NAS/Server? Zelf bouwen? Advies gewenst.

Pagina: 1
Acties:

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-02 03:11
Hallo luitjes,

Volgende maand ben ik mijn cloud storage kwijt, dus ik zat er aan te denken maar meteen een server op te zetten. Ik ben echter niet zo thuis in deze wereld dus ik zou graag wat advies willen voor het volgende gebruik:

- Storage (Audio, Video, Backups) ~4 tot 8TB.
- Seedboxje
- Git repositories, Maven, automated deployment, etc...;
- Webhosting (kleine productsites met downloads ~ 250GB bandwidth/maand);
- Mogelijk dat meerdere mensen er onafhankelijk gebruik van maken;

Nu kan ik natuurlijk vol in de overcompensatie schieten en gaan voor een 32GB ECC ZFS rig maar daar zal ik geen volop gebruik van maken denk ik.

Wat zou een gepaste oplossing zijn voor dit gebruik? NASje zal te weinig kunnen denk ik. Zelf bouwen? zo ja wat?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Is een VPS geen betere optie?

iRacing Profiel

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:02
Kijk eens naar een synology NAS die kan alles wat je wilt

Cloud ☁️

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21
Als je er nog niet zo thuis bent, dan kan ik aanraden je flink in te lezen. Zoek eerst eens wat beter hier op GoT, er zijn vele topics hieraan gewijd. Specifieke vragen kun je natuurlijk altijd nog stellen.

• kroegtijger
Jolke schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 07:49:
Als je er nog niet zo thuis bent, dan kan ik aanraden je flink in te lezen. Zoek eerst eens wat beter hier op GoT, er zijn vele topics hieraan gewijd. Specifieke vragen kun je natuurlijk altijd nog stellen.
Dat zeker natuurlijk. Neemt niet weg dat dit toch wel een wat bijzondere case is, gegeven dat de gevraagde services en storage-ruimte toch wel iets boven de gemiddelde consumenten-vraag ligt. Er zijn heel veel verschillende oplossingen mogelijk, maar wat het beste is, valt eigenlijk niet echt te bepalen op basis van de huidige informatie. We kunnen hooguit een aanzet geven tot wat mogelijk een richting van oplossing zou kunnen zijn.

iRacing Profiel

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De storage moet op een Synology toch ook geen probleem zijn? Ik draai 4x 3TB in SHR. 4 x 4TB is ook mogelijk. De services kan ik dan weer niet beoordelen. Maar goed, dat geeft kroegtijger al aan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• kroegtijger
Jorgen schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:27:
De storage moet op een Synology toch ook geen probleem zijn? Ik draai 4x 3TB in SHR. 4 x 4TB is ook mogelijk. De services kan ik dan weer niet beoordelen. Maar goed, dat geeft kroegtijger al aan.
Voor wat betreft capaciteit volstaat het natuurlijk prima, maar of het ook qua performance volstaat vraag ik me af. De processoren op een consumenten-NAS zijn toch aanzienlijk minder krachtig dan op een zakelijk model, en ik vrees dat als het plan is om flink het ding te belasten een consumenten-NAS niet meer gaat volstaan.

iRacing Profiel

Pagina: 1