Vorige week een AldiTalk pakket gekocht bij de lokale Aldi. Vandaag een Samsung S4 binnengekregen, maar nu past de mini-SIM natuurlijk niet in de telefoon. Dus de Helpdesk gebeld van Medion Mobile. Daar kunnen ze de SIM vervangen door een micro-variant, maar dan mag ik wel 9 EUR betalen voor de nieuwe SIM.
Nu denk je dat had je kunnen weten. Niet dus, want op de verpakking staat het nergens, op de website niet en als ik ga kijken op de NL-website wat voor telefoon ik kan gebruiken staat er :
U kunt gebruik maken van een ALDI TALK MEDION toestel en meestal ook van een ander apparaat, mits dat GSM 1800 en GSM 900 ondersteunt. Dat is het geval bij alle Dual band, triband en UMTS-mobiele telefoons. Meer informatie hierover vindt u in de handleiding van uw mobiele telefoon. Uw telefoon dient SIM-lock vrij te zijn.
Op de BE-website staat dit:
ALDI TALK biedt kosteloos de combi SIM / Micro SIM kaart aan.
Terugsturen van de normale ALDI TALK SIM-kaart is niet nodig.
Houdt u er rekening mee dat uw normale ALDI TALK SIM-kaart na activatie van de combi SIM / Micro SIM kaart automatisch wordt gedeactiveerd en niet meer bruikbaar is.
U kunt de kosteloze Micro-SIM via onze Klantendienst als volgt bestellen:
- Via uw GSM: 1976 (via ALDI TALK 0,13 €/min)
- Vanaf het Belgische vaste telefoonnetwerk: 02-2006200 of 0486-191976.
De oproepen worden door de operator van uw vaste telefoonnetwerk aangerekend.
De gegevens welke de klantendienst nodig heeft om u de kosteloze combi SIM / Micro SIM kaart toe te sturen zijn de volgende:
- Beide pukcodes (deze vind u op het formulier wat u bij aankoop heeft gekregen. Hierop staan ook uw telefoonnummer en simkaartnummer)
- Het ALDI TALK telefoonnummer (deze moet wel geactiveerd zijn).
- Het adres waar de combi SIM / Micro SIM kaart naar toe gestuurd moet worden.
U kunt een combi SIM / Micro SIM kaart nodig hebben wanneer u bijvoorbeeld een iPad (Micro SIM kaart) en een oudere GSM (standaard SIM kaart) gebruikt. Op deze manier kunt u uw simkaarten omwisselen
Ik kan ook die van Duitsland geven, maar daar staat zo beetje hetzelfde.
Terug gaan met het pakket naar de Aldi is ook niet mogelijk, want het pakket is open gemaakt
*UPDATE* ik heb de 'tweaker' schoenen maar aangetrokken en het mini-sim naar een macro sim geknipt. en het werkt
Nu denk je dat had je kunnen weten. Niet dus, want op de verpakking staat het nergens, op de website niet en als ik ga kijken op de NL-website wat voor telefoon ik kan gebruiken staat er :
U kunt gebruik maken van een ALDI TALK MEDION toestel en meestal ook van een ander apparaat, mits dat GSM 1800 en GSM 900 ondersteunt. Dat is het geval bij alle Dual band, triband en UMTS-mobiele telefoons. Meer informatie hierover vindt u in de handleiding van uw mobiele telefoon. Uw telefoon dient SIM-lock vrij te zijn.
Op de BE-website staat dit:
ALDI TALK biedt kosteloos de combi SIM / Micro SIM kaart aan.
Terugsturen van de normale ALDI TALK SIM-kaart is niet nodig.
Houdt u er rekening mee dat uw normale ALDI TALK SIM-kaart na activatie van de combi SIM / Micro SIM kaart automatisch wordt gedeactiveerd en niet meer bruikbaar is.
U kunt de kosteloze Micro-SIM via onze Klantendienst als volgt bestellen:
- Via uw GSM: 1976 (via ALDI TALK 0,13 €/min)
- Vanaf het Belgische vaste telefoonnetwerk: 02-2006200 of 0486-191976.
De oproepen worden door de operator van uw vaste telefoonnetwerk aangerekend.
De gegevens welke de klantendienst nodig heeft om u de kosteloze combi SIM / Micro SIM kaart toe te sturen zijn de volgende:
- Beide pukcodes (deze vind u op het formulier wat u bij aankoop heeft gekregen. Hierop staan ook uw telefoonnummer en simkaartnummer)
- Het ALDI TALK telefoonnummer (deze moet wel geactiveerd zijn).
- Het adres waar de combi SIM / Micro SIM kaart naar toe gestuurd moet worden.
U kunt een combi SIM / Micro SIM kaart nodig hebben wanneer u bijvoorbeeld een iPad (Micro SIM kaart) en een oudere GSM (standaard SIM kaart) gebruikt. Op deze manier kunt u uw simkaarten omwisselen
Ik kan ook die van Duitsland geven, maar daar staat zo beetje hetzelfde.
Terug gaan met het pakket naar de Aldi is ook niet mogelijk, want het pakket is open gemaakt
*UPDATE* ik heb de 'tweaker' schoenen maar aangetrokken en het mini-sim naar een macro sim geknipt. en het werkt
[ Voor 7% gewijzigd door steven2 op 02-03-2014 05:37 ]
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001