Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Elektrische auto's

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sindskort me rijbewijs en wil me eerste auto gaan kopen.
Graag zou ik een elektrische auto willen kopen maar is dat wel een slim idee voor iemand die net is begonnen met rijden? En zijn de verzekeringen hiervoor anders? Want ik heb in dit artikel gelezen dat het duurder is dan voor normale auto's

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 28-02-2014 22:09 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Je mag vooral een aardig bedrag meenemen. Tweedehands is er nog nauwelijks aanbod en nieuw begint het zo'n beetje bij 30k (uitgezonderd de Twizy, maar dat is nauwelijks ee auto).

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 13:49
Wil je 100% elektrisch of wil je hybride? Dat er tweedehands nauwelijks aanbod zou zijn is onzin. Er staan meer dan genoeg priussen, Lexus CT200h's en Honda's te koop. Ik zou zeggen, als jij zo'n 15K op de plank hebt liggen en oplaadmogelijkheden dan kan het zeker.
Of je ook meer moet betalen qua verzekering weet ik niet, je zou kunnen kijken wat er gebeurt op independer.

Verkijk je niet op de kosten qua onderhoud en het vernieuwen van een accupakket, na 10 jaar is de fut er wel een beetje uit schijnt. En als je met een brak accupakket rondrijdt is de vraag wat nu echt je voordeel is.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Pavla schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:07:
Er staan meer dan genoeg priussen, Lexus CT200h's en Honda's te koop. Ik zou zeggen, als jij zo'n 15K op de plank hebt liggen en oplaadmogelijkheden dan kan het zeker.
Sinds wanneer kunnen die auto's aan de laadpaal? Een Prius plugin wel, maar die krijg je vast niet voor dat geld.

This footer is intentionally left blank

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 13:49
Ah, dat heb ik even over het hoofd gezien. Ik ging er van uit dat deze ook aan de laadpaal konden. Wanneer komen ze met ombouwkitjes zodat je je accu thuis kunt inpluggen :+

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Buiten of een elektrische auto voor je verwachte gebruik verstandig is zou ik me persoonlijk niet te druk maken over een tientje meer of minder op de verzekering.

Dat zijn wel kosten die je maandelijks maakt en daardoor wat inzichtelijker is, maar het grootste deel van de kosten zijn afschrijving, reparatie, onderhoud. Bekijk eens wat een elektriche auto op die punten kost t.o.v. een auto met brandstofmotor.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjaps op 28-02-2014 16:22 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TS, wat is je budget voor aanschaf?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 22:34
vind je vraag/opmerking erg summier.
Geef eerst even aan wat je budget is. Waar je precies naar opzoek bent etc...

daarnaast vraag ik me af of het echt zo aantrekkelijk is om een hybride te kopen... Zeker als beginnend bestuurder en All Risk verzekering...

...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Niet doen, koop iets met een handbak zodat je knap leert schakelen en koppelen

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik zou denken dat het vermogen, je leeftijd en het aantal jaar dat je je rijbewijs hebt bepalend is voor de verzekering, niet zozeer met welke brandstof je rijdt.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ruikt naar spam. TS mag het nog een keer proberen, en aangeven wat hij zelf tot nu toe heeft uitgevonden
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.