Hulp gevraagd; video kaart word niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Dr Happy Feet
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik ben gister begonnen met het samenstellen van mijn eerste pc (yaay) na wat gezeik met een mobo die toast bleek te zijn (altijd leuk) vanmorgen voor het eerst in de bios kunnen kijken.

specs:
mobo: Biostar H77U3
ram; 2x 4GB kingston DDR3
CPU: I5-3470 @ 3.2Ghz
GPU: Asus GT 8800 @ 512MB
SPU; Antec VP450P 450W
Monitor: (placeholder) LG Flatron W1941S

Alles is netjes aangesloten (hulp gevraagd van doorgewinterde builder, toch spannend de eerste keer). Nu doen de volgende problemen zich voor;
1. De GT8800 word NIET herkend door Windows, staat ook NIET in device manager, installeren van drivers loopt dus ook vast, want de installatie vind geen compatibel product.
2. Van de onboard I/O (VGA, DVI, HDMI) geeft alleen de VGA poort signaal.

Ik heb inmiddels geprobeerd:

- video kaart in de andere PCIe slot (zit nu in de 3.0 heb ook een 2.0)
- onboard GPU uitschakelen, was een ramp, geen enkel signaal meer -> cmos reset
-bios update, geen merkbare verandering, onboard I/O nog steeds geen signaal(op vga na), video kaart word niet herkend.
- Intel HD Graphics driver update, mooi nieuw jasje software.... geen verandering op de I/O poorten

Ik loop op een dood spoor, googlen levert hier en daar wat interessants op maar geen directe oplossingen.
de PC zelf draait inmiddels, de fan op de GT8800 draait ook continu.

Ik hoop dat er iemand met veel meer ervaring met dit soort geintjes een gouden tip heeft.

Verwijderd

Word je gpu wel herkend in bios ?
Elke uitgang van je gpu al geprobeerd ipv onboard?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 17:52 ]

• Dr Happy Feet
Ik heb bijde (van de 2 dvi) geprobeerd zonder succes.
In de bios heb ik de kaart niet terug kunnen vinden, maar dat kan ook te maken hebben met mijn gebrekkige ervaring. In ieder geval niet in het menu waar ik de onboard graphics uit kon schakelen...

EDIT: Update
de SLIe met een oude radeon kaart getest, niets mis mee. Ook op de dvi poort (van de radeon) netjes beeld...
dus er valt wel te concluderen dat de GT 8800 naar de maan is.

Dan blijft enkel mijn andere vraag over; waarom krijg ik geen beeld op mn onboard dvi port (minder relevant maar ik wil het toch graag weten)

[ Voor 40% gewijzigd door Dr Happy Feet op 28-02-2014 18:58 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Dat GeForce 8800's kapot gaan is vrij bekend, staat ook een leuk verzamel topic hier op GoT.
Sommige werken nog nét aan dat ze beeld geven, maar zijn dan al zover 'heen' dat de driver niet meer te installeren is (anderen doen helemaal niks meer, gewoon zwart beeld, ligt er maar net aan welke BGA bolletjes gebarsten zijn).

Dat je onboard geen beeld geeft komt waarschijnlijk omdat, ondanks dat ie niks doet, er nog die 8800 in het PCI-e slot zit. Veel onboard GPU's schakelen vanzelf uit zo gauw er een PCI-e kaart geplaatst word (of die nou werkt of niet).

• Dr Happy Feet
klinkt logisch... maar ik heb er 1 opmerking bij:
want toen de GT88000 in de slot zat, had ik alleen beeld op mn onboard VGA poort... Toen ik de radeon er in zette had ik geen beeld meer op de onboard vga (klopt met wat je schrijft) maar beeld op de poorten van de kaart.

Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk, maar in ieder geval bedankt!