Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tor Project messagingdienst

Pagina: 1
Acties:

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo

'Tor Project komt met nieuwe anonieme messagingdienst voor pc's en Macs'
Persoonlijk vind ik dat een hele rare titel. Sinds wanneer zijn pc's van Apple geen pc's meer?
Omdat jullie Apple pc's apart vermelden als pc's, dacht ik dat jullie met 'pc's' Windows computers bedoelden. Maar er blijkt ook een client te komen voor Linux. Dus dat zijn dan blijkbaar weel wel pc's.

Hardware(pc) en software(mac) wordt hier naast elkaar gezet, om hetzelfde te bedoelen. Dat is volgens mij raar.

Of ben ik de enigste die dat raar vind?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:15

Fiber

Beaches are for storming.

Sinds de IBM PC en de IBM PC compatibele computers weet 'iedereen' dat met een PC een computer met Intel X86 architectuur bedoeld wordt waar meestal, maar niet altijd, een versie van Microsoft Windows op draait. Sinds 2006 of zo vallen daar ook Mac's onder omdat Apple ook is overgestapt van PowerPC naar Intel architectuur, maar in het algemene spraakgebruik is een Mac toch wel iets anders dan een PC.

Of zoals wikipedia het netjes zegt:
IBM PC-compatibel verwijst naar een klasse computers die de meerderheid van de markt voor kleine computers (microcomputers) uitmaakt tegenwoordig. Ze zijn gebaseerd op de originele IBM PC, zonder de medewerking van IBM. Ze gebruiken de Intel x86-architectuur, of een architectuur die deze emuleert, en kunnen onderling verwisselbare hardware gebruiken. Naar deze computers werd ook verwezen als PC-klonen, of tegenwoordig gewoon pc's
Wikipedia: IBM PC-compatibel

En je bent niet de enigste maar de enige... :z

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 28-02-2014 17:55 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Carharttguy
Jouw grammar opmerking klopt volledig.

Maar de rest.. Volgens mij heeft tegenwoordig het "iedereen" over een personal computer, en niet meer over IBM PC. En zoals wikipedia zegt:
Hoewel de term dus in het begin voornamelijk gebruikt werd voor IBM Personal Computers, en later voor IBM PC-compatibele computers, wordt de term tegenwoordig gebruikt voor alle computers voor individueel gebruik.
En onder 'tegenwoordig' mogen we toch makkelijk de laatste 5 jaar zeggen.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:47

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Carharttguy
Vooral Mac wil dat onderscheid behouden. Voor de rest zie ik het verschil niet.
Maar goed, blijkbaar ben ik een van de weinige mensen die zich daar aan stoort :P Ik wil ook niet overkomen als een Mac basher, want dat ben ik niet. Ik zie ze gewoon als gelijke.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk eens op een willekeruige doos software (bijvoorbeeld games) in een winkel. Daar staat PC & Mac ook ook appart vermeldt. Als men er voor zou kiezen om daar Windows en Mac-OS, en dekt het ook de lading niet. Is het Windows RT, Windows Phone, Windows 7/8, OS-X, iOS.. etc..etc..

Het verschil tussen PC & Mac snapt ook iedereen wel. Behalve de die-hard techneuten wordt Tweakers ook bezocht door mensen met minder inhoudelijke kennis, en voor die doelgroep is het dan ook direct helder ;)

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1