Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 20:54

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Hey,

Ik zit heel erg te twijfelen of ik de Sony Gold Wireless Headset moet kopen. Ik ben een van de op het moment weinige trotse bezitters van een PS4, en ik heb er nu al een 2.1 setje op aangesloten. Ik ben daar erg tevreden mee, maar toen deze headset aangekondigd werd, was ik meteen erg geïnteresseerd.

Het is een 2.0 headset, maar maakt gebruik van Virtual Surround Sound. Ik weet dat surround sound dan gesimuleerd word, maar is het ook goed?

Ik heb nog nooit surround sound gehoord, laat staan ermee gegamed, maar is het voor €86 ook een goed ding?

Ook weet ik dat je een companion app op je PS4 kan zetten waardoor je je eigen sets kan maken, en sets kan downloaden voor spellen.

Samengevat: Is virtueel Surround Sound goed, en is €86 een goede prijs voor deze headset?

-Max

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Bump. (Mag ik hier bumpen, werkt dat überhaupt? xD )

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:02
kijk anders even in het ps4 forum. Daar staan een aantal korte ervaringen van mensen die de headset hebben.

[PS4] PlayStation 4 - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxForce800

MaxForce800

De enige echte.

Topicstarter
Ok, ik heb besloten om hem te kopen en hij werkt goed. Ik ben geen écht surround sound gewend, en dit virtuele surround sound klinkt erg goed. Toch bedankt voor de hulp!

Hennig an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Mijn eerste indruk van de GOLD Wireless Headset 2.0 Virtual 7.1
(Mijn eerste review)
Het materiaal van de headset is van kunststof en het voelt allemaal niet erg duurzaam aan. Een zwart matte plastic materiaal is gebruikt en de vouwbare oortjes lijken niet erg stevig. De tijd zal laten zien of ze ook echt stevig zijn.

Verder nemen de oorschelpen je oren helemaal in. De headset zit goed tijdens het gamen. Geen last gehad van irritaties tijdens het gamen. De oorschelpen zijn verstelbaar mocht dat nodig zijn.

Belangrijkste vraag: Hoe zit het met het geluid van deze headset.
Ik heb de companion app gedownload op de ps4 en met deze app is het mogelijk om verschillende EQ's op je headset te uploaden. Jammer dat dit alleen kan door met de usb kabel de headset aan je ps4 te pluggen. Ik heb de shooter EQ erop gezet en heb gelijk BF4 opgestart. Ik moet zeggen dat ik versteld stond van het geluid. Het geluid bij het afvuren van kogels en de kogelresten die op de grond vallen. het leek alsof ik veel meer geluid kon horen. Het gamen krijgt een ander dimensie. Doordat het virtueel 7.1 geluid is wordt er softwarematig zo een geluid gegenereerd en ik moet zeggen dat het best goed is. bijv: er vloog een helikopter en het geluid was geweldig. ik heb mezelf betrapt door echt in mijn kamer te zoeken naar de helikopter ( haha )

Chat
Ik heb tijdens het gamen een party gestart en tijdens het gamen was de tegenpartij goed te verstaan en ik was ook goed te verstaan door te tegenpartij. Geen gedoe met kabeltjes voor de microfoon en geen aparte microfoon die uitsteekt. Microfoon is goed verwerkt en deze zie je niet.

(een paar posts terug is te lezen dat op de een of andere manier door het hoger of lager zetten van de chat volume je de tegenpartij op mute zet. Dit was nergens terug te lezen in de gebruiksaanwijzing)

Conclusie: Tot op heden heb ik nooit een game gespeeld met zo een headset. Ik heb dan ook geen referentiemateriaal en ervaring met andere headsets.
ik kan het geluid wel vergelijken met n de luidsprekers van mijn samsung LED TV en het verschil is duidelijk te horen. Ik heb nu het gevoel dat ik veel meer hoor en het surround geluid brengt het gamen naar een andere dimensie. Ik vind het een goede aankoop.
Het is een headset met een goede prijs kwaliteit verhouding.
Toch heb ik het gevoel dat deze headset bestemd is voor de reguliere gamer en niet voor de hardcore gamers.

Ik zou deze headset aanraden.
Om te spreken in tweakers taal zou ik deze headset een score van een 4 geven
SCORE: GOED
+ Goed geluid
+ Virtual surround 7.1
+ Prijs/kwaliteit verhouding

- Materiaal kunststof
- Niet duurzaam
- USB kabel voor uploaden EQ

SCORE: GOED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag maar is dit dezelfde als bij Intertoys wordt verkocht?

Daar staat namelijk geen vermelding van Gold op, maar de verwijzingen naar diverse winkels komen hier ook mee overeen dus vroeg ik me af of er nou twee versies van zijn of dat het een en dezelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 12:22
In Nederland heet het inderdaad niet de Gold wireless headset. Dat is de naam die het in Amerika gekregen heeft.
Hier heet het de Sony Wireless headset 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie. Dat wilde ik even zeker weten voordat ik met de verkeerde aan kom zetten voor mijn zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07-2024
Weet iemand of het mogelijk is om met deze headset ingame geluid van de PS4 te combineren met chatgeluid van Teamspeak?

Dus geluid van de PS4 en PC/Laptop tegelijk. Ik weet dat andere headsets het wel kunnen maar weet niet wat de mogelijkheden zijn met deze headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Volgens mij kun je draadloos maar 1 signaal doorkrijgen

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:22
Misschien een handige tip:

De Sony Gold Wireless koptelefoon werkt ook probleemloos met de iPad en iPhone. De wireless USB-adapter kan via een Lightning naar USB-adapter aangesloten worden. Heb het hier met een Camera Connection Kit 5+1 in 1 adapter getest op zowel iPhone als iPad en iOS 7.1.2. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
hoi,

weet niet of er nog iemand in dit topic zit maar wil deze ook aanschaffen, ik ben zelf alleen drager van een bril in de avond als ik heel de dag mijn lenzen ingehad heb, en vroeg me af hoe het comfort daarbij is? heb op t moment de px4 maar die doet best wel zeer na een uurtje..

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersincap
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 10:10
Tweakers,

In december '14 heb ik deze headset gekocht en ik ben zeer tevreden. Alleen heb ik 1 punt wat wel raar vind:

deze week heeft een andere gamer uit ons groep ook dezelfde headset gekocht, maar als ik met hem chat dan klinkt zijn stem "verkouden". Hij geeft aan dat het ik ook "verkouden" klink bij hem.. de resterende gamers gebruiken de standaard headset van sony. Bij hun merken wij niks..

Kunnen jullie mij hierbij helpen? Is er een instelling die ik moet aanpassen/wijzigen? Doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
supersincap schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:10:
Tweakers,

In december '14 heb ik deze headset gekocht en ik ben zeer tevreden. Alleen heb ik 1 punt wat wel raar vind:

deze week heeft een andere gamer uit ons groep ook dezelfde headset gekocht, maar als ik met hem chat dan klinkt zijn stem "verkouden". Hij geeft aan dat het ik ook "verkouden" klink bij hem.. de resterende gamers gebruiken de standaard headset van sony. Bij hun merken wij niks..

Kunnen jullie mij hierbij helpen? Is er een instelling die ik moet aanpassen/wijzigen? Doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt.
Ik en een maat hebben deze koptelefoon ook. Merk daar niks van in ieder geval?
Zit er een verschil in als je de koptelefoon bedraad gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersincap
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 10:10
Hiervoor was ik de enige met de deze headset en heb er weinig van meegekregen. Toen we allebei nog bedrade headsets hadden was het zuiver geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
supersincap schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:29:
Hiervoor was ik de enige met de deze headset en heb er weinig van meegekregen. Toen we allebei nog bedrade headsets hadden was het zuiver geluid.
Nee ik bedoel als je nu de wireless headset bedraad aansluit. Zit gewoon een kabeltje in de verpakking.

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Weet iemand waar ik redelijk goedkoop een lange oplaadkabe voor deze headste (3.5mm, Micro-USB) minimaak 2,5 meterl kan kopen. Die het ook doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Mouse_NL op 12-09-2015 12:41 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 13:39
Mouse_NL schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:40:
Weet iemand waar ik redelijk goedkoop een lange oplaadkabe voor deze headste (3.5mm, Micro-USB) minimaak 2,5 meterl kan kopen. Die het ook doet.
Amazon.de of uk.

Veel keus in alle lengte en kleurtjes. Al regelmatig vele kabels besteld.

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Svennos1 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:43:
[...]

Amazon.de of uk.

Veel keus in alle lengte en kleurtjes. Al regelmatig vele kabels besteld.
thnx,

Iphone 5 -- eerste Iphone

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Werkt deze ook op de pc?

• Kashika
Ja. USB aansluiten en dan installeren de drivers vanzelf.
Zowel OSX als Windows ondersteunen het.
Pagina: 1