Toon posts:

Alternatieve Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een pc besteld bij Azerty met een Gigabyte Radeon R9 280X 3GB Video Card.
Echter deze videokaart is vrij lastig leverbaar, ook bij andere leveranciers.

Aangezien ik mijn hele build bij Azerty heb besteld, zou ik het liefst mijn videokaart daar ook bestellen.

Mijn cpu is een AMD FX-8350. Het moederboord is een ASRock 970 Extreme3 R2.0.

Mijn vraag is nu, is er één goede alternatieve videokaart die het liefst leverbaar is op een korter termijn?

P.s. Dit is mijn eerste post op het forum, ik hoop dat deze post volgens de regels is.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ze hebben daar helemaal geen R9 280X op voorraad.
Je kunt kijken naar deze: http://azerty.nl/8-3921-4...hd-7970-dd-edition-g.html
Bijna dezelfde kaart, alleen wat slechtere koeling en net iets langzamer, maar ook wat goedkoper.

Anders zou ik kijken naar de nvidia gtx 770.
http://azerty.nl/producte...INA=1&SORTERING=prijs_asc
Die is doorgaans net zo snel als de 280X, maar met 2GB geheugen iets minder future proof.

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 28-02-2014 18:16 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Overigens gaat dat moederbord je gekozen CPU niet heel erg leuk vinden, weinig stroomfases, dus de mosfets en VRM's krijgen flink op hun donder.

De HD7970 van Mitsu is een leuk alternatief, anders een GTX770, maar idd minder futureproof, en mist Mantle.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Ik zie wel een 280x Toxic, nog 1tje op voorraad op cdromland.nl.
De rest is idd niet leverbaar.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

VasZaitsev schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:17:
Overigens gaat dat moederbord je gekozen CPU niet heel erg leuk vinden, weinig stroomfases, dus de mosfets en VRM's krijgen flink op hun donder.

De HD7970 van Mitsu is een leuk alternatief, anders een GTX770, maar idd minder futureproof, en mist Mantle.
Zijn CPU gaat daar prima op werken, alleen overklokken is af te raden wat ik zo lees. Persoonlijk zou ik ook 3 tientjes meer uitgeven aan een moederbord, maar neemt niet weg dat de cpu er prima op werkt.

Overigens wil ik per definitie tegenspreken dat er iets bestaat als 'futereproof' in PC land, maar gezien de trage ontwikkeling van Mantle en de aankondiging van DirectX optimalisaties is de 770 wat dat betreft net zo'n goede keuze als een 7970.. Voordat mantle en DX ingeburgerd is zijn we zeker een serie, wellicht 2 verder. Natuurlijk, als je alleen BF4 speelt dan heeft AMD de voorkeur.. :)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, de Gtx 770 ziet er inderdaad uit als een goede vervanger.
Verder ben ik momenteel niet van plan om te gaan overklokken, dus is het verstandig om bij dit moederboord te blijven of moet ik misschien toch daar ook kijken voor een iets beter alternatief?

Indien nodig kan ik wel de hele build posten.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

De hele build posten is altijd een goed idee, kunnen we wellicht beter advies geven., Ik geef persoonlijk ruimschoots meer uit aan een moederbord, maar een goede vervanger zou zijn: Gigabyte GA-970A-UD3P, wat meer fases en net een tientje duurder en vind ik qua Phase design beter passen bij het hoge tdp van je processor, maar nodig is t niet.

[ Voor 3% gewijzigd door millman op 01-03-2014 01:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de gehele build zoals die er nu uit ziet:

http://pcpartpicker.com/p/31Smw

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2014 02:11 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

prima systeem, al zou ik voor dat tientje de gigabyte niet laten liggen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Upgrade je geheugen. Dit is echt een grote bottleneck.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zozeer dat de gigabyte een 10´tje duurder is. Het is vooral dat ik dan nog een aantal weken moet wachten voordat de videokaart beschikbaar is.

Zou ik moeten kijken naar een 16gb geheugen?

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Je hebt helemaal gelijk ja, over het hoofd gezien.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:57:
Het is niet zozeer dat de gigabyte een 10´tje duurder is. Het is vooral dat ik dan nog een aantal weken moet wachten voordat de videokaart beschikbaar is.

Zou ik moeten kijken naar een 16gb geheugen?
Op z'n minst 8. De consensus is dat 16 op dit moment overkill is ( voor standaard publiek ), maar kan op zich geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik zie nu inderdaad dat er 2 x 2 staat. Ik heb in de build 2 x 4. Dit is een foutje van mij bij het selecteren op pc part picker, excuses.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 02:08:
Oh ik zie nu inderdaad dat er 2 x 4 staat. Ik heb in de build 2 x 4. Dit is een foutje van mij bij het selecteren op pc part picker, excuses.
Dan is er niks aan de hand ;)
Pagina: 1