Omdat ik het idee heb dat mijn huidige router langzaam aan het sterven is ben ik op zoek naar een nieuwe.
Aangezien ik mij niet wil verdiepen in alternatieve firmware, schrijf ik deze langzaam aan af.
Is niet meer stabiel en dat is toch voorwaarde nummer 1.
Aangezien ik langzaam aan het denken ben aan network storage, is de keuze gevallen op Asus.
Alleen heb ik ff geen idee welke.
Heb gekeken naar de volgende modellen: RT-N66U, RT-AC66U en de RT-N65U.
Dit ook vanwege het feit dat deze routers kunnen downloaden (BT/NZB).
Lijkt me een aardige functie voor in de nabije toekomst.
Nu neig ik zelf naar de N65U, dit eigenlijk hoofdzakelijk vanwege de USB 3 aansluiting waar ik dan een HDD aan kan hangen. Ik ga ervan uit dat de usb3 snelheid nut heeft.
Kan natuurlijk een verkooppraatje zijn, maar dat durf ik niet te zeggen.
Ik heb weinig verstand van routers en netwerken, dus zoek eigenlijk iets wat redelijk plug and play is.
Mijn situatie thuis:
2 verdiepingen en een aanbouw van een dikke 10 meter naar achteren.
Via utp aangesloten mijn dreambox.
Via wifi 2 pc's (waarvan er 1 op zolder staat.1 op BG), 1 laptop (1ste verdieping), 1 tablet en verschillende mobieltjes.
Zouden jullie een lichtje op mijn situatie kunnen schijnen??
Aangezien ik mij niet wil verdiepen in alternatieve firmware, schrijf ik deze langzaam aan af.
Is niet meer stabiel en dat is toch voorwaarde nummer 1.
Aangezien ik langzaam aan het denken ben aan network storage, is de keuze gevallen op Asus.
Alleen heb ik ff geen idee welke.
Heb gekeken naar de volgende modellen: RT-N66U, RT-AC66U en de RT-N65U.
Dit ook vanwege het feit dat deze routers kunnen downloaden (BT/NZB).
Lijkt me een aardige functie voor in de nabije toekomst.
Nu neig ik zelf naar de N65U, dit eigenlijk hoofdzakelijk vanwege de USB 3 aansluiting waar ik dan een HDD aan kan hangen. Ik ga ervan uit dat de usb3 snelheid nut heeft.
Kan natuurlijk een verkooppraatje zijn, maar dat durf ik niet te zeggen.
Ik heb weinig verstand van routers en netwerken, dus zoek eigenlijk iets wat redelijk plug and play is.
Mijn situatie thuis:
2 verdiepingen en een aanbouw van een dikke 10 meter naar achteren.
Via utp aangesloten mijn dreambox.
Via wifi 2 pc's (waarvan er 1 op zolder staat.1 op BG), 1 laptop (1ste verdieping), 1 tablet en verschillende mobieltjes.
Zouden jullie een lichtje op mijn situatie kunnen schijnen??