Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Electric Vibes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 22:34
Ik heb zojuist geprobeerd om een custom rom te zetten op mijn Motorola Razr HD XT925 met Jelly Bean 4.1.2

Hiervoor vond ik deze tool:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2241788

en runde ik de .bat:
11) Root Your Phone (Motochopper Method)
12) Unlock Your Bootloader (Motopocalypse Method)
13) Step By Step Guide To Check If Your Bootloader Is Unlocked
14) Remove Bootloader Unlock Warning
15) Flash TWRP Custom Recovery 2.5.0.0

nu liep ik bij Flash TWRP tegen een error aan
Cannot load 'twrp/twrp-2.5.0.0-recovery-vanquish.img'

ook kwam ik erachter dat de bootloader unlock warning helemaal niet verwijderd is, en dat ik door op de power button en dan AP fastboot te selecteren, juist alleen die warning krijg en vervolgens niet fastboot maar standaard android boot. Ook krijg ik als ik nu boot in recovery een dood android icoontje te zien. Kortom, zowel mijn fastboot als recovery partition werken beiden niet meer door die tool. Ik had hem nooit moeten gebruiken ben ik bang. Maar ik kan dus wel gewoon nog booten en ik heb root access dus ik hoop dat hier iemand mij kan vertellen of ik mijn fastboot nog kan repareren. Een factory reset resette helaas geen van beiden.

Edit: ik heb net een root app gevonden waarmee ik toch nog kan booten naar de recovery partitie. De standaard manier werkt nog steeds niet maar ik heb nu wel een custom rom kunnen installeren.
ik vraag me nu alleen nog af hoe je de standaard manier kan fixen om de recovery partitie te starten? Dit lijkt me wel handig te kunnen mocht ik ooit niet in staat zijn om de root app te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Electric Vibes op 28-02-2014 23:06 ]

• Electric Vibes
ok nieuw probleem, ik heb cyanogenmod 11 andoird 4.4 kitkat geinstalleerd maar was vergeten de Gapps te installeren in de recovery mode, en kan nu dus geen apps installeren, en dus ook geen razr toolkit. Dit was de app waarmee ik bootte naar de recovery partitie. Ik heb gezocht naar een apk versie hiervan maar kan deze niet vinden en het lukt me ook niet om met tools deze als apk van de google play store te downloaden. Ik zit nu dus als het ware vast in de cyanogenmod zonder apps.

• Electric Vibes
ik vond onder developer opties in CM een manier om te rebooten in recovery gelukkig. Jammer dat er niemand anders reageert. Hopelijk kan dit topic nog dienen als hulp voor anderen of komt er toch nog iemand met een oplossing voor mij om mijn standaard manier van in de recovery/fastboot te komen (ik denk de bootloader) te repareren.

Verwijderd

Volgens mij kun je prima een APK van de play store vinden, die zit denk ik in de Gapps package gezipt. Die kun je met ADB naar je toestel pushen als ik het me goed herinner. Een andere tip is om geen bat bestandjes te draaien maar via een tutorial alles stap voor stap handmatig te doen zodat je weet wat je doet en ook exact weet wat er mis gaat en in welke stap. Je kunt overigens clockworkmod recovery installeren, dat is een handige tool voor flashen en backups.

• Electric Vibes
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:40:
Volgens mij kun je prima een APK van de play store vinden, die zit denk ik in de Gapps package gezipt. Die kun je met ADB naar je toestel pushen als ik het me goed herinner. Een andere tip is om geen bat bestandjes te draaien maar via een tutorial alles stap voor stap handmatig te doen zodat je weet wat je doet en ook exact weet wat er mis gaat en in welke stap. Je kunt overigens clockworkmod recovery installeren, dat is een handige tool voor flashen en backups.
had ik maar van tevoren die tip van geen bat bestanden te gebruiken gehoord, nu is m'n bootloader kapot. Ik heb al clockworkmod geinstalleerd en alles werkt prima op cm 10.1, toch maar terug gegaan vanaf cm 11 na te hebben geleerd wat een nightly build inhoudt :P. Apk van google play had ik geinstalleerd maar werkte niet, maar die in Gapps zip wel gelukkig.