Toon posts:

Freeze na de bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb een nieuwe videokaart gekocht omdat mijn pc soms een bluescreen gaf tijdens het gamen, en af en toe freeze'de. Ik dacht dat het aan de videokaart lag dus heb een nieuwe gekocht. Nu is het probleem ...erger... geworden. Nu freeze'de hij al na de piep van de bios.

In theorie is de nieuwe kaart zuiniger dus zou het niet door meer stroomverbruik kunnen vastlopen.

Ik ging van een GTX 465 naar een GTX 660
Alles werkte voorheen prima.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:54
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:27:
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht omdat mijn pc soms een bluescreen gaf tijdens het gamen
Welke BS?
Nu freeze'de hij al na de piep van de bios.
Ook wanneer je naar een ander device boot? E.G. een Linux Live CD/USB of de Windows installatie?
In theorie is de nieuwe kaart zuiniger dus zou het niet door meer stroomverbruik kunnen vastlopen.
Piekstroom kan hoger liggen, maar dit is ruimschoots voordat de BIOS uberhaupt klaar is met laden.
Alles werkte voorheen prima.
Waar bestaat dit 'alles' uit? Welke hardware heb je?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
amd a6-3640
4GB kingston ram
amd fm1 mobo weet niet precies de naam
energon 750watt

het ging om BS 101 iirc

Hij freezed na de piep, als ik de boot wil veranderen, dan freezed hij in dat menu erna.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Rotzooi.
het ging om BS 101 iirc
Meer details? Dit is te generiek.

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mar.tin schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:38:
Heb je een videoaansluiting op je moederbord? Trek de grafische kaart er eens uit en sluit je monitor daarop aan, vertoont hij dezelfde problemen?
Dit heb ik al geprobeerd, op iedere wijze als mijn nieuwe 660 erin zit, blifjt hij vasthangen. Met de oude videokaart alleen als ik aan het gamen ben, (raar genoeg niet in world of warcaft, maar wel in BF3 borderlands2 etc) Nu heb ik alleen de onboard in gebruik en ga ik kijken of iik nog steeds crash (ik denk haast van niet.)

Zou een XFX core 550watt het oplossen? :P

Meer dan BS 101 kan ik nu niet zeggen, ik zal het fotograferen als het nog eens voorkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 21:41 ]

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mar.tin schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:44:
Je kunt allicht een andere voeding proberen als het probleem blijft bestaan als je een hogere belasting hebt. Heb je toevallig een multimeter? Kun je de 12V lijn van je voeding eens meten als je de pc aanzet? Als die rot is zul je een behoorlijke dip op het voltage zien op het moment dat je hem aanzet ;)
Het heeft normaal altijd gewerkt. Nee ik heb geen multimeter. De belasting is niet te hoog, dit systeem trekt nog geen 300watt volgens mij :P

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:41:
[...]

Dit heb ik al geprobeerd, op iedere wijze als mijn nieuwe 660 erin zit, blifjt hij vasthangen. Met de oude videokaart alleen als ik aan het gamen ben, (raar genoeg niet in world of warcaft, maar wel in BF3 borderlands2 etc) Nu heb ik alleen de onboard in gebruik en ga ik kijken of iik nog steeds crash (ik denk haast van niet.)
Zou een XFX core 550watt het oplossen? :P
ja dat is heel goed mogelijk.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mar.tin schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:44:
Je kunt allicht een andere voeding proberen als het probleem blijft bestaan als je een hogere belasting hebt. Heb je toevallig een multimeter? Kun je de 12V lijn van je voeding eens meten als je de pc aanzet? Als die rot is zul je een behoorlijke dip op het voltage zien op het moment dat je hem aanzet ;)
Ik gok er op dat het om dit ding gaat: (IIG Inter-Tech - Rotzooi)
pricewatch: Inter-Tech EPS-750W

Laatst vermelde prijs ligt rond de €40,- .

Ongeveer de helft wat je voor een fatsoenlijke 750W voeding betaald :') ..

Ik acht de kans vrij groot dat de voeding dood is of op het punt staat om te gaan.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Best wel komisch eigenlijk.

http://www.inter-tech.de/...zteile&Itemid=541&lang=en

Kijk eens naar de maximale vermogensverbruik op de 12V lijn en vermenigvuldig nu eens de spanning ( 12V ) met de maximale stroomsterkte?

Dat zegt al genoeg ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 28-02-2014 21:55 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit valt me nou pas op _O- .

[ Voor 73% gewijzigd door D4NG3R op 28-02-2014 22:00 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je al uitgesloten dat het niet aan iets anders ligt? In sommige gevallen moet je je bios even resetten als je er een nieuwe videokaart inzet.

Ze rekenen wel erg luxe met die voeding :p, 2 x 12V x 23A = is echt geen 650 Watt :+.

[ Voor 23% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 28-02-2014 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:49:
Heb je al uitgesloten dat het niet aan iets anders ligt? In sommige gevallen moet je je bios even resetten als je er een nieuwe videokaart inzet.

Ze rekenen wel erg luxe met die voeding :p, 2 x 12V x 23A = is echt geen 650 Watt :+.
Zoals ik al aangeef valt er niks te veranderen omdat hij dan freezed.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je hoeft niet in de bios te komen om deze te resetten, dat zou erg vervelend zijn in veel situaties vooral met zwaar overclocken gelukkig zit er op highend moederborden vaak een knopje om de bios te resetten, op lowend moederborden haal je de baterij er voor 30 seconden uit (ik zou 1 a 2 min doen).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
haal je de baterij er voor 30 seconden uit (ik zou 1 a 2 min doen).
Batterij er uit. Stekker uit het stopcontact. 2x op de aan/uitknop drukken. Dan weet je zeker dat de BIOS gereset is en hoef je ook niet te wachten.

Verwijderd

Hallo, de pc waar Ting het over heeft is die van mij. Heb gedaan wat hier boven van mij gevraagd is en als ik hem nu opstart blijft de monitor zwart. Het licht van mijn muis/toetsenbord brand wel gewoon, maar dit stopt na ongeveer 30 seconden. Ook is er nu een extra probleem bijgekomen; hetzelfde gebeurd met de oude gpu.
Heeft iemand nog een idee?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Test eens met een fatsoenlijke voeding? Er is al meerdere malen aangekaart dat die waardeloze voeding mogelijk de oorzaak is.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 02-03-2014 15:48 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Gewoon een nieuwe voeding kopen.
Als dat het probleem niet oplost heb je op z'n minst een tikkende tijdbom eruit gehaald.

Verwijderd

Heb nu weer beeld met de onboard, kan ik nu met zekerheid zeggen dat het aan de voeding ligt? Snap natuurlijk dat die voeding vervangen moet worden. Maar zou het liefste wel eerst het component vervangen die het daadwerkelijke probleem veroorzaakt.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Opties:
- Test dit systeem met een fatsoenlijke voeding
- Test enkel je GPU in een ander systeem

Aangezien je systeem zonder GPU (De grootste verbruiker in deze setup) wel boot, is het of de GPU of de PSU welke het opgeeft. Een andere mogelijkheid is het moederbord, maar ik zou dan ook zonder GPU kuren verwachten.

Verwijderd

Heb een nieuwe voeding gekocht de XFX 550W. Met deze voeding worden dezelfde problemen vertoond. Ik heb de gpu nu erin maar heb het beeldscherm aangesloten op de onboard, dit werkt wel en heb wel beeld.
Heb het ook weer met beide kaarten getest, de GTX 465 en de 660 van MSI.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hmm. Bekijk het positief, je hebt de voeding uitgesloten en je bent zeker een tikkende tijdbom kwijt.
Heb je ander geheugen om te testen, of bestaat het geheugen uit meerdere latjes? Ik zou in dat geval eens de latjes apart proberen. Zitten ze overigens in de juiste sloten?

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Ik ga ervanuit dat ze in de goede sloten zitten, ze hebben er namelijk altijd ingezeten.
En ja ik heb 2x2GB RAM, wat je dus bedoelt is 1 latje eruit halen en hem dan weer opstarten, mocht dit niet werken het met het andere latje proberen?
Pagina: 1