Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc herkent geen UTP kabel.

Pagina: 1
Acties:

• Kratos23
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-08-2021
Hallo,

Ik heb vandaag een Cat6 Utp kabel gekocht. Mijn PC maakt normaal gebruik van een TP link wireless adapter die extern is aangesloten. Nadat de kabel was aangesloten werd het niet herkend door mijn pc. Vervolgens heb ik het aangesloten op me laptop maar daar werkte het ook niet. Ik heb toen een ander kabel gebruikt die uiteindelijk ook niet werkte.Nu is mijn vraag of het software gerelateerd is. Ik zou het heel fijn vinden als jullie een oplossing hiervoor kunnen bedenken.

Groetjes,

Talha

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan vermoed ik dat je een 1gbit cross kabel hebt... De straits zijn gelijk..

Een cross-cable gebruik je over het algemeen zonder switch/hub/router, dus van PC naar PC direct.

Die werken dus niet op een 100mbit switch...

Kijk maar eens naar het verschil tussen de pinbezetting in de RJ-45 plug: NT FAQ

Ey!! Macarena \o/

• Kratos23
Nee ik heb het zelf gemaakt in de volgorde van PC-HUB. Ik heb het net uitgeprobeerd op de laptop van me zus en daar werkt het kabel wel. Ik heb ook nog geprobeerd om een Lan driver te downloaden voor mijn moederbord maar dat helpt ook niet. Ik denk dat ik maar een fresh install van windows moet doen en direct de utility dvd van gygabite moet instaleren.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RaZ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:35:
Dan vermoed ik dat je een 1gbit cross kabel hebt... De straits zijn gelijk..

Een cross-cable gebruik je over het algemeen zonder switch/hub/router, dus van PC naar PC direct.

Die werken dus niet op een 100mbit switch...

Kijk maar eens naar het verschil tussen de pinbezetting in de RJ-45 plug: NT FAQ
Dat maakt tegenwoordig niet meer uit dankzij de auto-sensing van de NIC. Als jij een crossover kabel tussen je systeem en switch/router/modem hangt, zal 't gewoon werken.

@Kratos23:
Wat precies werkt niet? Zie je link activiteit op de NIC zelf (knipperen er lichtjes)? Zegt Windows iets? Is op de laptop de NIC niet in power save uitgeschakeld of anderzijds niet volledig functioneel?

Wil je echt weten of 't met je OS te maken heeft, dan hoef je niet een hele nieuwe installatie te doen, maar kan je het testen met een Linux Live CD, zoals Ubuntu of Fedora bijvoorbeeld hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Zijn beide kanten wel:

oranje-wit
oranje
groen-wit
blauw
blauw-wit
groen
bruin-wit
bruin

In die volgorde? Zie je aan de bovenkant wel alle kopertjes? Is het ook wel een koperen kabel? Heb je de ethernet kaart geprobeerd te forceren op 100mbit-half en zo je weg omhoog geprobeert te werken? Branden er lampjes op de NIC? Wordt er een IP uitgedeeld via DHCP? Wel in een switch-poort gestoken in plaats van de WAN-poort? Hoe ligt je NIC er bij in device manager? (serieus dit is geen reden om een re-install te doen...)

Je zegt overigens niet waar de andere kant in zit... alleen dat je een kant in je PC hebt gestoken.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 28-02-2014 22:06 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hero of Time schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:00:
[...]

Dat maakt tegenwoordig niet meer uit dankzij de auto-sensing van de NIC. Als jij een crossover kabel tussen je systeem en switch/router/modem hangt, zal 't gewoon werken.
[..]
Weet je dat heel zeker. Cross-kabel voor 100mbit en 1gbit zijn anders. Wellicht dat het werkt op een 1gbit nic, al kan ik mij prima voorstellen dat een 100mbit nic daar niks van snapt.

Ey!! Macarena \o/

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RaZ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:20:
[...]

Weet je dat heel zeker. Cross-kabel voor 100mbit en 1gbit zijn anders. Wellicht dat het werkt op een 1gbit nic, al kan ik mij prima voorstellen dat een 100mbit nic daar niks van snapt.
1 kant hoeft 't maar te snappen. Het maakt dus niet uit of je nou een 100 Mbit switch, router of desnoods een hub gebruikt, als je computer of laptop een gigabit poort heeft (tegenwoordig hebben ze allemaal auto-sensing) zal 't werken.

Wat Umbrah zegt is ook een goede, is de kabel wel helemaal in orde, zijn dus alle aders wel goed in de kop gedrukt? Het klinkt namelijk of dat je bij de laatste test de kabel net wat harder hebt aangedrukt en daardoor het missende contact maakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kratos23
Alle lichten knipperen zowel de bij het moederbord als op de router. Als ik bij computer>eigenschappen>apparaatbeheer kijk staat er een vraagteken bij ethernet controller. Ik heb geprobeerd om de drivers van mijn moederbord te herinstalleren maar dat werkt ook niet.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Screenshot device manager inclusief network adapters uitgevouwen graag!. Voorbeeld:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tXlMCAxAUmHmHqof4NOxdxKF/full.png

Vertel tevens eens wat voor moederbord je hebt, wat voor netwerkkaart, en wat voor switch.

• Kratos23
Ik heb een Gigabyte GA-970A-UD3 moederbord. Ik weet niet hoe ik de netwerkkaart,controller en switch moet achterhalen.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Ga eerst maar eens naar de website van Gigabyte, en installeer alle drivers die bij dat moederbord horen...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

De switch is een kwestie van even het kastje beetpakken, en kijken wat er op staat...

Wat de ethernet controller betreft, volgens: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3907#dl

zit er een Realtek NIC op het moederbord. Geloof dat die link bovenaan ook een "download" knop heeft voor de driver. Misschien moet je er maar eens op drukken...

• Kratos23
Umbrah schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:49:
De switch is een kwestie van even het kastje beetpakken, en kijken wat er op staat...

Wat de ethernet controller betreft, volgens: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3907#dl

zit er een Realtek NIC op het moederbord. Geloof dat die link bovenaan ook een "download" knop heeft voor de driver. Misschien moet je er maar eens op drukken...
Afbeeldingslocatie: http://www.imageurlhost.com/images/6bp7nzyuosqr3nc2u_thumb.png

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Net wat ik dacht. Ga eens de moederbord website op en download je NIC driver maar eens.
Pagina: 1