• Meesos1100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-02-2024

Meesos1100

Steampowered

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een pc die ik gebruik voor wat games die m'n laptop niet aankan. Laatst heb ik een nieuwe processor gekocht, uiteindelijk werkte deze niet in het moederbord. Ik dacht "bios updaten" en ik zette de oude processor er weer in. Ik startte de computer weer opnieuw op (dit werkte gewoon prima) en ik hoorde dat het eten klaar was, dus computer weer uitgezet. Maar nu wil de computer helemaal niet meer opstarten?! Ik dus even kijken naar het LGA socket. Twee pinnetjes verbogen, ik heb ze netjes op de oorspronkelijke plek gezet (stroom eraf ect). Maar de computer doet het nog steeds niet. Het ledje op het moederbord brand wel en de fans/harde schijven gaan wel draaien. Maar ik krijg geen beeld en geen piepje. Ik heb ook al het ram er opnieuw ingezet en het bios gereset.
Ik heb het volgende:

Asus P5GC-MX/1333
Pentium Dual-Core E2180(oude cpu)
2GB DDR2-667 ram
Momenteel draai ik op de interne graphics, omdat de externe videokaart ook altijd wat moeite had met het bios maar de interne graphics niet.

Kan niemand mij helpen dit probleem op te lossen? :'(

• Dogaer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 15:18
Heb je dit al gevolgd?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou zeggen, je hebt de boel kapot gemaakt.

Het enige goede nieuws dat ik kan bedenken is, dat je pc echt wel afgeschreven was en je aan een nieuwe toe bent.

• Meesos1100

Meesos1100

Steampowered

Topicstarter
Dogaer, ik zal deze pagina eens bekijken en m'n pc doorzoeken!
Reepje schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:08:
Ik zou zeggen, je hebt de boel kapot gemaakt.

Het enige goede nieuws dat ik kan bedenken is, dat je pc echt wel afgeschreven was en je aan een nieuwe toe bent.
Ik vrees dat ie inderdaad de geest heeft gegeven :(
Het gekke is ook dat de computer wel start maar niet het bios laadt?!

[ Voor 5% gewijzigd door Meesos1100 op 28-02-2014 16:20 ]

• Dogaer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 15:18
Ik zal niet direct ervanuitgaan dat hij kapot is. Volg eerst de pagina en vraag daarna eens verder hier misschien dat er nog mensen zijn die je kunnen helpen om er achter te komen wat er echt mis is.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Hmm een kleine kans die je zou kunnen hebben is het uitschakelen van cores en hopen dat, dat de pinnen voor de cores dienen. Dat betekend dat je met geluk een Dualcore of single core hebt. Maar je kan dan in elk geval bij je data en je kan hem evt gebruiken als downloadbak. Als je bij de bios kan te minste.
Zo niet dan is een belangrijke pin kapot.

Jouw chipset start wel op maar de processor niet. De bios laad alles maar de processor kan niet geladen worden daarom laad de rest wel, hij kan de processor niet vinden dus hij kan niet verder naar de post. Tevens als de voeding erinzit gaat alles aan de koelers, de HDD ect. Dat is een goed teken want dan maken de processor pinnen geen sluiting.

Maar je wat niet bezig met Bios upgraden ? Als er onder het upgraden een reset is (te wijten van die scheven pinnen) of een kleine stroomstoring is je Bios kapot. Bij het upgraden van je BIOS altijd er bij blijven zitten.

Heb je Dr. Debug of iets dergelijks aan je moederbord ? Als je de PC dan opstart en de codes opschrijft en hier typt (of je googled zelf natuurlijk) kan je te weten komen wat er mis is. Een interne speaker kan piepcodes geven in sommige gevallen je zou kunnen proberen om een interne speaker aan te sluiten en dan de piepcode noteren met strepen. Maar de meeste moederborden piepen uit zijn eigen.

[ Voor 33% gewijzigd door rickboy333 op 28-02-2014 16:48 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Meesos1100

Meesos1100

Steampowered

Topicstarter
rickboy333 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:43:
Hmm een kleine kans die je zou kunnen hebben is het uitschakelen van cores en hopen dat, dat de pinnen voor de cores dienen. Dat betekend dat je met geluk een Dualcore of single core hebt. Maar je kan dan in elk geval bij je data en je kan hem evt gebruiken als downloadbak. Als je bij de bios kan te minste.
Zo niet dan is een belangrijke pin kapot.

Jouw chipset start wel op maar de processor niet. De bios laad alles maar de processor kan niet geladen worden daarom laad de rest wel, hij kan de processor niet vinden dus hij kan niet verder naar de post. Tevens als de voeding erinzit gaat alles aan de koelers, de HDD ect. Dat is een goed teken want dan maken de processor pinnen geen sluiting.
Helaas geeft de computer helemaal geen beeld, ik kan dus ook niet bij de bios jammer genoeg.
Ik denk toch dat ik maar eens rond ga kijken naar een nieuw moederbord

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Waar het op lijkt is dat je of de socket om zeep geholpen hebt, of dat je cpu totaal niet compatible was.
De 945 chipset kan bepaalde cpu's niet aan, voltage problemen (dus had je een G31/G41 chipset moeten hebben voor de nieuwe CPU waarschijnlijk).

Ik kan er alleen niet uit opmaken of de 2180 de oude of de nieuwe cpu is? En wat zou dan de nieuwe CPU zijn geweest?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Meesos1100

Meesos1100

Steampowered

Topicstarter
prutser001 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:11:
Waar het op lijkt is dat je of de socket om zeep geholpen hebt, of dat je cpu totaal niet compatible was.
De 945 chipset kan bepaalde cpu's niet aan, voltage problemen (dus had je een G31/G41 chipset moeten hebben voor de nieuwe CPU waarschijnlijk).

Ik kan er alleen niet uit opmaken of de 2180 de oude of de nieuwe cpu is? En wat zou dan de nieuwe CPU zijn geweest?
Ik heb het net even opgezocht of de nieuwe processor in het moederbord kon, het is gewoon mogelijk volgens Asus. En de E2180 was de oude processor, de "nieuwe" processor is een Intel Core 2 Duo E4700. Het ding is niet super-mega-nieuw maar het kan wel redelijk goed mijn games aan.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02 20:01
@TS: Ik heb nog een MSI G41M-P25 plankje liggen waarmee ik niets doe. Is wel DDR3.

Uit welke regio kom je?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Meesos1100

Meesos1100

Steampowered

Topicstarter
D_Jeff schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:34:
@TS: Ik heb nog een MSI G41M-P25 plankje liggen waarmee ik niets doe. Is wel DDR3.

Uit welke regio kom je?
Ik kom uit regio Utrecht. Ik heb zelf helaas geen DDR3 geheugens liggen, maar helaas we een enorm overschot DDR2. Ik weet niet of dat handig is, verder ben ik namelijk niet van plan meer uitgaven te doen.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
de DDR2 verkopen en dat wat goedkope plankjes van 2x2 GB DDR3 of 1x 4 GB zou het moeten doen. Voor €24,- ben je klaar. DDR2 is nog wel een redelijke have dus je zou het in principe wel kwijt kunnen op V&A. Upgraden naar meer DDR3 kan altijd nog, en je plankje van 4 GB ddr3 kan je dan of verkopen of in bijvoorbeeld een (nieuwe) HTPC zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door rickboy333 op 28-02-2014 18:54 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1