Toon posts:

Van HDD naar SSD (Acer laptop)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Acer V3-571G, die soms toch wat traagjes is..
Ik heb de 3e generatie Intel i5 proc.
Met Nvidia GT 630M 2GB
En 8 GB DDR3 RAM.

Nu wil, een SSD met max budget tot 70,-

En wil graag rond de 500GB (of meer komen)
Heb zelf een HDD met 750GB..

Is dat mogelijk? Welke SSD's raden jullie mij aan bij de Mediamarkt, MyCom, of Paradigit?
Dank alvast.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Kijk zelf hier: http://tweakers.net/categ...d-state-drives/producten/

Maar 500GB voor 70 euro ga je niet vinden...

-_-

Verwijderd

Topicstarter
GVD, zijn ze zo duur?
Ach, laat maar dan..

Ik wacht wel wanneer een nieuwe laptop komt met 4K beeldscherm.
Bedankt M2M

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Normaliter kies je ervoor om de veelgebruikte applicaties en het OS op de SSD te zetten, de data zelf op de schijf te laten staan.

Check even of je een tweede schijf in je laptop kwijt kunt, zo ja zou je een kleinere SSD toe kunnen voegen voor je OS + meestgebruikte programmas.

-_-

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 17:25

xAn52

Whatever...

Koop gewoon een 120GB SSD en plaats je HDD in zo'n ding:
http://hddcaddy.eu/2013/0...-v3-551-v3-571-hdd-caddy/

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
^^ precies. Waarom wil je alles op 1 SSD zetten. Een SSD heb je voor snelheid niet echt voor opslag, dus met name voor het OS, je programma's die je vaak gebruikt en eventueel games.

Maar wellicht wat off-topic tov je vraag, maar waar(om) voelt je laptop traag aan? Weet je zeker dat het je disk is?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen, ik denk het wel..
Hij maakt een ratelend geluid.. Als ik soms Google Chrome of Firefox of deze computer open, dan neemt het soms 3 tot 6 seconden in beslag..

Heb Windows 8.1 64 bits, alle drivers gecontroleerd via Device Manager.
Draai NOD32 ESET Smart Security 7 en MalwareBytes.
Maar deze nemen soms 3 tot 5% van de cpu..

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:56:
^^ precies. Waarom wil je alles op 1 SSD zetten. Een SSD heb je voor snelheid niet echt voor opslag, dus met name voor het OS, je programma's die je vaak gebruikt en eventueel games.
Off topic, maar dit klopt nu nog wel. Maar over een jaartje ben je hopeloos verouderd bezig met zoiets, let maar op.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:01:
Bedankt mensen, ik denk het wel..
Hij maakt een ratelend geluid.. Als ik soms Google Chrome of Firefox of deze computer open, dan neemt het soms 3 tot 6 seconden in beslag..
Dat valt toch nog wel mee? Op mijn oud asus netbookje moet ik precies 45 sekonden wachten totdat firefox geopend is.

• Jolke
Dan ben jij ook aan een SSD toe, Reepje :)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 16:20
En juist voor jouw uitdaging heeft WD de Black2 uitgevonden. Dit is een 2.5" drive waar zowel een 1Tb HDD als een 120Gb SSD in zit. Zo heb je dus in devices waar maar 1 slot zit zoals jouw notebook het beste van beide werelden :+

pricewatch: WD Black2 (1TB HDD + 120GB SSD)

..::System Specs::..

• Reepje
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:22:
Dan ben jij ook aan een SSD toe, Reepje :)
Laptopje is voor op reis enzo.

Mijn computer heeft geen HD meer, die komt er niet meer in (ja zo af en toe stop ik dat ding in de hot-swap-bay voor de backup), ben 100% ssd nu :)

Ik zit nu inderdaad wel te kijken of ik op dat laptopje ook een ssd zet, maar eigenlijk is dat ding te oud, doe echt aan abuse om m stuk te krijgen, maar het wil maar niet stuk. En dat voor een Asus :X

• Reepje
  • Niet online
Ibidem schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:23:
En juist voor jouw uitdaging heeft WD de Black2 uitgevonden. Dit is een 2.5" drive waar zowel een 1Tb HDD als een 120Gb SSD in zit. Zo heb je dus in devices waar maar 1 slot zit zoals jouw notebook het beste van beide werelden :+

pricewatch: WD Black2 (1TB HDD + 120GB SSD)
Wel reteduur. En hoe goed is die ssd?

• Ibidem
Duur? Voor dat geld heb je en een SSD en een HDD in 1 behuizing. Dus als je het in dat licht bekijkt valt het wel mee hoor. En hoe goed de SSD is? Het is geen Samsung EVO qua snelheid en zit aan de onderkant volgens http://anandtech.com/show/7682/the-wd-black2-review/10

• Jolke
Wordt het dan ook als 2 disken gezien, of moet ik de SSD eerder al een caching voor de HDD zien?

• Ibidem
De HDD en de SSD zijn fysiek twee disken en gedragen zich ook zo ondanks dat de drive(s) maar 1 SATA aansluiting/controller hebben. Je maakt dus ook 2 partities aan onder Windows.

• Reepje
  • Niet online
Ik heb die review eens bekeken en hun conclusie is: slechte ssd en erg dure prijs.
Zou toch oppassen om zoiets hier aan te bevelen.

• Jolke
Dure prijs... :? financieel qua geld gezien dan... prijs zal wel hoog geweest zijn voor zo'n disk. :+

Wel een gave oplossing zo twee-in-één, dat scheelt ruimte in je laptop.

• Ibidem
Reepje schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:40:
Ik heb die review eens bekeken en hun conclusie is: slechte ssd en erg dure prijs.
Zou toch oppassen om zoiets hier aan te bevelen.
Prijs kan niet duur zijn, wel hoog.

Maar de review was geschreven voor de prijsdaling welke op 17 feb j.l. is ingegaan. Product is ruim 80 EUR in prijs verlaagd. Prijs is momenteel dus erg competitief.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht nog een halfjaartje, of zoek wel een op marktplaats.
Anders moet ik ermee maar leven, misschien ga ik mijn Windows 8.1 wat registry tweaks geven.

Hartelijk dank voor jullie hulp mensen, jullie zijn als een familie voor me!
Bedankt!!

• Jolke
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:00:

[...]

Hartelijk dank voor jullie hulp mensen, jullie zijn als een familie voor me!
Bedankt!!
Errr.... ik begrijp dat je iets aardigs wilt zeggen, maar dit is wel wat overdreven hoor :$

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:00:
[...]

Errr.... ik begrijp dat je iets aardigs wilt zeggen, maar dit is wel wat overdreven hoor :$
Haha, Jolke, ik moet toch vrienden maken.
Als je een meisje was, dan noemde ik jou mijn fluffie.

Hihi. :o

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Reepje schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:26:
[...]

Laptopje is voor op reis enzo.

Mijn computer heeft geen HD meer, die komt er niet meer in (ja zo af en toe stop ik dat ding in de hot-swap-bay voor de backup), ben 100% ssd nu :)

Ik zit nu inderdaad wel te kijken of ik op dat laptopje ook een ssd zet, maar eigenlijk is dat ding te oud, doe echt aan abuse om m stuk te krijgen, maar het wil maar niet stuk. En dat voor een Asus :X
Het zouden mijn woorden kunnen zijn.
In mijn systeem zit geen hdd meer. Puur ssd.
Vooral in Skyrim merk je dat goed (laadtijden zijn zeer kort dan de lange laadtijden vanaf een Harddisk.)
Sowieso ben ik van mening dat een ssd de beste upgrade is van elk computersysteem. Op Youtube staat een filmpje van een 6 jaar oude PC met een ssd erin. Sneller dan een normaal systeem zonder ssd.

In mijn laptop zit een hdd en is die is 1 jaar oud. Het is een Windows 8 touch laptop. Dat zou zeer veel gaan schelen. Het opstarten van Windows 7 op mijn systeem is echt heel kort. Eveneens gaat alles snel.

En als je om je data geeft dan zou ik ook een back-up maken en actueel houden. Ook op een ssd kan het soms misgaan.

Voor de rest: gewoon genieten van de snelheid en gaan (je hebt toch immers een back-up?) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jimh307 op 28-02-2014 20:54 ]

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:03
een hybride schijf (combo van 8GB ssd en laptopschijf) is misschien ook interessant en stukken goedkoper

• Reepje
  • Niet online
Maar 8 GB aan "ssd-space" daar kan je echt niet veel van verwachten.

• Jolke
Wellicht niet als SSD vervanger, maar het kan je Windows en diverse programma's wel sneller maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:46:
GVD, zijn ze zo duur?
Ach, laat maar dan..

Ik wacht wel wanneer een nieuwe laptop komt met 4K beeldscherm.
Bedankt M2M
Je kan wachten wat je wilt maar die alitop is zeker ssd waardig , zelf heb ik een oudere alitop waar een ssd in zit met eerst niet zo een goed resultaat omdat er oem vista op draaide . Met w7 erop begon die echt te knallen , nu staat w8.1 erop en kan met een hoop dingen gewoon normaal meedoen.

Twee keer zo langzaam booten als mijn desktop is niet verkeerd :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5bNVkUmmdte5OEuT6t2XaTX4/medium.png.
Pagina: 1