier erbij gezet om beiden lekker in de buurt te hebben. Het doel was ook altijd de 'niet zeuren, gewoon op het bureau zetten' idee. Maar nu ik dus ophanghaakjes zie...tja.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat staat er in de handleiding van dat dockingstation over het bevestigen? Als je ergens een antwoord kan vinden, zal het daar in moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
RaZ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:46:
Wat staat er in de handleiding van dat dockingstation over het bevestigen? Als je ergens een antwoord kan vinden, zal het daar in moeten staan.
Het docking station zelf + een 90w voeding is mij op mijn werk in de handen gedrukt. Geen verpakking of instructies er bij. Zal eens online zoeken.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De uitsparingen onder in de docking zijn om deze op een laptop stand te bevestigen, niet om aan de muur te hangen. De connector voor de laptop op de docking en in de laptop zelf is niet gebouwd om die stress te weerstaan (laptop van een paar kilo zoals je zelf al aangaf)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03
Die gaten zijn voor gebruik op een ergonomic stand, dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.memlane.com/wp-content/uploads/2012/10/Adjustable-Notebook-Stand-01a.jpg

Als je je laptop aan die docking gaat omhoog hangen gaat 1 van de 2 binnen de kortste keren kapot zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
En dat ding kost natuurlijk weer €87...
Ik ben bang dat hij gewoon moet staan- beetje saai :+

Bedankt voor het meedenken!

[edit] ga nog wel even kijken of ze op kantoor nog wat van die dingen hebben staan O-)

[ Voor 26% gewijzigd door X-Kiwi op 01-03-2014 00:54 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 16:50

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

En "ondersteboven"? Dus het docking station "beneden" en dan dat de laptop dus 'rust' op het docking station. Geen idee hoe "fragiel" die connectors zijn maar allicht is dit een optie?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 16:23
En als je een plankje ophangt en het geheel daar op neerzet?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:23

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zoals Mattie112 al zei: monteer je docking station me de connector naar boven zodoende zet je je laptop in de stand.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 23:24

Stoney3K

Flatsehats!

Damic schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:33:
Zoals Mattie112 al zei: monteer je docking station me de connector naar boven zodoende zet je je laptop in de stand.
Probleem is alleen dat dan het dockingstation van de muur af dondert. De slotgaten aan de onderkant zijn namelijk zo gemaakt dat ze alleen werken met de connectoren naar beneden. Andersom valt het ding gewoon weer van zijn schroeven af.

Als je iets onder de laptop monteert waar ie met zijn voorkant op rust (net zoals bij die stand) dan moet het wel kunnen. Hoeft niet meer dan een U- of een hoekprofieltje te zijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1