Ik heb een probleem met mijn floppy drive na een upgrade van een pheonom 2 954 naar een FX-8120. Bij de pre boot (dus voor de POST) gaat mijn floppy leeskop helemaal naar voren (naar de draaischijf toe) maar tijdens de pre boot wil hij veel meer naar voren, maar dat kan helemaal niet omdat hij al op zijn verste staat. Dus hij blijft naar voren en naar voren gaan en geeft daarbij een afschuwelijk geluid. Na 2 of 3 x proberen stop hij daarmee omdat dan de POST in werking word gesteld. Na de POST gaat de floppy weer terug naar achteren en functioneert de floppy verder normaal.
Ik heb dit getest met meerdere floppy en het licht echt aan het moederbord 100%
Maar het geluid is afschuwelijk en ik betwijfel of het wel goed is voor de het motortje. In het kort ik wil er gewoon van af. De floppy heb ik echt nodig omdat dit voor mijn bijbaan is. Een oude PC erbij kopen is geen optie omdat ik niet weet hoelang ik dit werk kan doen. Ook een USB floppy is geen optie omdat er wer eens 5 inch floppy voorbij komen en die moet ik ook overzetten.
Docter Debug gaat tijdens de pre boot heel snel over van 46 naar 48/49 dat doet hij ook als de floppy niet verbonden is. Maar door dat gaat de floppy wel zo doen.
Verder heb ik Bios 1.70 en Bios Beta L1.70A, maar beiden lossen het probleem niet op. Ik sluit alleen maar 1 floppy aan en heb dus altijd een A: nooit een B:
Onderdelen:
AMD FX 8120
Asrock 890FX Deluxe4
Teac Floppy 5 inch (meestal niet aangesloten)
Mitsumi 3 inch Diskette/SD card reader
Ik heb dit getest met meerdere floppy en het licht echt aan het moederbord 100%
Maar het geluid is afschuwelijk en ik betwijfel of het wel goed is voor de het motortje. In het kort ik wil er gewoon van af. De floppy heb ik echt nodig omdat dit voor mijn bijbaan is. Een oude PC erbij kopen is geen optie omdat ik niet weet hoelang ik dit werk kan doen. Ook een USB floppy is geen optie omdat er wer eens 5 inch floppy voorbij komen en die moet ik ook overzetten.
Docter Debug gaat tijdens de pre boot heel snel over van 46 naar 48/49 dat doet hij ook als de floppy niet verbonden is. Maar door dat gaat de floppy wel zo doen.
Verder heb ik Bios 1.70 en Bios Beta L1.70A, maar beiden lossen het probleem niet op. Ik sluit alleen maar 1 floppy aan en heb dus altijd een A: nooit een B:
Onderdelen:
AMD FX 8120
Asrock 890FX Deluxe4
Teac Floppy 5 inch (meestal niet aangesloten)
Mitsumi 3 inch Diskette/SD card reader
TIME TO UPGRADE !!!