Usb3 naar usb3 over usb 3 hub met usb 2 laptop

Pagina: 1
Acties:

• RAMillu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik hoop dat dit de juiste plek is laat anders gerust weten waar ik anders heen moet.

Ik heb al een tijdje een usb3/thunderbolt HDD voor me laptop met thunderbolt maar zonder usb 3. Maar nu heb ik ook al een usb3 cardreader gratis bij me gopro gekregen en ik had voor me verjaardag ook al een usb3 stick gekregen. alleen heb ik dus niks aan usb3 met mijn laptop.

als ik een usb3 hub had zou ik dan met usb3 snelheden data kunnen overbrengen naar me HDD ondanks dat mijn laptop usb 2 is ?

Mijn Gopro footage moet namelijk toch rechtstreeks naar de HDD want me SSD heeft te weinig ruimte.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Helaas zal het maar werken op USB 2 snelheden , het wordt gelimiteerd door je laptop zelf.

39

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uhm ...nee

Je kan kan wel een expresscard kopen met usb3

e.g. http://www.conrad.nl/ce/nl/product/973651/
(moet je wel een beetje nieuwe laptop hebben .. zeg maar ongeveer >i3 ongeveer, maar dat kun je goed zelf uitzoeken hij wel een slot heeft voor een expresscard)

[ Voor 68% gewijzigd door Fish op 28-02-2014 15:04 ]

Iperf

• R-T-S
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-01 20:28

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Beetje offtopic, maar wat een titel zeg... %)

• RAMillu
Helaas dan nog maar een paar jaar door importeren op usb2. bedankt voor de info. de expresscad is een goede tip maar ik heb een macbook air (de laatste voor usb3 werd toegevoegd) dus dat gaat hem helaas ook niet worden.

@R-T-S haha tsja hoe moest ik het anders kort omschrijfen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat heb je dan ?

pcmcia, cardbus, pc card ? heb je het uitgezocht? of ben je alleen maar op >i3 afgegaan

Iperf

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
Ik vind het een duidelijke titel :+

USB3 naar USB2 laptop, kan dat? Nee dus. :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uhm kan dus wel als je aan wat eisen voldeoet

Iperf

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37
Wat ik uit je verhaal haal is dus dat je laptop wel Thunderbolt heeft. Is dit dan geen oplossing?
http://www.kanexlive.com/article/thunderbolt-adapters

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zou handig zijn als die gewoon zei welke laptop hij had

Iperf

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
fish schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:53:
uhm kan dus wel als je aan wat eisen voldeoet
Kan wel in de zin dat het werkt, maar niet op USB3 snelheid. :P

• RAMillu
Ik heb voor mijn vorige laptop al een keer uitgezogd wat mijn mogelijk heden waren met express cards. maar omdat het een mac was waren de enige die ik kon vinden 100+ euro wat ik te prijzig vond toen. mijn huidige laptop (i5) heeft echter geen slots voor uitbreiding. alleen een thunderbolt port wat inderdaad een optie zou zijn om usb 3 toe te voegen via een dock maar die kosten gemiddeld 300 euro ( in tegenstelling tot de hub van 40 euro ? waar ik op hoopte)

De Kanexlive link die @ShittyNL geeft ziet er intresant uit maar volgens die website is dat voorlopig nog geen echt product.

Dus inderdaad je hebt gelijk het kan maar niet voor het geld dat ik er voor over heb helaas.

Edit. voor de genen die zich afvragen wat voor laptop ik heb het is een macbook air (zoals ik al eerder zij) en om specifieker te zijn is het de Macbook air 13-inch, medio 2011, Processor 1,7 GHz Intel Core i5, Geheugen 4 GB 1333 MHz DDR3, Videokaart Intel HD-video 3000 384 MB, Software OS X 10.8.5 (12F45)

[ Voor 18% gewijzigd door RAMillu op 28-02-2014 16:30 ]

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 16:20
et voila! Je oplossing!

http://www.startech.com/C...ation~TBDOCKHDPBC#tchspcs

Een Thunderbolt based docking station waar oa. 3 x USB 3.0 aansluitingen op zitten! :)

..::System Specs::..

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-01 15:30
TS heeft een iets ander prijskaartje in zijn hoofd. 8)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 16:20
SlowDown schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:42:
TS heeft een iets ander prijskaartje in zijn hoofd. 8)
Snap ik alleen als je iets wilt wat technisch lastig is kost het ook vaak een hoop duiten.

pricewatch unsorted: StarTech .com TBDOCKHDPBC. Verbindingstechnologie: Docking, Hostinterface: Thunderbolt, USB-connectortype: USB A. Ethernet LAN, data-overdrachtsnelheden: 10, 100, 1000 Mbit/s. Voeding: AC, Stroom (max.): 5 A, Output current: 5 A. LED-indicatoren: Stroom.

Lol, de URL gaat dwars door het forum heen! Fijne bug 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Ibidem op 28-02-2014 16:44 ]

..::System Specs::..

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

What the F, wat doen de specs in de url :X

edit: crap, dit had ik in [url] Pricewatch Unsorted url gaat dwars door het forum heen willen zetten |:(

[ Voor 61% gewijzigd door Raven op 28-02-2014 16:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1