All-in-one PC voor basisgebruik met mooi scherm (budget 700)

Pagina: 1
Acties:

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-04 20:08
Mijn moeder heeft me gevraagd een nieuwe PC voor haar te bestellen.
Haar eisen zijn:
- All-in-one (vraag me niet waarom)
- Moet zeker 3 tot 5 jaar meekunnen
- Basisgebruik: outlook, internetbankieren, browsen, foto's bekijken en ordenen met picasa.
- betrouwbaar merk
- geen klein scherm (laten we zeggen minstens 19") dat bovendien rustig voor de ogen is
- budget: €700

Nu was ik totaal niet thuis in de All-in-one wereld, maar ik kwam er al snel achter dat MSI aardig aan de weg timmert en voldoende keuze biedt voor bovenstaande eisen. Ik vond bij andere merken, zoals HP, nog wel eens modellen die bijvoorbeeld met 100mbps aankwamen of alleen maar usb2 en dat is me te karig waardoor ik daarop afknapte.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de MSI AE221 005EU, omdat deze simpelweg aan de eisen voldoet met degelijke componenten plus nog wat geinige extraatjes zoals digitale tv. Het budget lijkt wat aan de ruime kant te zijn (de MSI AE200-005NL voldoet bijvoorbeeld ook prima), maar ik ben toch wat hoger gaan zitten voor het scherm

Mijn vragen:
- Voldoet het systeem inderdaad aan de eisen?
- Betaal ik hiermee niet te veel voor nutteloze extra's gezien de opgegeven eisen?
- Welke andere systemen zou ik ook nog naar moeten kijken?

Alvast bedankt voor jullie input!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat je ook kan doen, is een scherm met een VESA mount kopen, zoals een Dell IPS of een BenQ AMVA, en op de achterkant een Intel NUC schroeven. Dan heb je nogsteeds een all-in-one qua idee, maar je hebt volgens mij wel een betere prijs-prestatie.

People as things, that’s where it starts.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Heb een MSI thuis staan, werkt prima! :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

^idd een beter idee. Je kan ook een brix nemen, die hebben haswell. En eerlijk gezegd zijn die AIO MSI lelijke dingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Chris Smoove op 28-02-2014 15:39 ]

Verwijderd

Ik vind die AIO's maar duur en als je geen touch nodig hebt dan zou ik gewoon zoals hierboven al is gezegd gaan voor een kleine computer. Dat kan een NUC zijn maar ook bijvoorbeeld een Antec of Akasa setup.

Een NUC is heel klein en zuinig dat zijn de voordelen.

pricewatch: Antec ISK 110 Vesa
pricewatch: Akasa Euler incl. 120W Power Adapter

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:16
Een 2e hands iMac
V&A aangeboden: Apple iMac 21.5" 2011 2.5GHz ( voor beeld )

Betrouwbaar, stabiel en alles voor standaard.

Helaas duurder dan een nieuwe windows all in one, maar geen komt in de buurt van een iMac op dat gebied ( behalve de nieuwe Lenovo's )

Verwijderd

Even een setup op basis van de Akasa die helemaal passief is dus geen geluid maakt :).:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420€ 53,-€ 53,-
1Asus H81T€ 68,-€ 68,-
1Akasa Euler incl. 120W Power Adapter€ 91,-€ 91,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 31,-€ 31,-
1Crucial mSata M500 240GB€ 106,50€ 106,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,50

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zoiets is een prima idee, al moeten er, denk ik, ook foto's op. Dan is de vraag natuurlijk of 240GB wel genoeg is aan ruimte.

Anders kan die Antec kast ook prima, met een 120/240Gb SSD + een 2,5" 1TB HDD.

Als scherm zou ik voor dit gebruik gaan voor een Dell IPS ding.

People as things, that’s where it starts.

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-04 20:08
zo'n mini-pc aan de monitor schroeven was ik nooit op gekomen :-) bedankt voor deze goede suggesties! ik ga daar eens verder naar kijken. Het stil zijn van het systeem maakt het ook nog extra aantrekkelijk

jullie geven aan dat een AIO duurder is, maar de vergelijking gaat natuurlijk pas echt goed op zodra er een monitor en windows 7 of 8 bij worden gedaan. In hoeverre zijn de mini-pc's dan nog beter qua prijs/kwaliteit?
Pagina: 1