Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 13:04
Mijn ouders hebben op dit moment een Sitecom router, om precies te zijn de Sitecom wl-351. Deze zit aangesloten op een modem van Ziggo (heb ik geen specificaties van, maar is in orde). De laatste tijd lijken er dips te zitten in de draadloze verbinding, het netwerk valt even weg en komt dan weer terug. Ben je bijv. met je iPad verbonden dan valt het internet even weg en na een paar seconden is het er weer. Zeer vervelend. Op de pc, die met kabel verbonden zit aan de router, merk je tijdens het internetten soms dat het erg lang duurt voordat een pagina laadt en heb ik zelf opgemerkt dat als je Chrome opstart er 9 van de 10 keer linksonder de melding "Host vaststellen" komt te staan en het 10 a 20 seconden duurt voordat de startpagina (google.nl) in beeld komt. Ik zit te weinig in de netwerk business om te weten wat dat betekend, maar wie weet is het voor jullie van waarde...

Ziggo al gebeld en die een meting laten doen. Die geven aan dat het niet de modem kan zijn, daar komt het signaal luid en duidelijk binnen, ook voor een langere periode. Moet dus in de router zitten. De instellingen daarvan staan helemaal goed, zelfs Ziggo heeft de boel op afstand overgenomen om de instellingen nogmaals te bekijken, was niks vreemds in te vinden. Ook nog paar x van kanaal verwisseld, maar dat mocht niet baten.

Nu lijkt het er dus op dat er een nieuwe router moet gaan komen, maar ik zit te twijfelen welke ik mijn ouders zal adviseren. Situatie:

- Redelijk groot vrijstaand huis (grofgezegd 10x8m, meerdere verdiepingen), alles beton, dus moet sterk signaal geven.
- Weinig andere apparatuur in de buurt dat kan storen (buren wonen ong 40m verder).
- Gebruiken veel en vaak draadloze apparaten, zoals een iPad (4) / iPhone (5c/4s).
- De router komt in de meterkast te hangen, de meterkast zit op de begane grond redelijk "in het midden" van het huis.
- Ze hebben verder geen router nodig die onnodig veel dingen kan, er moeten 4 lan aansluitingen opzitten en het wifi moet het goed doen, punt.

Mijn twijfel zit hem in het feit dat voor de afmetingen voor het huis er een sterk signaal utigezonden moet worden, maar er verder geen poespas nodig is. Heeft bijv. een pricewatch: Asus RT-AC68U niet een beetje teveel functies? Zijn er andere routers die goedkoper zijn maar wel net zo'n sterk signaal als deze router geven?

Alvast bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterk signaal = Senao/EnGenius.

Waar zie je trouwens staan dat die Asus RT-AC68U een sterk signaal heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:49

lier

MikroTik nerd

Sterk signaal zal je niet helpen (niet alleen de router zendt), sowieso is een advies op basis van deze informatie nogal lastig...

Paar tips/opmerkingen:
  • Groot oppervlak/meer verdiepingen: meer accesspoints inzetten
  • Gebruik vaste kanalen
  • Stel eerst vast of het een probleem met de router is
  • Lees eens de 100-en-1 tpics hier op GoT door, er zijn zat mensen met een vergelijkbaar probleem

[ Voor 85% gewijzigd door lier op 28-02-2014 16:40 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Wat lier zegt, je gaat geen fatsoenlijk draadloos netwerk neer zetten met 1 enkele router. Pak meerdere Access points, goede merken zijn o.a, TP-Link, Ubiquiti, EnGenius.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:57
TP-Link WR1043ND V2 ( de geheel blauwe ! ) was laatst bij Wehkamp.nl € 29,-- !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 15:00
Behalve dat ik ook geen fan ben van Sitecom, wat doe je nog meer behalve browsen? Downloads? Andere programmaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad.

Of andere netwerken. Dit zou gewoon interferentie in de WiFi-frequentiebanden kunnen zijn. Daar gaat een andere router niet bij helpen. De WL-351 heeft low-end last-generation WiFi, maar in de 2.4GHz band doet de genoemde Asus het niet beter :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een X4 N300 router in dezelfde situatie als beschreven door FireSonus na een half jaar heb ik de klacht gemeld omdat het te erg werd, ik moest soms wel 6x per dag de router resetten. Ik heb de router opgestuurd en kreeg na een week of 2 een nieuwe toegezonden.
Om de tijd te overbruggen heb ik een TP-link router aangeschaft van 19,95 euro, deze heb ik nog zeker 1 jaar laten staan omdat hij perfect werkte. Om er zeker van te zijn dat de nieuwe Sitecom router goed werkt heb ik deze 3 maanden geleden aangesloten en het oude probleem begon eigenlijk gelijk al. Na 1 dag moest ik de router resetten waarna hij het enkele dagen volhield, nu na ongeveer 2 maanden moet ik hem dagelijks minimaal 1x resetten. Kortom ik heb deze week de perfect werkende TP-link er weer opgezet en ga de Sitecom voor de 2e keer retour zenden. Mijn vertrouwen in de Sitecom is inmiddels verdwenen omdat ik weet hoe het wel kan en voor de prijs van de Sitecom kan ik 3 TP-link routers kopen, dus zou ik het liefst mijn geld terug willen, maar daarvoor is het natuurlijk te laat. Ik raad iedereen dan ook aan om goed na te denken voor je een nieuwe router aanschaft want met de aanschaf van de TP-link gaat het gezegde goedkoop is duurkoop niet op.
Pagina: 1